Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik sta op 't punt om een Laptop of een Tablet aan te schaffen (waarschijnlijk Asus transformer prime)
Nu heb ik geen ervaring met tablets maar wel met smartphones en het internet op de smartphone vind ik hoogst irritant aangezien je vaak op de "mobile" pagina komt en niet de normale pagina...
Is dit ook het geval met een Tablet aangezien ze beide op Android draaien??
en de normale zaken als tekst verwerken en PDF's openen? (nu ben ik niet van plan om hele boeken te gaan schrijven maar het moet toch wel vrij eenvoudig en goed te doen zijn)

mocht dit niet het geval zijn dan ga ik waarschijnlijk gewoon old fasion voor de laptop en neem ik de opstart tijden ed. wel voor lief

Greetz!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:21
Dat je steeds verwezen wordt naar mobiel versies van sites ligt niet aan Android, maar hoe je smartphone zich aanmeldt bij die sites. De site herkent je smartphone en je wordt automatisch omgeleid.
Met normaal surfen via een browser op een tablet heb je daar geen last van.

Maar ik vermoed dat jij denk dat een tablet een vervanging is voor een echte laptop.
Dat is het dus duidelijk niet.
Je kan zeker een PDF lezen en zelfs tekstverwerken op een tablet, maar dat is alleen maar als aanvulling van
het echte werk. Het zwaartepunt van een tablet ligt op surfen/mail/online community's/multimedia/spellen.
Een laptop kan daarentegen alles.

Opstarttijden van laptops zijn irrelevant.
Er bestaat al heel lang hybernation/slaapstand.

[ Voor 6% gewijzigd door cornfed99111 op 25-02-2012 14:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thnx!

ik heb boven nog een desktop staan die wat minder wordt (hdd, dvd speler, ed.) en wil niet altijd boven zitten voor wat kleinigheden zoals wat bankzaken regelen, surfen, socialmedia ed. dus leek mij een tablet wel leuk en handig...
voorwaarde was wel dat ik er normaal mee kon surfen.

En wat Laptop betreft heb je ook wel weer gelijk.. moet ik toch maar 's in overweging nemen om een goeie laptop aan te schaffen zodat de desktop overbodig word en ik 1 ding heb waar ik alles mee kan.

gr.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:21
Jaren geleden zat ik in dezelfde situatie als jij.
Een desktop pc ergens op een kamer. Printertje en scannertje erbij en een kast met cd's.
Dat was prima te doen, want je zat niet de hele tijd achter de pc.
En laptops waren toen nog razend duur.

Nu staan de laptop(s) in de huiskamer op tafel. De laptop heeft de desktop vervangen.
Internet en 'computeren' zijn een onderdeel van de dagelijkse bezigheden.
Daarbij is het tablet een aanvulling geworden.

Ik zou je adviseren om eerst een fatsoenlijke laptop te kopen die je desktop kan vervangen.
Als je daarmee klaar bent, is het leuk om rond te kijken naar een tablet.
Ik zou niet direct het goedkoopste spul pakken dat je kan vinden.
Je moet er immers enkele jaren mee door.
Bij mij moet het minimaal 5 jaar mee kunnen voor er van een vervanging sprake is.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:10:
Nu heb ik geen ervaring met tablets maar wel met smartphones en het internet op de smartphone vind ik hoogst irritant aangezien je vaak op de "mobile" pagina komt en niet de normale pagina...
Is dit ook het geval met een Tablet aangezien ze beide op Android draaien??
Het woord wat je zoek is "user agent". Die kun je bij verschillende browsers aanpassen zodat je niet meer de mobiele versie krijgt :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met browsen op iets goedkopere tablets. Vindt het onzin om een hele
dure tablet te kopen, omdat ik toch hoofdzakelijk internet wil checken op de bank.

Wat denken jullie van een van deze : spammen doen we hier niet! Voor vragen over specifieke tablets hebben we apparaat-topics

Ik weet nog niet goed wat ik moet kopen, alleen wil niet al te veel uitgeven (onder 200 euro).

Zoals je wellicht weet heeft Tweakers.net een functie op de website met de naam Pricewatch ( www.tweakers.net/pricewatch ) Hier kan jij dus naargelang je budget opzoek gaan naar een Tablet. Een simpel boodschappenlijstje (ik wil een Tablet voor onder de 200 euro) voldoet dan ook niet als vraag. Graag de volgende keer meer inzet tonen, het gebrek aan eigen initiatief wordt niet gewaardeerd.

[ Voor 43% gewijzigd door Bullet NL op 27-02-2012 00:09 ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:08

Bullet NL

Eigen Wijs

<Topic titel aangepast>

Dit topic staan we toe met in achtneming dat we hier geen boodschapenlijstjes gaan posten m.b.t. welk tablet gekocht zou moeten worden. Met de discussie betreffende "internetervaringen op een tablet" ansich is niets mis.

Cogitationis poenam nemo patitur

Pagina: 1