ik zoek een 5.1 surround set voor de pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-05-2022
Ik zoek een 5.1 surround set voor de computer. Echter zijn er zo veel bomen dat ik de bos niet goed meer zie dus ik wil ik graag wat advies voordat ik naar een winkel stap en kijk wat er daar is.
Ik heb een paar specifieke eisen tot nu toe.
Budget tot en met 500 euro.(meer voor minder is altijd fijn)
moet kunnen aangesloten worden op slechts 1 headphone jack. Het zal worden aangesloten aan een laptop in het begin en later aan een pc met een geluidskaart.
Geluidskwaliteit gaat voor mij boven de geluidsvplume.
Tijdens de levensduur van deze set zal ik waarschijnlijk een aantal keren verhuizen. Dus kan niets zeggen over acoustiek.

De pricewatch kwam zelf met deze lijst van PC speakers: http://tweakers.net/price...4SZxRlM2wPuxpTx4tprUqllC8
Echter een aantal van deze lijken geen 3.5mm input te hebben.

Ik keek ook nog bij de volgende link: http://tweakers.net/price...XxYtVUHY1JilPXProtC7JTSFw
Ik hoef echter niet perse een versterker en ook geen dvd speler, harde schijf of wat dan ook om met iets anders dan mijn pc aangesloten worden.

Ik zie echter zo veel modellen dat ik gewoon niet weet waar ik voor moet kiezen.

alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is de set der sets uit PC land helaas word ie niet meer gemaakt V&A aangeboden: Creative MegaWorks 550 THX 5.1 500W RMS maar staat er wel op dit moment 1 op V&A. De Logitech sets hebben vaak wel een 3.5" aansluiting maar via die ene stekker word er natuurlijk nooit 5.1 gerealiseerd. Ook vind ik persoonlijk het geluid van bv de Logitech Z5500 niet goed genoeg, mogelijk dat de nieuwe Z906 versie beter is geworden. Tussen de huidige modellen moet ik zeggen dat de HK er erg goed uitziet en daarmee ook hopelijk redelijk geluid in zicht heeft .: pricewatch: Harman Kardon HKTS 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
dat het geen 5.1 trekt via de 3.5mm vind ik niet erg. Ik ben van plan om later dit jaar een nieuwe PC te halen en wil daar dan wel weer 5.1 uit kunnen halen. Zo ver ik weet heeft die HK geen 3.5mm aansluiting teminsta afgaande op http://www.harmankardon.c...OwnersManual/HKTS7-OM.pdf
Maar wat als ik er dus een home cinema set in plaats daarvan koop? Ik zie wel redelijk grote speakers etc en degene die ik eerder gelinkt heb hebben wel allemaal 3.5mm jacks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:07

FeaR

In GoT we trust

Als je echt 500 euro uit wilt geven kan je net zo goed een 5.1 setje kopen van een leuker merk dan Logitech, Creative of wat dan ook. Van Marktplaats haal je dan een leuke surroundreceiver en je bent er ook. Die keuze zou ik voor mezelf eerst maken, want met 500 euro kan je de PC-markt verlaten en naar de instap home hifi kijken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
daar ben ik ook naar aan het kijken kijk maar de 2de link in mijn OP.
Ik ben ook naar een paar winkels geweest. Een beveelde de jaton soundmax 5.1 aan en de andere een onkyo ht bd 3415 maar deze laatste is duurder en heeft een bluray speler die ik niet nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 04:41:
Dit is de set der sets uit PC land helaas word ie niet meer gemaakt V&A aangeboden: Creative MegaWorks 550 THX 5.1 500W RMS maar staat er wel op dit moment 1 op V&A. De Logitech sets hebben vaak wel een 3.5" aansluiting maar via die ene stekker word er natuurlijk nooit 5.1 gerealiseerd. Ook vind ik persoonlijk het geluid van bv de Logitech Z5500 niet goed genoeg, mogelijk dat de nieuwe Z906 versie beter is geworden
Persoonlijk associeer ik creative niet echt met mooi geluid. En de logitech z906 is slechter als de z5500, blijkbaar was de winstmarge van de z5500 logitech een beetje te klein geworden. Zelf heb ik me een S550 gekocht voor bij de PC (en m'n review :*) ). (en die hebben ook geen jackinput maar cinch) Maar voor 500 euro kun je al redelijk terecht in het simpele home cinema werk.
Eerste keuze die je moet maken is Actief of Passief:
Passief
Dan zoek je dus iets met een losse versterker. Dan is 500 eigenlijk wel het absolute minimum voor de niet-budget kwaliteit. Ik vond een versterker sowieso het een beetje onnozel voor aan een pc, het klopte in mijn ogen niet. Nou kun je op marktplaats met dat budget wel wat beter spul halen gok ik. (maar ik ben zo'n eerstehands figuur ;) )
Actief
Actief is naar mijn mening wat logischer bij een pc, de S550 is echter niet het beste dat je daar kunt krijgen, zeker als je op zoek bent naar precisie i.p.v. volume kun je kiezen voor actieve (studio) monitoren (hier zijn merken als KRK heel populair). KRK produceert echter geen centers.
tomcatha schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 03:19:

