Toon posts:

Beeldscherm vol rode punten bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Enkele jaren geleden heb ik voor mijn oude computer (Graka nVidia 6800LE, en een 15"TFT-monitor van Liteon; P4 2,4Ghz, Windows XP) een extra beeldscherm gekocht (Fujitsu-Siemens AMILO Display SL 3260W, 26"), die ik vervolgens met een DVI-kabel op mijn videokaart heb aangesloten.

In principe werkt alles gewoon netjes: het 26"-scherm fungeert als hoofdscherm, en de 15" is een uitbreiding van mijn desktop.

Al sinds het begin vertoont de 26" echter iets vreemds. Als ik de computer opstart (Bios, laadscherm Windows, inlogsscherm Windows), is er niks aan de hand. Log ik echter in, en kom ik dus op het bureaublad, dan zit het hele scherm vol met een soort flikkerende rode puntjes. Op witte vlakken zie je ze bijna niet, maar op donker, en dus zeker op zwart zit het helemaal vol. Als ik vervolgens Chrome opstart, dan gaat het beeld een paar keer aan en uit, en is het probleem verholpen.

Dit gebeurt alleen in Dualview (dus uitbreiding van m'n bureaublad).

Ook vertoont het zich als ik enkele games speel, en dan terug kom in Windows. Vaak is het dan nog erger dan met opstarten, en dan flikkert het beeld ook extreem.

Gisteravond, en vanochtend bij het opstarten bleef hij er in hangen, en moest ik verschillende malen nieuwe instellingen toepassen om hem weer terug te krijgen in een normale setting.

Ik heb geen idee wat ik hiermee aanmoet, waar ik voorheen er geen last van had, zou ik nu wel eens willen weten wat het nu is, omdat het nu erger wordt.

Alvast hartelijk dank.

Mvg,
Twazz

• jasiccama
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 20:02
Hmmm, misschien een videokaart probleem?

Drivers al eens opnieuw geïnstalleerd, geupdate etc?

Misschien kun je het uitsluiten en een andere videokaart tijdelijk proberen.
Kun je die van iemand lenen?

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-02 14:41
Het kan idd aan je videokaart liggen. Heb hier een soortgelijk probleem gehad, en bij mij was het een slechte hdmi-kabel. Misschien kun je een kabel van iemand anders lenen, en daarmee kijken of het probleem er nog steeds is?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

Grafische kaart kan dood aan het gaan zijn. Ik zou ook eens je kabel controleren.

Android developer & dürüm-liefhebber