[Wordpress] kleur van main(?) niet aan te passen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:40
Ik heb een website gemaakt in wordpress (om mijn gebrek aan html kennis een beetje te verdoezelen ;) ) en nu ben ik hem een beetje aan het aanpassen kwa uiterlijk. Echter kan ik een bepaald element maar niet wijzigen van kleur.

Het gaat om de pagina hier: http://punta-bella.com/new/

het gedeelte dat wit is dat wil ik een andere kleur, nu kan ik in dit theme zo'n beetje alles aanpassen, ook de php en css files, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Als ik alle files doorloop en zoek op #ffffff moet ik dat witte vlak toch een keer tegenkomen? Sterker nog, als ik de html source van de live pagina bekijk, kom ik #ffffff nergens tegen, en in de css ook alleen bij de imageborders. Ik snap dus uberhaupt niet dat de pagina wit is.

Zou iemand eens naar de source willen kijken en mij vertellen waarom dit vlak wit is, en hoe ik het een willekeurig andere kleur krijg?

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 13:20

basz

Professioneel prutser

Wit mag je ook noteren als #FFF, of gewoon als 'white' in een css. Het staat er gewoon in vanaf regel 627, kijk maar;

code:
1
2
3
4
5
#main {
background:#FFF;
clear: both;
overflow: hidden;
padding: 0px ;

Tip: gebruik firefox met add-on firebug (activeren met F12). Dan kan je zo zien welk stuk css waarop van toepassing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:40
Ah, idd. Wat suf. Bedankt :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.H
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 20:54
Wat misschien handig is: je kunt in firefox firebug installeren. Daarmee kan je (o.a.) de css regels die elementen meekrijgen bekijken. Zo kan je dus snel zien waarom een element op een bepaalde manier reageert.

In chrome zit deze functie ook ingebakken (f12) en ook IE heeft een versie tegenwoordig.

Succes!