Toon posts:

Samsung Smart TV verbinden met wifi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb zojuist een Smart TV aangeschaft en probeer deze via mijn router (staan beide in dezelfde kamer) te verbinden met de buitenwereld. Uiteraard zonder succes, anders schakelde ik jullie hulp niet in. :)

In het boekje staat het volgende:
Samsung draadloze LAN-adapter ondersteunt de communicatieprotocollen IEEE 802,11a/b/g en n. Samsung beveelt het gebruik van IEEE 802,11n aan. Wanneer u de video over een IEEE 802,11b/g-verbinding afspeelt, wordt de video mogelijk niet vloeiend weergegeven.

De meeste netwerksystemen bevatten een beveiligingssysteem dat vereist dat apparaten die toegang krijgen tot het netwerk via een toegangspunt of Draadloze router (Acces Point), een versleutelde behandelingscode versturen, die een toegangscode heet.

Als de modus Pure High-troughput (Greenfield) 802,11n is geselecteerd en het type codering voor uw toegangspunt is ingesteld op WEP, TKIP of TKIP-AES (WPS2Mixed), ondersteunt de Samsung-tv geen verbinding die voldoet aan de nieuwe Wi-Fi-certificeringsspecificaties.
Nou weet ik dat ik een Sitecom 300N X2 router heb met de volgende specificaties:
Automatic Firmware update: automatically get the latest software improvements for free
Annex A: for ADSL over analogue lines (check your subscription)
802.11b+g+n Wireless Standard Protocol
Wireless speed up to 300 Mbps
802.3u 802.3i
Security: WEP 64 & 128 bits, WPA-TKIP, WPA-AES, WPA2, WPA-Radius
Two internal antennas
Quality of Service (QoS)
Universal Plug & Play (UPnP)
Application Layer Gateway (ALG)
Access point disable functionality
ISP selector
ON/OFF button
Ik weet vrijwel niks van routers/netwerken, maar er is vast iemand die mij verder opweg kan helpen.

:+

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-12 22:03

allure

Titaan fase 2/3

Heeft de TV ook daadwerkelijk wifi functionaliteiten?

Verwijderd

Je TS is wel erg karig vind ik persoonlijk. Je dumpt hier je vraag neer zonder enige uitleg + specs en verwacht dan dat wij het antwoord hebben. Welke TV heb je, staat de Wifi op je TV aan, welke instellingen op je TV heb je al geprobeerd? Heb je een wifi netwerk in huis actief? Hoe is dit beveiligd? Werkt dit momenteel wel met andere apparaten? Zie je op je TV het wifi netwerk wel? Of zie je het netwerk helemaal niet? Werkt het wel na een router reset? Werkt het wel na je TV te herstarten? Wat staat er verder nog in het boekje van je TV? Wat zei Google?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, karig vind ik het zelf niet maar je hebt wel degelijk een punt. Ik had namelijk erbij moeten vermelden wat ik zelf al heb geprobeerd.

Het gaat om een Samsung Smart TV UE32D6530. Ik heb een wifi netwerk, beveiligd met WPA2(AES), dat prima werkt met mijn Samsung tab en smartphones.

Op de tv zie ik het netwerk wel staan, voor vervolgens het wachtwoord in en krijg dan een foutmelding zoals in mijn tweede post staat aangegeven. Ik heb mijn router nog niet opnieuw opgestart, doe ik zo wel. De tv heb ik wel herstart.

Zoals ik al eerder aangaf weet ik eigenlijk niks van routers/modems/netwerken, maar wat ik zelf denk (en min of meer in de TS staat) is namelijk dat ik de modus Pure High-throughput (Greenfield) 802,11n moet veranderen/uitschakelen. Het zelfde geldt voor het type codering, want WEP, TKIP of TKIP-AES (WPS2Mixed) wordt niet ondersteund door de tv.

Hoop bij deze een bijdrage te kunnen leveren aan een oplossing.

Verwijderd

Je zou eens kunnen proberen om verschillende wifi netwerken te maken (steeds het beveiligingstype wijzigen) en te kijken of je Samsung dan wel wil verbinden.

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd maar tevergeefs. :(
Pagina: 1