Werken in de trein - werkt dat of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 16:45
Over een paar weken begin ik aan een nieuwe baan. Hiervoor heb ik helaas mijn lease auto in moeten leveren en ben dus vanaf nu aangewezen op de trein.

Mijn enkele reistijd per trein is zo'n anderhalf uur. Gelukkig is mijn nieuwe werkgever flexibel qua werktijden, werklocatie etc. Maar het is een feit dat ik een groot deel van mijn reistijd wil gaan gebruiken om te werken. Hiervoor wil ik vooral mijn laptop en Ipad gaan gebruiken.

Zijn er mensen die ook veel werken in de trein? Hoe bevalt dit? Welke tips hebben jullie?

Op mijn traject rijden met name dubbeldekkers. Wat ik jammer vind bij deze treinen, is dat er veel "vierzitters" zijn en weinig "tweezitters". Die laatste is nodig om mijn laptop goed neer te kunnen zetten.

Ik reis overigens 2e klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat hangt sterk af van de drukte in de trein en de tijden dat je reist, en hoe goed je je kunt afsluiten van de buitenwereld. Ik heb 6.5 jaar OV gedaan en lezen in de trein gaat best (zeker met MP3-speler op), maar echt comfortable laptoppen valt zwaar tegen in mijn ervaring.

Het hangt ook een beetje van je postuur af, groot/breed of minder lang/smal?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Na 9:00 is een stuk rustiger met mensen) en kan je over het algemeen redelijk werken.
Maar je moet je er niet aan storen als er een telefoon gaat of mensen een gesprek houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien dat je eens een keer moet proberen of 1e klas een verschil maakt, lijkt mij dat dat wel een stuk comfortabeler is qua werken, vooral ook in de spits. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
Satch schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:05:
Misschien dat je eens een keer moet proberen of 1e klas een verschil maakt, lijkt mij dat dat wel een stuk comfortabeler is qua werken, vooral ook in de spits. :)
Dat zal zeker schelen ja, maar mijn werkgever vergoedt in eerste instantie alleen de kosten voor 2e klasse. Wellicht als ik kan aantonen dat ik meer gedaan krijg als ik 1e klasse reis, men wel bereid is om dit te vergoeden. Maar dat is toekomstmuziek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

djoelzz schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:15:
Dat zal zeker schelen ja, maar mijn werkgever vergoedt in eerste instantie alleen de kosten voor 2e klasse. Wellicht als ik kan aantonen dat ik meer gedaan krijg als ik 1e klasse reis, men wel bereid is om dit te vergoeden. Maar dat is toekomstmuziek...
Wat voor werkgever? Ik zit in Groot-Brittannie bij de semi-overheid, en wij mogen geen 1e klas reizen op kosten van de baas, dat is gewoon een verbod. Er mag alleen een tweede-klas kaartje worden gedeclareerd. Als ik langere reizen moet doen, dan betaal ik vaker de upgrade uit eigen zak, puur omdat het leven te kort is om oncomfortabel te reizen...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:38

JvS

Ik heb hem zelf ook

Tja, dat is wel dé tip. Mijn vriendin is adviseur en reist eerste klas en die krijgt het prima voor elkaar om te werken in de trein. Haar tip is een mini laptop en de 1e klas. Zeker in de spits is de 1e klas denk ik echt een must.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:25
Wat voor werk doe je? En wat voor werkzaamheden verwacht/hoop je uit te voeren in de trein?

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 19:36
Ik vind de trein heerlijk om te werken, ik doe dat ook graag. De vierzitters in de dubbeldekker zijn wel vervelend inderdaad, maar de benedenverdieping heeft vaak een rijtje tweezitters, dat werkt prima.

Vaak bied de stiltecoupé genoeg stilte, zo niet, dan lekker muziekje in en aan het werk.

Maar of dat lukt hangt van de werkzaamheden af, soms gaat dat prima, maar als je goed moet concentreren begin ik mij te ergeren aan dingen... Alhoewel leren bijvoorbeeld mij toch ook wel aardig goed af gaat, vooral als het donker is buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

djoelzz schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:59:
Over een paar weken begin ik aan een nieuwe baan. Hiervoor heb ik helaas mijn lease auto in moeten leveren en ben dus vanaf nu aangewezen op de trein.

