Mediacenter aan achterkant TV vastmaken, shielding issue?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326682

Topicstarter
Ik gebruik een gestripte laptop met XBMC Live als mediacenter. Het zou ideaal zijn qua plaatsing om de laptop met de bovenkant (zie img) tegen de achterkant van mn TV te monteren. De TV heeft een groot plat oppervlak aan de achterkant, dus dat moet lukken.

Alleen nu het probleem; moet er geen shielding tussen de laptop en TV komen, aangezien de laptop 'naakt' is aan de bovenkant?

Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg707/scaled.php?server=707&filename=fotojcg.jpg&res=medium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Ik zou hem wel shielden. Als je het goedkoop wilt doen; neem een stuk karton van 2 mm om te zorgen dat je geen kortsluiting maakt en plak daar aluminiumfolie op. "Aard" de folie aan de rest van je shielding en je bent zeker dat je laptop geen invloeden van buitenaf krijgt.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En ik zou over de alu-folie dan nog weer iets plakken waardoor er geen sluiting kan ontstaan wanneer je onverhoopt tóch de folie tegen het mobo drukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt, ik ga aan de slag. Het karton kan meteen de trillingen van de HDD een beetje opvangen. Zou vervelend zijn als de constructie gaat vibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:38

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Joh, hysterisch gedoe over shielding. weet je, shielding hoef je je niet zo druk over te maken. Je TV is al afgeschermd, dus er is geen enkel probleem op stof en mensenvingers na. Daar moet je je afscherming op inrichten, niet op straling ;)

[ Voor 14% gewijzigd door sebastius op 27-02-2012 22:45 . Reden: Iets netter geformuleerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

sebastius schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:20:
Joh, hysterisch gedoe over shielding. Je TV is al afgeschermd, dus er is geen enkel probleem op stof en mensenvingers na. Daar moet je je afscherming op inrichten, niet op straling ;)
Echt een toegevoegde waarde. :(
Ik voel me een beetje aangesproken en heb het verder ook niet gehad over shielding tegen de straling van mogelijk de lcd tv... maar gewoon van buitenaf. Je kan zien dat de rest van de laptopbehuizing afgeschermd is. En als hij al die componenten zo open en bloot achter op de TV plakt kan je misschien problemen verwachten.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:38

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

GNOOM172 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:26:
[...]

Echt een toegevoegde waarde. :(
Ik voel me een beetje aangesproken en heb het verder ook niet gehad over shielding tegen de straling van mogelijk de lcd tv... maar gewoon van buitenaf. Je kan zien dat de rest van de laptopbehuizing afgeschermd is. En als hij al die componenten zo open en bloot achter op de TV plakt kan je misschien problemen verwachten.
Sorry Gnoom, bedoelde het niet zo onaardig als dat je het opvatte.

Shielding is natuurlijk goed. Beter dan niet. Maar eigenlijk maakt het voor dit gebruik eigenlijk niet uit. Het is hetzelfde als een tweaker die zijn pc in een houten kast bouwt. Eigenlijk mag het niet, maar het werkt prima. Zeker achterop die tv zou ik me eerder zorgen maken over de warmte dan over shielding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:49
Normaal zou er plastic overheen zitten toch? Volgens mij maakt het dan geen moer uit of je het wel of niet shield, dat deed de originele plastic behuizing waarschijnlijk ook niet namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zat wel shielding tussen het laptopkeyboard en de printplaat van de laptop. Maar ik heb geen alufolie in huis, dus dan maar geen shield.
Pagina: 1