Hosting/oplossing om makkelijk mailaliassen te beheren?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Elke hoster kent één of natuurlijk meerdere pakketten waarbij je naast hosting ook mail, pop3 en aliassen kunt instellen. Vaak dien je in te loggen, paar linkjes te klikken en gegevens in te vullen.

Ik zoek een makkelijkere manier (of een makkelijkere hoster ;) ), waarbij in één keer een hele lijst verandert kan worden. Bijvoorbeeld niet door alle adressen stuk voor stuk in te voeren, maar een tekstinvoerveld. Of het uploaden van een tekstbestand.

Kent iemand een mogelijke oplossing of hoster? Ik vraag dus niet direct om het hoe (dat lukt me wel) maar naar het 'waar'. Nu zit ik bij een hoster met DirectAdmin. Voor elke verandering moet ik relatief veel klikken. Voor een paar adresjes gaat dat nog wel, maar met meerdere zou ik het graag makkelijker doen.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Ga je spammen of zo...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Met directadmin is dit via script wel mogelijk :) Maak desnoods een topic aan op het forum daar.

[ Voor 32% gewijzigd door Workaholic op 25-02-2012 17:29 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webgangster
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 15:08
Wat is je doel precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Spammen? Nee, dat mag niet :-)

Ik heb een aantal domeinen waar het aantal adressen (gebruikers) nogal eens wijzigt. Vind de standaard manier van openen, klikken, invoeren et cetera nogal omslachtig.

@Workaholic - via script? Hmm, wist niet dat DA dat aanbood.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Plesk ondersteunt alle commando's uit de interface ook via de commandline, misschien dat DirectAdmin dat ook wel kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 08:25
DirectAdmin heeft hiervoor een API: http://www.directadmin.com/api.html

Helemaal onderaan die pagina staan de commando's voor e-mailboxen. Over het algemeen geldt de regel, dat als in je adresbalk bijvoorbeeld CMD_POP staat, je voor de API een call kunt doen naar CMD_API_POP.

Specificaties | AndriesLouw.nl

Pagina: 1