Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 447996

Topicstarter
Na een periode met een slechte draadloze internetverbinding ben ik onlangs overgestapt naar een Home Plug Adapter".

Echter haal ik met deze adapters niet de door mijn internet provider aangeboden internetsnelheid van 120 mbps. Uiteraard snap ik dat er door het gebruik van kabels, de ouderdom van mijn laptop (ondersteunt alleen G-netwerken) en de afstand naar mijn router (ong. 10 m.) net exact deze snelheid haal. Via enkele speedtest websites haal ik maar een downloadsnelheid van hooguit 3 mbps.

Is er hier iemand die weet hoe ik de snelheid kan vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393864

Anoniem: 447996 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:10:
Na een periode met een slechte draadloze internetverbinding ben ik onlangs overgestapt naar een Home Plug Adapter".

Echter haal ik met deze adapters niet de door mijn internet provider aangeboden internetsnelheid van 120 mbps. Uiteraard snap ik dat er door het gebruik van kabels, de ouderdom van mijn laptop (ondersteunt alleen G-netwerken) en de afstand naar mijn router (ong. 10 m.) net exact deze snelheid haal. Via enkele speedtest websites haal ik maar een downloadsnelheid van hooguit 3 mbps.

Is er hier iemand die weet hoe ik de snelheid kan vergroten?
Welke adapter gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Een Icidu Homeplug Adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Met welke doorvoersnelheden (opgave van de fabrikant)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hij kan netwerken opzetten tot 200 mbps. De bijgeleverde beschrijving is helaas zeer beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees dit ook eens door:
http://www.smallnetbuilde...t-powerline-network-speed

en dit:

http://www.smallnetbuilde...ug-try-a-powerline-filter

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 393864 op 25-02-2012 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op de groep waar mijn laptop en router is aangesloten zitten verder geen andere electronische apparaten, dus deze zouden niet kunnen storen. Een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 18:01

job

Nog wat tips voor homeplug gebruik:
- plugs gebruiken van 1 merk.
- plugs op dezelfde stroomgroep
- plugs rechtstreeks in de muur steken (niet in stekkerdozen).

Andere oplossing is een wireless-n kaartje halen (ja die zijn er ook voor laptops) en die in je laptop steken. Of een usb-stick met wireless-n.

[ Voor 89% gewijzigd door job op 25-02-2012 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank

- Plugs zijn van hetzelfde merk (starterkit met 2 plugs)
- Plug zitten beide rechtstreeks op t stroomnet

En volgens de verkoper (MyCom) maakt het niet uit op welke stroomgroep ze zitten... maar ik zal ze eens op dezelfde groep proberen.

Bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Doe dan ook eens een snelheidstest op je lokale netwerk via de homeplugs. Dan sluit je de onzekere internetverbinding uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Powerplugs zouden weleens gefabriceerd kunnen zijn door Microsoft: plug-and-pray... Los daarvan werkt die rommel vaker niet dan wel (mijn ervaring) en kun je veel beter via wifi-N gaan internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:49
die 200 Mbit is de gecombineerde snelheid van up-en download. Je haalt dus sowieso maar maximaal 100 Mbit. Daarnaast is mijn ervaring dat - ongeacht afstanden en andere apparatuur - de fabrieksopgave eigenlijk nooit gehaald wordt. Bij lange na niet, zelfs, meestal haal ik de helft. Je zou eens een test kunnen tussen twee computers met netCPS oid...

[ Voor 4% gewijzigd door Poltergeist op 25-02-2012 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Bartjezz schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:17:
Powerplugs zouden weleens gefabriceerd kunnen zijn door Microsoft: plug-and-pray... Los daarvan werkt die rommel vaker niet dan wel (mijn ervaring) en kun je veel beter via wifi-N gaan internetten.
Hoeveel setjes, en van welk(e) merk(en) heb je dan versleten, omdat je uit ervaring lijkt te spreken?

Mijn ervaring met een Devolo 200mb setje is dat de snelheid in de praktijk uitkomt op max 100-110mbps, en dat de verbinding stabiel te noemen is.

@Poltergeist: dat de snelheid voor up en down is lijkt niet te kloppen. Lees voor uitleg: http://www2.electronicpro...ntellon-Oct2007-html.aspx

[ Voor 15% gewijzigd door 26779 op 25-02-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De verbinding tussen de twee plugs is 140 mbps. Dus ergens klopt er iets niet.

Een wifi-verbinding is voor mij geen mogelijkheid omdat ik ontzettend veel last heb storingen die het signaal beperken. Vandaar dat ik ben overgestapt op deze powerplugs. Ik heb verder niks te klagen, alleen het is vreemd/jammer dat ik geen hogere snelheid kan halen.

Upload snelheid klopt trouwens wel met de opgegeven specs van de internetprovider. Deze zou 10 mbps moeten zijn en ik haal 9.8 mbps.....