Mijn enkele reistijd per trein is zo'n anderhalf uur. Gelukkig is mijn nieuwe werkgever flexibel qua werktijden, werklocatie etc. Maar het is een feit dat ik een groot deel van mijn reistijd wil gaan gebruiken om te werken. Hiervoor wil ik vooral mijn laptop en Ipad gaan gebruiken.

Zijn er mensen die ook veel werken in de trein? Hoe bevalt dit? Welke tips hebben jullie?

Op mijn traject rijden met name dubbeldekkers. Wat ik jammer vind bij deze treinen, is dat er veel "vierzitters" zijn en weinig "tweezitters". Die laatste is nodig om mijn laptop goed neer te kunnen zetten.

Ik reis overigens 2e klasse.
Het klote is dat bij die dubbeldekkers de stiltecoupés boven zitten terwijl de meeste stoelen in choach opstelling (dus z'n 2tje wat jij zoekt) beneden zitten..

Verder moet je echt kijken hoe het op jou traject op jou tijden zit. dat verschild ENORM daarnaast hangt het er natuurlijk van af in hoeverre je stilte nodig hebt.

Mij lukte het nooit zo erg, enkel vakken welke ik redelijk makkelijk vond kon ik bestuderen in de trein. M'n Calculus leren lukte me niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:25

Tacoos

i am i

Ik heb wel eens mensen op de laptop zien werken in een volle coupe, terwijl iedereen kon meelezen. Mijn baas zou daar iig niet blij mee zijn (bedrijfsgeheimen enzo).
Collega's van me gebruiken daarom wel eens voorzetfilters voor het laptop scherm die de kijkhoek sterk beperken.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
Freeaqingme schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:21:
Wat voor werk doe je? En wat voor werkzaamheden verwacht/hoop je uit te voeren in de trein?
Ik werk als Testmanager bij een bank (kantoorautomatisering): veel mailen, verslagen typen, zaken organiseren, plannen maken etc. Kortom, daarvan kan ik heleboel doen, zonder dat ik aan kantoor gebonden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Tacoos schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:27:
Ik heb wel eens mensen op de laptop zien werken in een volle coupe, terwijl iedereen kon meelezen. Mijn baas zou daar iig niet blij mee zijn (bedrijfsgeheimen enzo).
Collega's van me gebruiken daarom wel eens voorzetfilters voor het laptop scherm die de kijkhoek sterk beperken.
Dit is inderdaad het belangrijkste als je in de trein of ergens anders openbaar wilt werken. Zorg er voor dat niemand mee kan kijken.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
c70070540 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:34:
[...]

Dit is inderdaad het belangrijkste als je in de trein of ergens anders openbaar wilt werken. Zorg er voor dat niemand mee kan kijken.
Ik zou het willen omkeren: hou er bij het werken in het openbaar rekening mee dat er mensen mee kunnen kijken. Want 80% van het werk wat ik doe is niet vertrouwelijk en dan vind ik het dus ook geen probleem als iemand toevallig mee zit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:47
Werken in de trein gaat prima mits je buiten de ochtend / avondspits reist.
Intercity treinen bieden genoeg ruimte voor je labtop en hebben vrijwel allemaal wifi. Stoptreinen zijn een no-go door de stoelen als je je laptop nodig bent.

Overigens vind ik zelf erg irritant als mensen uitgebreid luidruchtig gaan bellen in de trein. Omdat ik dat zelf irritant vind doe ik het ook niet.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
djoelzz schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:37:
[...]

