Ik heb een probleem, nadat ik uit diverse websites te lezen kreeg dat mijn Macbook 8Gb max aankon heb ik dus 2 reepjes van 4Gb gekocht de pricewatch: Corsair CMSA8GX3M2A1066C7 dit ter vervanging van de huidige 2x1Gb RAM. Ik merkte al direct dat het opstarten moeilijker ging en ik kreeg steeds fouten zodat ik opnieuw moet opstarten. De macbook ging ook steeds slechter reageren, beeld van internet sites begint eerst heel wazig en de kopbalk met apple logo t/m help was ook totaal weg. Ik kon zelfs geen hulpprogramma meer openen. De 8Gb werd wel herkent!!
Met 1x4Gb reepje gaat het goed maar met twee van 4Gb krijg ik nog steeds die fouten, nu kan het zijn dat er een probleem is met de RAM en dit wil ik natuurlijk eerst testen.
Maar ik weet niet welke gratis software nu het beste is op de Macbook, Google staat er vol van.
Of is het een kwestie van een bepaalde instelling of handeling zoals PRAM VRAM die ik moet uitvoeren, welke toetsen: cmd/alt/p/r [ik heb geen option toets] neem ik aan??
Mocht heel dat 8Gb gewoon een broodje aap zijn, want officieel kan deze maar 4Gb aan, wat is dan wijsheid 2x1Gb terug erin, 1x4Gb of 1x4Gb+1x1Gb
Ik heb een witte Macbook 2,4Ghz intel core duo OSX10.6.8 nVidia320M Videokaart
Edit opgelost door via Mac upgrade te België 2x8Gb geheugen te kopen van het merk OWC deze werken nl wel!!!!
Met 1x4Gb reepje gaat het goed maar met twee van 4Gb krijg ik nog steeds die fouten, nu kan het zijn dat er een probleem is met de RAM en dit wil ik natuurlijk eerst testen.
Maar ik weet niet welke gratis software nu het beste is op de Macbook, Google staat er vol van.
Of is het een kwestie van een bepaalde instelling of handeling zoals PRAM VRAM die ik moet uitvoeren, welke toetsen: cmd/alt/p/r [ik heb geen option toets] neem ik aan??
Mocht heel dat 8Gb gewoon een broodje aap zijn, want officieel kan deze maar 4Gb aan, wat is dan wijsheid 2x1Gb terug erin, 1x4Gb of 1x4Gb+1x1Gb
Ik heb een witte Macbook 2,4Ghz intel core duo OSX10.6.8 nVidia320M Videokaart
Edit opgelost door via Mac upgrade te België 2x8Gb geheugen te kopen van het merk OWC deze werken nl wel!!!!
[ Voor 4% gewijzigd door Toine1 op 12-03-2017 10:09 . Reden: opgelost ]