Windows 7 + Microsoft bluetooth

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:39
Recentelijk had ik Service Pack 1 geïnstalleerd op mijn Windows 7 64 bits installatie, en boy, dat had ik beter niet kunnen doen!
De eerste problemen die ik toen kreeg was dat al mijn audio kraakte (Theatron Aggripa 7.1 soundcard). Wat mee lopen stoeien maar ik kreeg het niet gefixt. Wonder boven wonder kon ik SP1 deinstalleren via de 'Installed Updates'. Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat Windows een System Restore Point zou aanmaken bij een Service Pack install, maar dat was in dit geval niet het geval in ieder geval (achteraf stom natuurlijk dat ik het niet zelf had gedaan). In ieder geval fixte dit het audio probleem.

Het andere probleem is dat mijn 'Microsoft Optical Desktop Elite for Bluetooth' (http://www.microsoft.com/...sktop-elite-for-bluetooth niet goed functioneert. De muis doet het nog wel, maar alleen basisfunctionaliteit (geen scrollwheel bijv.). De keyboard krijg ik helemaal niet meer aan de praat. Ik heb alle software uninstalled en opnieuw geinstalleerd, de usb dongle uit en ingeplugd, maar het mag allemaal niet baten.

Wat opvallend is, is dat ze wel in Device Manager staan aangegeven, maar niet in Control Panel/Devices and Printers. Ik mis ook ineens de Bluetooth sectie in Control Panel. Het enige dat ik zie staan is "Wireless Radio for Bluetooth 2.0". Ik heb het keyboard ook op m'n laptop en PS3 geprobeerd, en daar werkt het prima. Dus het lijkt sterk op een Windows/software/driver issue, maar ik weet even niet meer wat ik verder nog kan proberen om het op te lossen. Google levert vele topics op over mensen die ook hun Bluetooth configuratiescherm zijn kwijtgeraakt, maar een oplossing voor mijn issue zat er nog niet tussen.

Hoe krijg ik mijn bluetooth apparaten weer goed aan de praat met deze Windows 7???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zoveel problemen hebt overweeg dan eens een schone installatie en update alles daarna direct om te kijken of er dan niks aan de hand is (nog voor de drivers). Het lijkt me stug dat er door een nieuwe ServicePack ineens hardware niet meer ondersteund zou zijn of niet meer zou werken software matig. Ik heb Win7 64bits al tientallen keren op verschillende PC's / Laptops etc geïnstalleerd en nog nooit ook maar 1 probleem gehad maar jij kan een unieke situatie hebben natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Zoveel problemen zijn het ook weer niet. Audio die kraakt, wat weer gefixt is met de uninstall van SP1. En ja, dat m'n bluetooth muis en keyboard niet goed herkend worden, dat is wel vervelend.
En het zijn de feiten dat het allemaal prima werkte, en na Windows updates (inc. SP1) niet meer.

Maar ik ben bang dat je gelijk hebt en dat ik voor een verse installatie van Windows moet gaan. Ik ben nog geen millimeter verder gekomen. Ook niet na wat suggesties voor wat deletes in de registry :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Bluetooth wil inderdaad weleens problemen geven... Ik installeer altijd de Bluetooth Stack van Toshiba.
http://download.cnet.com/...ba/3000-2112_4-95448.html
Werkt bij mij tot nu toe altijd op elk merk/type bluetooth radio. Had laatst problemen met mijn headset, maar die werkt nu feilloos na installatie van deze stack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Ja, die Toshiba had ik ook nog even geprobeerd, maar dat werd ook niks ;)
Na een clean install was er, uiteraard zou ik haast zeggen, geen probleem meer met de bluetooth. Hij stond er ook weer netjes bij bij de Control Panel.

Echter, had ik nu even een Windows 7 inc. SP1 installatie geprobeerd, en dan heb ik toch weer het krakende audio probleem.
Ik heb een Club3D Theatron Aggripa DTS 7.1 geluidskaart, wat hetzelfde is als de Auzentech X-plosion 7.1. Het is een beetje een niche geluidskaart, dus heel veel info kan ik er niet over vinden. Maar als ik het Auzentech forum zo lees zijn er wel meer mensen die problemen hebben met deze kaart/drivers met Windows 7.

Dus of ik moet terug naar Windows XP (heb een dual boot), of Windows 7 zonder SP1, that seem to be the options. Maar ik zal dat Auzentech forum nog wat meer afstruinen, kijken of er toch stiekem een workaround/oplossing is.