Gezocht; totaaloplossing 3 tv's plus mediaspeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Hallo allemaal, ik zoek al een tijdje naar een goede oplossing om 1 centraal punt te hebben met al mijn film, muziek e.d. Nu heb ik al een tijdje een externe hd aan m'n netgear router hangen maar zoals bekend is die mediaserver echt bedroevend slecht en de tv beneden herkent hem al een tijdje niet meer. Ik kijk al een tijd films op mijn tv doordat ik mijn laptop aansluit op mijn tv dmv hdmi. Maar beneden kunnen we dus geen films meer kijken en mijn zusje wil ook een nieuwe tv waar ze onze digitale filmcollectie op kan kijken.

Nu heb ik nog niet heel veel verstand van mediaspelers e.d. maar hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik heb dus 1 tv beneden (waar ik zo'n samsung internet stickje in heb zitten) en 2 tv's boven. Maar ik heb geen zin om 3 afzonderlijke mediaspelers te kopen, er moet natuurlijk een handigere manier zijn.
Ik hoop veel nuttige reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:28

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit betreft aankoopadvies. :)

Zoals je ongetwijfeld hebt gezien, hebben we nu aan aankoopadviesforum. Ik verplaats je topic even, zodat je op de juiste plaats zit! ;)

Move [MSH] --> [AAF]

[ Voor 7% gewijzigd door Michael Knight op 25-02-2012 19:35 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Als jij zegt centrale opslag, dan denk ik aan een nas. Al je materiaal op een nas, en alle apparaten met een netwerk aansluiting kunnen erbij.

Dan moet het materiaal op je nas nog omgezet worden naar een voor je tv geschikt formaat.
Die samsung met usb stick doet vast aan dnla. Op je nas schakel je dnla in, je indexeert je materiaal en op die tv kan je films zien.
Voor de andere tv's doe je het zelfde, of als ze geen netwerkaansluiting hebben koop je een per tv een mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:44
Hier ga ik volledig in mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:50
als je zus nu een tv koopt met netwerkaansluiting en ingebouwde mediaspeler, hoef je nog maar twee mediaspelers te kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwlb
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-09 11:12
107mb schreef op maandag 27 februari 2012 @ 22:38:
als je zus nu een tv koopt met netwerkaansluiting en ingebouwde mediaspeler, hoef je nog maar twee mediaspelers te kopen!
Toevoeging: Dit wordt meestal onder de noemer DLNA verkocht
Pagina: 1