Ik zou het willen omkeren: hou er bij het werken in het openbaar rekening mee dat er mensen mee kunnen kijken. Want 80% van het werk wat ik doe is niet vertrouwelijk en dan vind ik het dus ook geen probleem als iemand toevallig mee zit te lezen.
Je kan toch simpelweg een anti-meekijk scherm / plastiekje halen?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

TLRnZ schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:41:
Werken in de trein gaat prima mits je buiten de ochtend / avondspits reist.
Intercity treinen bieden genoeg ruimte voor je labtop en hebben vrijwel allemaal wifi. Stoptreinen zijn een no-go door de stoelen als je je laptop nodig bent.
LOL. VIRM dus echt niet, en laat dat nou toch echt veel ingezet worden.
ICMm heeft 144 stellen aldus wiki, en VIRM 290. ;)

Internet zeker? Echt niet he.

ik reis zelf als zelfstandige vaak buiten de spits en heb een laptop en 3g modem. Werkt prima, denk dat ik 2/3 a 75% van mijn thuis-productiviteit kan behalen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-06 19:36
Da's het voordeel van wonen in het noorden, 9vd10 keer heb je een internet-trein 8) Helaas af en toe zo'n dubbeldekker maar goed dan heb ik altijd nog internet via m'n telefoon :) Het voordeel is dat daar meer stoelen in zitten, dus minder kans dat er iemand bij je zit. Dat is bij de gewone trein wel anders :P

[ Voor 28% gewijzigd door maarud op 25-02-2012 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:57
is variabel; hangt vooral af van

* bezetting van de trein, en ook wie er op de trein zit (groep jongeren helpt niet)
* in mijn geval: hoe gemotiveerd ik 's ochtends al ben, en hoe veel ik 's avonds nog kan of wil doen
* ook in mijn geval: hoeveel ruimte ik heb, verkrampt zitten werken lukt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Gisteren met de trein geweest van Groningen naar Zwolle 2e klas. Ik dacht ook maar even wat te gaan lezen, maar die wagon stond zo te schudden dat ik dubbel zag :+ . Het schoot dus voor geen meter op en ik werd er alleen maar moe van. Eerste klas lijkt mij dan zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Boudewijn schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:45:
ik reis zelf als zelfstandige vaak buiten de spits en heb een laptop en 3g modem. Werkt prima, denk dat ik 2/3 a 75% van mijn thuis-productiviteit kan behalen.
Soms is het voor de productiviteit beter geen internet te hebben ;) .

Ook moet de TS wel rekening houden met ergonomie, heel veel laptoppen op schoot kan nog wel eens problemen geven, zeker een touchpad en verkeerde zithouding. Houd verder rekening met de kans op diefstal van telefoon/laptop, dus zorg voor beveiliging en encryptie van (persoonlijke/bedrijfs) gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Ik treinde vaak tussen utrecht / den Bosch / Amsterdam zuid / Almere en groningen en heb vrijwel altijd internet in de intercity. Muv intercity Almere <-> Utrecht (waarom dat een intercity word genoemd is mij ook een raadsel).

Zo niet, dan link ik mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Aloys schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:52:
Gisteren met de trein geweest van Groningen naar Zwolle 2e klas. Ik dacht ook maar even wat te gaan lezen, maar die wagon stond zo te schudden dat ik dubbel zag :+ . Het schoot dus voor geen meter op en ik werd er alleen maar moe van. Eerste klas lijkt mij dan zeker de moeite waard.
Hmmz denk niet dat een 1e klas locatie daar handiger is.
TLRnZ schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:55:
Ik treinde vaak tussen utrecht / den Bosch / Amsterdam zuid / Almere en groningen en heb vrijwel altijd internet in de intercity.
Utrecht-den bosch? Rijdt zelden iets anders dan VIRM in de intercitydienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik reis ook met de trein (dubbeldekker) van en naar mijn werk. Wel 1e klas en doe er enkele reis 3 kwartier over.

In het begin dacht ik dat ik ook veel werkzaamheden in de trein kon gaan afmaken, maar dit is voor mij persoonlijk toch niet handig gebleken, met name door het onstabiele internet (via mijn telefoon) dan schakelt 'ie om naar G (kan je niets mee), of 3G (gaat al beter), of H (gaat heel goed), of helemaal geen verbinding, ik werd helemaal gek omdat het door de reis nogal schommelde qua verbinding en dat in combinatie met een actieve Citrix/Starportal sessie.