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 447996 op 25-02-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 18:01

job

Probeer uit te sluiten wat de lage snelheid veroorzaakt. Nu test je de gehele verbinding vanaf laptop, via homeplug, via modem, via ziggo naar de speedtest.
Test elk deel apart. Mogelijk heb je daar nog een tweede pc voor nodig, wat utp kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Anoniem: 447996 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 20:07:
En volgens de verkoper (MyCom) maakt het niet uit op welke stroomgroep ze zitten... maar ik zal ze eens op dezelfde groep proberen.
Zolang ze op dezelfde groep zitten bedoelde hij zeker. Het maakt zeker uit wanneer je over groepen heen wilt connecten (als je dat al goed lukt). De snelheid is overigens de max theoretisch haalbare snelheid wat in de praktijk anders uitvalt.

Beste aanpak is het geheel uit te gaan testen door eerst de homeplugs eens in hetzelfde circuit vlak bij elkaar te zetten (liefst met weinig tot geen andere apparatuur aan). Werkt dat wel dan de afstand uitbreiden en andere variabelen (bv andere apparatuur) toevoegen.

De icidu's kunnen overigens ook gewoon brak zijn. Het is niet echt een A-merk imho.

[ Voor 27% gewijzigd door Bor op 25-02-2012 21:54 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ken het merk zelf ook niet. Maar voor dat geld wilde ik ze gewoon proberen. Ik ga het allemaal eens uitproberen. Bedankt iedereen voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Heeft de fabrikant geen diagnostics tool waarmee je kan kijken welke met welke snelheid verbinding wordt gemaakt? Ik heb zelf een Zyxel setje hier, maar mijn internet is een stuk langzamer dan dat van TS, dus ik heb er geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De bijgeleverde documentatie en software was zeer beperkt. Volgens de software is er een verbindingssnelheid van 140 mb/s. Dat haal ik bij lange na niet (had ik ook niet verwacht). Morgen ga ik wat andere stroomgroepen proberen en anders laat ik het hier voorlopig maar bij. Ben al bij dat ik constant internet heb en niet mijn laptop continue door de kamer moet sjouwen om een goed signaal te kunnen ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

job schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 19:30:
Nog wat tips voor homeplug gebruik:
- plugs gebruiken van 1 merk.
- ...
Even een positieve ervaring met 2 merken ; 1 van m'n Devolo dLAN 200 AVplus homeplugs heeft het begeven (2 maanden voorbij de 3 jaar fabrieksgarantie ...) en ik kon zo gauw geen zelfde plug vinden. Heb maar eens vertrouwd op een 'standaard', de Homeplug AV, en een Icidu NI-707526 (200MBPS) homeplug gekocht (is ook een stuk goedkoper).
Aangesloten en werkt vlekkeloos in combinatie met de 4 Devolo's ... de Devolo software ziet dat er een nieuwe plug is, weet niet wat voor eentje, maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Drie zaken:

1) je gaat met dit apparaat ook in theorie nooit meer dan 92Mb/s halen aangezien het 100Mb ethernetpoorten heeft (als je het tenminste over de ICIDU NI-707526 hebt - wees specifiek aub...)
2) een snelheid van 3Mb/s is niet zomaar een beetje aan de lage kant, het is zo laag dat je wel eens met een duplex mismatch te maken zou kunnen hebben. Sluit dat uit door half danwel full duplex te forceren en te kijken wat dat doet.
3) verdiep je in de techniek van Powerline. Net zoals WiFi heeft het een hoge theoretische snelheid, maar zijn er 1001 factoren die het beperken.

Wat dat laatste betreft: Powerline heeft net zoals WiFi last van stoorsignalen (op de stroomnet) en van demping. Bij WiFi is dat vrij intuitief: gewapend beton houdt meer tegen dan een houten vloertje. Storing van andere WiFi of van babyfoons e.d. in de buurt degradeert je signaal. Bij Powerline is het veel minder intuitief. Storing kun je filteren met een filter (zie tweede link van LSWaard), maar demping is een ander verhaal. Dat wordt vooral bepaald door de inductieve eigenschappen van apparaten die aan dezelfde groep hangen *en* hoe ver ze van de twee Powerline adapters eraan hangen. Vooral dingen met flinke spoelen erin (bijna alles wat 230V omzet naar lagere voltages, en alles waar een AC motor in zit die op 230V draait) slurpen je Powerlinesignaal op. Dat is makkelijk gezegd, en een ingenieur met redelijk wat electrotechnische kennis zou zelfs kunnen berekenen exact wat je kunt verwachten bij jou thuis. Als leek kun je er buitengewoon weinig mee, behalve de tip om je adapters naar een ander stopcontact te verplaatsen.

