Linksys E3200

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb onlangs een nieuwe router gekocht: de Linksys E3200.

In mijn vorige router had ik de mogelijkheid om de via DHCP uitgegeven IP adressen te reserveren per apparaat. Ik heb de hele configuratie doorgelopen, maar ik kan nergens die mogelijkheid vinden...

Het probleem is dat mijn XBMC kastje elke keer van IP adres wisselt en ik al mijn remotes nu steeds moet wisselen (omdat het ip adres wisselt).

Een rondje Google komt voornamelijk met WAN Static IP's en via LAN Static IP's. En dat is niet wat ik zoek, aangezien vrienden met iPhones e.d. dan weer vanalles moeten instellen als ze komen.

Heeft Linksys geen optie om ip adressen te reserveren?

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 10:47
Ik ken linksys niet uit mijn hoofd maar als het goed is zit dit bij acces gebeuren kan dit?

Er zal dan iets moeten staan van reservation daarin kun je dan je MAC invullen van je XBMC kastje en het IP adres wat je daaraan wilt hangen. Meer is het niet.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://screenshots.portforward.com/Linksys/E3200/Basic_Setup.jpg

Rechts onder staat toch echt "DHCP Reservation"

Nog wel op de eerste pagina die je te zien krijgt als je inlogt op dat ding.. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2012 17:01 ]

• Kavaa
Ah kijk daar was ik naar aan het zoeken, sorry voor de verkeerde suggestie.
Daar kun je inderdaad je reservations maken voor je XBMC box.
Je kunt dan het mac adres en het ipadres wat je voor je machine wilt invullen.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 16:59:
[afbeelding]

Rechts onder staat toch echt "DHCP Reservation"

Nog wel op de eerste pagina die je te zien krijgt als je inlogt op dat ding.. :)
Wouw! Toen ik je post las dacht ik nog je liegt! :+ Maar je hebt gelijk! Bij mijn vorige routeer stond het bij het wireless gebeuren. Ik heb serieus 15 minuten zitten zoeken in m'n nieuwe linksys.

• Kavaa
Kan dat het een hele oude softwareversie geweest is dat dit er niet in zat of ergens anders.
Lijkt me sterk maar goed je hebt het gevonden.

Verwijderd

Kan je de XBMC box niet een vast IP adres geven?

Bv. de linksys geeft nummers uit van 192.168.1.10 t/m XXX.100.

En jij zet de XBMC box op 192.168.1.200....
De default gateway op de box is dan het IP adres van de Linksys (meestal 192.168.1.1)

Dat gaat zeker goed.

• Kavaa
Net zo makkelijk om dan een reservation te nemen.

Pagina: 1