Ik heb de moed na een tijdje opgegeven en slaap nu voornamelijk in de trein, heerlijk om uitgerust op het werk en thuis te komen. Ook geen gezeul met een laptoptas of iets dergelijks, heerlijk :)
Zitplaatsen zijn 1e klas geen probleem, je hebt bij de tweezitter een klaptafeltje en de vierzitter heeft een vast tafeltje bij het raam waar je laptop kan staan (de nieuwste dubbeldekkers ook met stroomaansluiting tussen de stoelen).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Boudewijn schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 15:00:
[...]

Utrecht-den bosch? Rijdt zelden iets anders dan VIRM in de intercitydienst.
VIRM = Nieuwste model dubbeldekker?

Ik trein overigens al een paar maanden niet meer nu ik geen oudstudent korting meer heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

TLRnZ schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 15:27:
[...]

VIRM = Nieuwste model dubbeldekker?

Ik trein overigens al een paar maanden niet meer nu ik geen oudstudent korting meer heb :)
VIRM is zowel de 'oude' als 'vernieuwde' dubbeldekker die vaak op heerlen/maastricht-alkmaar te vinden is.
Deze units:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c7/VIRM6.jpg
Zowel de vernieuwde als de oude versie hebben geen internet :).

De andere dubbeldekkers (DDZ geheten NA vernieuwing.... en de eerste exemplaren zijn er al) krijgen ongetwijfeld wel internet.
Ook icmm heeft internet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Idd, dat is de trein tussen Utrecht en Den Bosch. Tussen Almere en Utrecht zat ik altijd in de oudere variant.

Het meerendeel van mijn treinreizen waren in Koplopers (zo heten ze toch? Niet dubbeldekker IC) en die hebben vrijwel altijd WIFI en hebben ook genoeg ruimte om redelijk comfortabel te kunnen werken. De laptop kan op het plankje uit de stoel. Echter moet je niet bij het raam gaan zitten want zit je met e benen tegen de prullenbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Marc H

- - Is wakker - -

Wat anderen al zeggen, het hangt van wat factoren af.

Door mijn wisseldiensten reisde ik vaak buiten de spits, en dan was het goed te doen, muziekje op, laptopje op schoot, en software debuggen, code documenteren, dat soort dingen. Interfaces ontwerpen is minder aan te raden vanwege het schudden.

Knappe jongen die met meekijken er iets van snapt ;)

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
Boudewijn schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:02:
[...]

VIRM is zowel de 'oude' als 'vernieuwde' dubbeldekker die vaak op heerlen/maastricht-alkmaar te vinden is.
Deze units:
[afbeelding]
Zowel de vernieuwde als de oude versie hebben geen internet :).

De andere dubbeldekkers (DDZ geheten NA vernieuwing.... en de eerste exemplaren zijn er al) krijgen ongetwijfeld wel internet.
Ook icmm heeft internet trouwens.
Dat is het trajact dat ik zal rijden en inderdaad dus ook de betreffende trein. Wordt dit type ook omgebouwd, met onder "relax/ontmoeten" en boven "zakelijk"?

Het klopt dat in deze treinen nog geen internet te vinden is, dat moet ik maar oplossen via 3G. Geen internet is ook geen ramp, kan genoeg doen zonder een werkende internet verbinding te hebben. Op de site van NS heb ik keer gelezen dat het de bedoeling is uiterlijk 2012 internet in alle treinen te hebben, maar dat bericht kan ik nu nergens meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Nee die worden niet omgebouwd. Zijn immers 2 jaa geleden gemoderniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Je zou ook privé een auto aan kunnen schaffen. 1,5 uur per trein is een half uur per auto toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

bouwfraude schreef op maandag 27 februari 2012 @ 06:12:
Je zou ook privé een auto aan kunnen schaffen. 1,5 uur per trein is een half uur per auto toch?
Bij mij is het net andersom; 3 kwartier per trein tegen 1 uur per auto. Die vlieger gaat dus niet altijd op ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mijn veelgebruikte route naar een grote klant vorig jaar was 15m per trein en minimaal half uur per auto. Leiden <-> schiphol.

Idem voor hopelijk de komende woonwerkroute.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:57
bij mij is de reistijd verschillend waar ik werk (twee locaties).

De ene: 45 min trein, 45-1u auto
De andere locatie: 1.5u trein, 40 min auto.

