Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepantari
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-02 11:42
Hallo Tweakers,

Ik heb al een tijd last van bluescreens. Deze komen 1 keer per dag voor (ongeveer 1 uur na opstarten).
Na het rebooten kan ik verder met mijn bezigheden zonder er opnieuw last van te krijgen.
Ik heb met het programma "Bluescreenview" gecontroleerd wat deze bsod inhoud en kwam tot de conclusie dat het een hardware probleem lijkt te zijn (0x124 error).

Misschien niet geheel onbelangrijk: Tijdens een lan-party vorig jaar is er een kortsluiting geweest in mijn geluidskaart, deze heb ik vervangen. Hier mijn computer: http://tweakers.net/galle..._id=148447#tab:inventaris

Hoe kan ik deze BSOD verhelpen of testen welk component er defect is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepantari
EventViewer geeft niets aan behalve het foutief afsluiten van het systeem.
Zou de hot-fix ook werken voor Windows 7 (zoja kan ik dat pas morgen testen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-07 12:46
stof in je mobo slots? Dat ie na een tijdje heet word en daardoor slechter geleidt ofzo?
Zou kunnen iig.
Ik heb ook een tijdje terug ook zoiets gehad met mijn ondertussen 6 jaar oude X-Fi systeem, kan niet herinneren of het de 0x0...0124 was. Ik zou zeggen probeer het eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepantari
Dondorp schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:04:
stof in je mobo slots? Dat ie na een tijdje heet word en daardoor slechter geleidt ofzo?
Zou kunnen iig.
Ik heb ook een tijdje terug ook zoiets gehad met mijn ondertussen 6 jaar oude X-Fi systeem, kan niet herinneren of het de 0x0...0124 was. Ik zou zeggen probeer het eens
Als het inderdaad een hitte probleem door stof zou zijn, zou het niet maar 1 keer per dag voor komen.
Daarbij wel, ik heb al eerder uitgestoft (Langleve de compressor in de schuur), maar diezelfde dag kreeg ik weer een bsod met code 0x124.

Ik verwacht zelf dat het probleem ergens op het moederbord zit (na de kortsluiting overgeslagen misschien).