moet kunnen aangesloten worden op slechts 1 headphone jack. Het zal worden aangesloten aan een laptop in het begin en later aan een pc met een geluidskaart.
Geluidskwaliteit gaat voor mij boven de geluidsvplume.
Als je geluidskwaliteit zoekt moet je ook aan iets beters denken als onboard headphone jack. Desnoods investeer je in een usb geluidskaart. Onboard (laptop) geluid is in veel gevallen beroerd (bij boxen boven een bepaald budget) (uigezonderd de macbook pro, die is nog best redelijk)

[ Voor 13% gewijzigd door Achilles op 26-02-2012 16:22 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
ik ben me zeker bewust van de beperkingen van mijn laptop echter heb ik nu geen geld voor een externe geluidskaart.(ben een arme student elke cent telt) Uiteindelijk is het nog steeds tijdelijk. Ik hoop dat ik later in het jaar genoeg geld bij elkaar sprokkel om een redelijke PC te halen maar op het moment heb ik gewoon genoeg van elke keer alleen maar een koptelefoon te hebben.

Actief leek mezelf ook logischer.

Ik dacht dat de S550 wel een 3.5mm jack input had?

Maar goed heeft iemand ervaringen met Jaton de merk en de soundmax 5.1 zlef? Deze is actief (versterker zit in de woofer) zo ver ik weet en kan ik voor 300 krijgen terwijl normaal deze 500 kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21-08 22:59

Achilles

Koning van de Myrmidonen

tomcatha schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:52:
ik ben me zeker bewust van de beperkingen van mijn laptop echter heb ik nu geen geld voor een externe geluidskaart.(ben een arme student elke cent telt) Uiteindelijk is het nog steeds tijdelijk. Ik hoop dat ik later in het jaar genoeg geld bij elkaar sprokkel om een redelijke PC te halen maar op het moment heb ik gewoon genoeg van elke keer alleen maar een koptelefoon te hebben.
Bijna net zo'n studentenbudget als ik? ;) Maar je moet de geluidskaart meenemen in je budget, het hoeft geen dure te zijn, (zolang het maar geen creative, sweex of trust spul is, dan is het zonde van de goeie boxen)
Ik dacht dat de S550 wel een 3.5mm jack input had?
Ja via de meegeleverde bekabeling (jack -> cinch)
tomcatha schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:52:
Maar goed heeft iemand ervaringen met Jaton de merk en de soundmax 5.1 zlef?
Komt mij niet zo bekend voor nee, ook niet zo snel te googlen (staat niet op hun site)

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcatha
Het geld dat ik nu uitgeef aan een goedkope externe geluidskaart is geld dat ik later niet kan uitgeven aan eenbetere geluidskaart voor mijn nieuwe PC. Ik geef gewoon op dit moment liever 20 euro meer uit aan een betere set dan een geluidskaart die ik maar voor een paar maanden ga gebruiken.
Pagina: 1