Bij mijn hoofdlocatie heb je dus het voordeel dat je elke dag 1.5 u extra kunt werken (of niets doen op de trein), bij de tweede locatie gaat dat niet op. Is ook een verschil: de eerste locatie is rechstreeks, de tweede met een tussenstop. Alles uitpakken en terug inpakken is niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18507

Boudewijn schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:12:
Nee die worden niet omgebouwd. Zijn immers 2 jaa geleden gemoderniseerd.
V-IRM krijgt ook internet. Worden op dit moment omgebouwd, rijden volgens mij al een stuk of 10 rond.
Afbeeldingslocatie: http://i387.photobucket.com/albums/oo315/mantaray400/8647obis.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Okay dat wist ik niet; zijn dat de oude virm's die naar nieuw om worden gebouwd of staat dat daar los van? (aan de stoelen te zien is dit oude virm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Anoniem: 18507 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:46:
[...]

V-IRM krijgt ook internet. Worden op dit moment omgebouwd, rijden volgens mij al een stuk of 10 rond.
[afbeelding]
Ik heb zelf al enkele keren in zon VIRM gezeten, en telkens moet ik weer gniffelen om dat scherm. Ik lees die dingen altijd zo dat het net lijkt dat er of gratis internet, of actuele reisinformatie is. In de praktijk blijft het internet in de trein gratis, al staat er op dat moment actuele reisinformatie op het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Laatst online: 08:19

Luke!

#Treinbaas
Boudewijn schreef op maandag 27 februari 2012 @ 17:48:
Okay dat wist ik niet; zijn dat de oude virm's die naar nieuw om worden gebouwd of staat dat daar los van? (aan de stoelen te zien is dit oude virm).
Alles behalve de laatste serie krijgt het nu in rap tempo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mooi nieuws, dat wist ik niet. Supermooi; ik zit bijna dagelijks in VIRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Werken in de trein is goed te doen als het werken bestaat uit schrijfwerk en je niet teveel afhankelijk bent van een interverbinding. Ik tether meestal met mijn iPhone omdat ik zelden in een Koploper zit en er nog maar enkele VIRM's zijn omgebouwd. Photoshoppen doe ik liever niet in de trein. De ergonomie is wel een issue. Ik mag hopen dat je een laptop hebt met een fijn touchpad. Op mijn MacBook Air mis ik een muis niet als ik onderweg ben.

Ik ben jaren met de auto naar het werk geweest maar ben blij dat ik nu met de trein kan reizen. Autorijden haalt niet bepaald het beste in de mens naar boven. Er wordt zo onvoorstelbaar traag en inefficiënt gereden op onze wegen. Ik bespaar me liever die frustratie en doe iets nuttigs in de trein. Het is ook nog minder verspillend en veel goedkoper. Ik reis in de daluren voor 95 euro per maand, dat is voor mij 1200 euro voor 30.000km per jaar. Er is geen auto waarmee je dat voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
Inmiddels de eerste twee weken erop zitten. En het valt me niet tegen eerlijk gezegd.

Per dag zit ik zo'n drie uur in de trein, maar ik kan veel van deze tijd nuttig gebruiken. Wifi is vaak niet aanwezig, maar via de 3G verbinding van mijn Iphone kan ik aanloggen op het bedrijfsnetwerk met mijn laptop en kan ik alles doen. Wat langzamer dan normaal, maar wel vrij stabiel. En met een beetje afwisseling tussen de Ipad en de laptop, voorkom je een geforceerde zithouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik reis elke dag 4 uur per trein en dat bevalt prima. Wel altijd zorgen dat je aan het gangpad zit want bij een 4zitter stok je anders tegen het tafeltje aan en bij de tweezitters zit je met één been op een bult.

Mij bevalt het eigenlijk prima, wel ben ik niet heel erg te spreken over de stiptheid van de treinen en het feit dat ze bijna altijd overvol zijn.

Leuke is dan ook dat je voor in het weekend een lekker onpraktische auto kan kopen waarbij verbruik onbelangrijk wordt.

[ Voor 14% gewijzigd door Toink op 17-03-2012 14:06 ]

Pagina: 1