Komt bij dat de up- en downstream over verschillende frequenties gaan, waardoor de prestaties anders kunnen zijn. Ik geloof dat ik ditzelfde setje ooit getest heb en een nog verder uiteenlopende score haalde, 50Mb/s de ene kant op en 5Mb/s de andere kant op. Wat dat betreft kan het helpen om de adapters om te wisselen - als je internetverbinding asymmetrisch is, heb je liever de 50Mb/s op je 120Mb/s download dan op je 10Mb/s upload :z

Bottom line: verwacht vooral geen wonderen van powerline. Ja, het *kan* helpen waar WiFi niet werkt, maar het is absoluut geen vervanging voor een goede betrouwbare Cat5e UTP kabel.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

26779

Bottom line: verwacht vooral geen wonderen van powerline. Ja, het *kan* helpen waar WiFi niet werkt, maar het is absoluut geen vervanging voor een goede betrouwbare Cat5e UTP kabel.
Als je geen cat5e kan of wil trekken dan is het wel een vervanging van een 'goede betrouwbare Cat5e UTP kabel'. In mijn situatie gebruik ik powerline om op de benedenverdieping een AP aan te sluiten zodat ik beneden een goed WiFi signaal heb. Bij mij komt nl op de bovenverdieping de telefoonlijn (en dus ADSL signaal) binnen.
Ik zou door het betonnen plafond een UTP kabel kunnen trekken, maar ik wil daar niet aan beginnen. Ik heb die powerline adapters nu ruim een jaar actief en heb er geen moment spijt van.

Als er meer nodig is dan slechts een netwerkverbinding en internet toegang, zou ik altijd kiezen voor een UTP kabel echter voor mijn situatie is een powerline setje meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

26779 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 20:43:
[...]

Als je geen cat5e kan of wil trekken dan is het wel een vervanging van een 'goede betrouwbare Cat5e UTP kabel'. In mijn situatie gebruik ik powerline om op de benedenverdieping een AP aan te sluiten zodat ik beneden een goed WiFi signaal heb. Bij mij komt nl op de bovenverdieping de telefoonlijn (en dus ADSL signaal) binnen.
Ik zou door het betonnen plafond een UTP kabel kunnen trekken, maar ik wil daar niet aan beginnen. Ik heb die powerline adapters nu ruim een jaar actief en heb er geen moment spijt van.
Het is een alternatief, maar geen gelijkwaardige. UTP geeft je voorspelbare, hoge bandbreedte en voegt geen extra latency toe. Powerline kan redelijke bandbreedtes geven, maar je weet nooit van tevoren hoe goed het gaat lukken. Het in- of uitpluggen van andere apparaten in dezelfde groep kan de snelheid of stabiliteit beinvloeden (stofzuiger is een klassieker die er flink op in hakt). En hoe dan ook gaat je latency omhoog door de extra bridges.

Overigens is er een ander alternatief, maar eentje die in Europa om voor mij onverklaarbare redenen nooit aangeslagen is: MoCA. Dat is ethernet bridgen over coax(TV)kabel. Heb in NL welgeteld een enkel setje kunnen vinden (in Pricewatch niet onder netwerkapparaten maar onder 'ongesorteerd'), een bridge set van Netgear voor EUR 110, een oud geval uit 2008. Toch haal ik hiermee gewoon strak de max 92Mb/s die je met 100Mb Ethernet kunt halen, ongeacht waar ik die dingen aansluit. Extra latency is paar ms, goed te overzien.
Als er meer nodig is dan slechts een netwerkverbinding en internet toegang, zou ik altijd kiezen voor een UTP kabel echter voor mijn situatie is een powerline setje meer dan voldoende.
Als het voor jou werkt is het mooi.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

dion_b schreef op zondag 15 april 2012 @ 10:36:
Het is een alternatief, maar geen gelijkwaardige.
Absoluut. Afhankelijk van wat je er mee wilt en wat de situatie is, kan het een leuk alternatief zijn. Maar je haalt nooit dezelfde kwaliteit als met een bekabeld LAN.
Mijn router staat boven op zolder, samen met een PC en NAS. Kabels trekken door 2 betonnen plafonds of via de CV leiding en dan door plintjes zie ik niet zitten.
Homeplug zit achter de router, verdieping daaronder 3 homeplugs met elk een PC. Skype, Youtube, MP3's van de NAS streamen, etc allemaal geen probleem.
Helemaal beneden nog een homeplug met een switch en de Wii en mediaplayer. De mediaplayer heeft een HDD die ik vul met TV series e.d. via FTP vanaf de NAS boven. Snelheid is dan geen probleem, een episode van 350 a 550 MB staat er in een paar minuten op. Ook MP3's van de NAS spelen gaat vlekkeloos.
26779 schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 20:43:
In mijn situatie gebruik ik powerline om op de benedenverdieping een AP aan te sluiten zodat ik beneden een goed WiFi signaal heb.
Hee, goed idee !
Heb nog een ASUS WL-300g staan en poortje vrij op de switch beneden ... handig voor tablets en Nintendo DS met wi-fi.

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 15-04-2012 14:04 ]

Pagina: 1