Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Muziek hapert wanneer deze wordt afgespeeld vanaf usb stick.

Pagina: 1
Acties:

• bullitnl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-08 23:02
Hallo allemaal,

Na verschillende keren op google en op GOT gezocht te hebben, kan ik maar niet slagen om een oplossing te vinden. De titel zegt het al:

De muziek hapert, wanneer ik de muziek vanaf mijn usb stick afspeel ipv direct vanaf de hardeschijf van de pc (4-core + 8GB ram). Het gebeurt ook bij andere pc's. Het vreemde is, dat de radio in mijn auto geen problemen vertoond, wanneer ik muziek via de usb stick afspeel.

Het gaat om deze stick:
pricewatch: Adata Superior S102 32GB Grijs
De Adata S102 32 GB, geformatteerd als fat32

Aangezien de radio in mijn auto geen problemen vertoond, ga ik ervan uit dat de stick niet kapot is. Ik heb een aantal keer een Fat32 sorter gebruikt om alle liedjes op alfabetische volgorde te krijgen. Kan dit misschien de oorzaak zijn?

Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.
Bedankt!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-11 13:55

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Misschien is er iets met de usb-poort van je pc, maar voor de rest zou ik het niet weten.

Grillmeister

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11 09:56

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

het zou natuurlijk ook wel aan de computer kunnen liggen, maar er staat niet bij wat het voor systeem het is. Verder is de vraag of het MP3 format is of Flac, of iets anders. Het kan ook aan de mediaspeler zijn welke je gebruikt, VLC of WMP.
Verder las ik berichten via Google dat het vaker voorkomt en dat het met de stick te maken heeft, en deze gewoon niet naar behoren werkt.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• bullitnl
Apekont1 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:49:
Misschien is er iets met de usb-poort van je pc, maar voor de rest zou ik het niet weten.
Andere usb poorten heeft geen effect. En het euvel komt zoals ik al zei bij meerdere pc's voor.
KingTenteehje schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:00:
het zou natuurlijk ook wel aan de computer kunnen liggen, maar er staat niet bij wat het voor systeem het is. Verder is de vraag of het MP3 format is of Flac, of iets anders. Het kan ook aan de mediaspeler zijn welke je gebruikt, VLC of WMP.
Verder las ik berichten via Google dat het vaker voorkomt en dat het met de stick te maken heeft, en deze gewoon niet naar behoren werkt.
Het gaat hier om meerdere pc's. Onder andere mijn eigen pc: quadcore + 8Gb ram. Het lijkt me sterk dat die hier problemen mee zal hebben. Ik denk ook dat het aan de stick ligt, maar mijn autoradio heeft nergens last van... :?
Ik gebruik WMP. Laatst nog een keer WIN7 opnieuw geïnstalleerd. Dit heeft echter ook geen effect gehad helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door bullitnl op 24-02-2012 20:13 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hoe staan de beleidsinstellingen in apparaatbeheer van deze stick? Op "Optimaliseren voor snelle verwijdering" of op "Optimaliseren voor prestaties"?

Als het de eerste is zet hem dan eens op de laatste.

Oh ja en kijk wat je aan buffergrootte kunt instellen in je playersoftware. Maak die groot.

[ Voor 18% gewijzigd door CaptJackSparrow op 24-02-2012 20:17 ]

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Sommige virusscanners zoals bv Eset hebben een functie erin die elke keer bij het erin stoppen van een usb-device zoals een usb-stick deze willen gaan scannen. Nu weet ik niet of dit ook bij jou het geval is en of je wel een virusscanner geinstalleerd hebt maar mocht het zijn dan kan je daar eens naar kijken.

• bullitnl
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:15:
Hoe staan de beleidsinstellingen in apparaatbeheer van deze stick? Op "Optimaliseren voor snelle verwijdering" of op "Optimaliseren voor prestaties"?

Als het de eerste is zet hem dan eens op de laatste.

Oh ja en kijk wat je aan buffergrootte kunt instellen in je playersoftware. Maak die groot.
Hij stond inderdaad ingesteld op "Optimaliseren voor snelle verwijdering". Ik heb hem ingesteld voor prestaties en het probleem lijkt daarmee verholpen.

Gisteren had ik nog snel even een andere mediaplayer geprobeerd. Met WMP Classic had ik het probleem dus niet. Ik zal eens kijken of ik de buffergrootte van WMP kan vergroten.

Bedankt voor het meedenken allemaal! :)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Doe anders eens een benchmark met de usb stick. Mogelijk presteert hij ondermaats. Ik heb nog nooit die instelling moeten veranderen om muziek af te kunnen spelen. Zelfs niet met cheape reclame sticks.
Pagina: 1