Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108939

Topicstarter
Bij mijn job werk ik met een iMac waar ik ook mee surf en dropbox gebruik. Je zou kunnen zeggen dat het half-prive is.
Binnenkort wissel ik van job en wil nu dus dat er niks te vinden is van mij op de iMac.

In Safari en Firefox kun je alles gemakkelijk verwijderen. Geen idee of het dan ook echt weg is van het systeem, maar in de browsers moet ik alle wachtwoorden opnieuw ingeven.

Bij Dropbox heb ik online in de instellingen gezegd dat de imac van het werk niet meer kan verbinden. Dat werkt goed, maar alle bestanden die gesynced zijn kun je nog steeds bekijken in je home/dropbox folder.
Die heb ik ook verwijderd nu, maar zoals eerder gezegd. Ik weet niet of het dan ook echt weg is.

Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik de iMac zo achterlaten zonder 'sporen'? Ik wil niet een herinstallatie maken, omdat ik daar ook niet bevoegd voor ben.

Ik weet niet zeker of dit ook helpt om de iMac schoon achter te laten:
http://www.appletips.nl/e...cache-bestanden-opruimen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:58
vragen of je alles opnieuw mag installeren met een schone installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:55

Hoite

Goed verhaal

mr.DJ95 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:34:
vragen of je alles opnieuw mag installeren met een schone installatie.
Dit is de beste optie, mag dat niet dan zul je handmatig alle sporen moeten wissen.
Kijk ook in de userfolder naar configuratiebestanden van bijvoorbeeld dropbox, wis deze ook.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01-06 20:40

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik weet niet wat je er verder nog op gehad hebt maar je kan altijd nog de vrije ruimte wissen. Dan wordt de vrije ruimte overschreven met énen en/of nullen (je kunt kiezen hoe vaak). Doe dat wanneer je alles verwijderd hebt (7 maal is voldoende).

Kun je doen vanuit het schijfhulppromamma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:13

Zeror

Ik Henk 'm!

USB stick en de o.a. volgende portable apps gaan draaien:

- http://www.freesmug.org/portableapps

Alles openen via de apps op je USB stick als je met 'geheime' dingen bezig bent.

[ Voor 26% gewijzigd door Zeror op 25-02-2012 11:43 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoite schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:36:
[...]

Dit is de beste optie, mag dat niet dan zul je handmatig alle sporen moeten wissen.
Kijk ook in de userfolder naar configuratiebestanden van bijvoorbeeld dropbox, wis deze ook.
Bedankt voor de snelle reacties. Dat wil ook doen, maar weet niet goed wat voor sporen ik kan achterlaten in Snow Leopard. In de pauze werk ik bijvoorbeeld voor mijzelf (websites bouwen) en wil niet dat die bestanden 'via via' terug gevonden worden.
Ik weet niet wat je er verder nog op gehad hebt maar je kan altijd nog de vrije ruimte wissen. Dan wordt de vrije ruimte overschreven met énen en/of nullen (je kunt kiezen hoe vaak). Doe dat wanneer je alles verwijderd hebt (7 maal is voldoende).

Kun je doen vanuit het schijfhulppromamma.
Cool! Ga ik ook uitvoeren :)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 108939 op 25-02-2012 11:44 . Reden: extra reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:42
Hoe maken ze back-ups daar? Is het maar 1 iMac die alleen jij gebruikt of hebben ze er meer? Zelfde geld gebruiken ze Time Machine en is jouw dropbox folder (bijvoorbeeld) ieder uur ook mee gebacked-up. Dan staat de data wellicht ook nog in back-ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rakkerzero schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:42:
USB stick en de o.a. volgende portable apps gaan draaien:

- http://www.freesmug.org/portableapps

Alles openen via de apps op je USB stick als je met 'geheime' dingen bezig bent.
Bedankt voor de tip! Dat ga ik zeker gebruiken in de toekomst :)
Hoe maken ze back-ups daar? Is het maar 1 iMac die alleen jij gebruikt of hebben ze er meer? Zelfde geld gebruiken ze Time Machine en is jouw dropbox folder (bijvoorbeeld) ieder uur ook mee gebacked-up. Dan staat de data wellicht ook nog in back-ups.
We hebben 30 stuk hier en sommige worden gebacked-up. Ik heb het bij mij uitgeschakeld. Backup werd elke 2 uur uitgevoerd. Geen idee hoe groot de kans is dat het er iets van Dropbox op staat... Ik moet nog maar kijken of er een mogelijkheid is om dropbox folders van een wachtwoord te voorzien. :o

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 108939 op 25-02-2012 11:50 . Reden: extra reactie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Anoniem: 108939 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 11:27:

Mijn vraag is dan ook, hoe kan ik de iMac zo achterlaten zonder 'sporen'? Ik wil niet een herinstallatie maken, omdat ik daar ook niet bevoegd voor ben.
Mochten ze hem niet willen herinstalleren kan je hem altijd nog gewoon formatteren en een ticket aanmaken, maar ik ben dan bang dat al je bestanden gewoon teruggezet worden uit de back-up.+ dat dit niet echt een nette oplossing is.
Ik zou hem handmatig schoonmaken en dan lekker laten zitten, ik denk dat je het nooit volledig voor elkaar gaat krijgen om al jou sporen eraf te halen, tenzij je ook de back-ups en andere logs mag verwijderen.
Als hij weer een tijdje meedraait zullen al jou spullen vanzelf achteraan bij de back-ups terechtkomen en weggegooid worden als het backupmedium vol is, of na de bepaalde tijd om te bewaren.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:36

Fiber

Beaches are for storming.

Werkt cc cleaner niet op de Mac? Die maakt ook goed schoon. Of anders gewoon een keer per ongeluk format c doen of zo... Bij grote bedrijven wordt er sowieso altijd een schone image op geplaatst, dus daar hoef je eigenlijk niet bang voor te zijn. En al je netwerkverkeer is al lang bekeken. Dat is ook standaard.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Alleen wordt daarna waarschijnlijk de TimeMachine back-up teruggezet inclusief de dropbox folder.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Toen ik van baan wisselde heb ik mijn Macbook Pro ook ingeleverd. Ik heb eerst gekeken of er elders op de machine nog gegevens van mij bestonden. Dat bleek alleen het geval in /Users/Shared. Daarna heb ik een nieuwe gebruiker aangemaakt - die permissies had ik gelukkig - en heb ik mijn bestaande gebruiker verwijderd. Dat leek mij, inclusief de toch al verplichte FileVault voldoende om mijn zakelijke gegevens en het sporadische privé-gebruik te vernietigen op de machine.

Verder was ik zelf verantwoordelijk voor mijn backups, dus daar hoefde ik niet bang voor te zijn.

Maar goed, ik zou het gewoon even navragen hoe er omgegaan wordt met een machine die opnieuw ingezet wordt. Wordt 'ie opnieuw geïnstalleerd, wordt de gebruiker verwijderd, wordt er een secure format uitgevoerd etc.
Pagina: 1