Toon posts:

muziek productie. wachten op Ivy bridge?

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vandaag en gister begonnen met het bij elkaar rapen van onderdelen voor een nieuwe systeem (op papier) en heb me een beetje ingelezen in de stand van zaken. Hoewel ik nog wel een leek genoemd mag worden.

Ik heb begrepen dat er met de ivy bridge processors vooral verbeteringen komen op het gebied van stroomverbruik en videoverwerking?

Hoewel ik van plan ben op mijn nieuwe systeem wel cassual een spel als skyrim te spelen, zal ik hem vooral gebruiken voor muziekproductie. Is het qua performance het wachten waard (buiten het energie verbruik om) of zullen de prestaties vrij dicht bij elkaar liggen? Ik ben nu van plan voor de i7 2600k te gaan, mits ik wordt aangeraden niet te wachten.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:56

Fiber

Beaches are for storming.

Wachten is nooit de moeite waard. Tegen de tijd dat Ivy Bridge fatsoenlijk en betaalbaar leverbaar is staat de opvolger al weer om de hoek. Koop gewoon wat je nu nodig hebt.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Verwijderd

Dat ben ik niet met je eens. Ivy komt in april, dat is nog 2 maanden. En daarna duurt het weer een jaar voordat een nieuwe Intel architectuur uitkomt. Als er een moment is om te wachten is het nu.

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Fiber schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:03:
Wachten is nooit de moeite waard. Tegen de tijd dat Ivy Bridge fatsoenlijk en betaalbaar leverbaar is staat de opvolger al weer om de hoek. Koop gewoon wat je nu nodig hebt.
Niet helemaal waar, maar in dit geval denk ik dat je gewoon nu een systeem moet aanschaffen. Je kunt wachten, maar zoals hierboven al gezegd, dan staat de volgende generatie alweer voor de deur. Ik denk dat het qua performance niet heel veel beter zal zijn dan de huidige generatie Sandy Bridges. Allicht zal het stroomverbruik ook wel minder zijn en daarmee ook de warmteproductie. Voor top of the line performance moet je gewoon voor een processor met een 2011-voetje gaan. 2600K is een prima processor die echt heel snel is (geen idee waar je nu mee werkt) in vergelijking tot andere processors.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-01 13:50

Liveshort

Certified Crazy Person

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:16:
Dat ben ik niet met je eens. Ivy komt in april, dat is nog 2 maanden. En daarna duurt het weer een jaar voordat een nieuwe Intel architectuur uitkomt. Als er een moment is om te wachten is het nu.
Mede hierom: nieuws: Gerucht: Intels Ivy Bridge-cpu's pas na juni massaal beschikbaar.

Het betreft hier welliswaar een gerucht, maar op zich lijkt het me niet heel onlogish dat dit ook gaat gebeuren. Tot die tijd zullen de Ivy-Bridge processors redelijk duur blijven.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• Uberhood
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
De 2600k was vorig jaar de koning van DAW's: http://www.scanproaudio.info/?p=231 Ik neem aan dat de Ivy bridge de 2600k voorbij is maar echt veel lijkt me sterk. Ik ben gegaan voor de 2600k en alle VST plugins i.c.m. Cubase loopt als een droom :)

Wachten=verloren inspiratie

Edit: Nog een interessant linkje met Intel en AMD CPU's benchmarks: http://www.adkproaudio.com/benchmarks.cfm

[ Voor 24% gewijzigd door Uberhood op 25-02-2012 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wachten=verloren inspiratie
Daarom hoopte ik al dat wat ik gelezen heb klopte/ik goed begreep en dat performance-wsie het niet ontzettend veel zal schelen.
Tot die tijd zullen de Ivy-Bridge processors redelijk duur blijven.
hoeveel vermindering in prijs zal een 2600k doormaken nadat een same-level ivy bridge is uitgekomen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:58:
hoeveel vermindering in prijs zal een 2600k doormaken nadat een same-level ivy bridge is uitgekomen?
Helemaal geen.

• ötzi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:31

ötzi

eclecticus

Denk ook aan een sloot geheugen en een SSD aangezien dat je voornaamste bottlenecks zijn met muziek...

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-02 12:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

Ik zou nu gewoon kopen wat je nodig hebt. Wie weet zitten er weer fouten in zoals het hele SATA gebeuren :/

Android developer & dürüm-liefhebber

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mavamaarten schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 14:21:
Ik zou nu gewoon kopen wat je nodig hebt. Wie weet zitten er weer fouten in zoals het hele SATA gebeuren :/
Dat zat in de moederborden, niet in de CPU's.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-02 13:58

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit soort vragen komen zeer regelmatig voorbij, in welke vorm dan ook. Aankoopadvies staan we wel toe op GoT, maar alleen op de daarvoor bestemde plaatsen. Lees *LET OP* - Wat moet ik kopen voor meer informatie.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.