Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 12:16
Vandaag heb ik een nieuwe grafische kaart binnen gekregen: een Zotac GT430 Zone Edition.

Na assemblage in het systeem, kreeg ik na het opstarten een zwart scherm (geen signaal).

Mijn PC in het kort:
  • MSI H61MU-E35
  • Pentium G620T
  • 350Watt PSU
  • 6GB Ram (Kingston
Ik heb de grafische kaart uit een ander systeem genomen (Nvidia 8400GS) en erin gezet: direct kreeg ik beeld. Dat het aan de IGP ligt, kan ik dus uitsluiten.

Na Zotac in een ander systeem gezet te hebben, kreeg ik direct beeld. Ik heb dit met 2 beeldschermen geprobeerd. Dat het ligt aan een defective monitor, kan ik dus ook uitsluiten.

Ook heb ik de RAM beperkt tot één bankje: dit haalde niets uit.

Tot slot heb ik ook de BIOS (EFI) geüpdate: ook dat haalde niets uit, met uitzondering dat ik nu een duidelijke piep hoor tijdens het opstarten. (Waarschuwings signaal, perhaps?)

Ik ben even ten einde raad. Op Google heb ik gezocht, maar daar werden adviezen gegeven die hierboven al beschreven zijn. Verder werd ook de PSU en extra-stroomstekkers vaak genoemd: alle stroomstekkers op mijn Mobo zijn aangesloten, en op de kaart zelf hoeft geen additionele stroomstekker.

Voor de duidelijkheid: het geen-beeld is vanaf het opstarten, ik kan dus niet eens in de EFI-setup komen!

Heeft iemand een idee?
Bedankt voor alle respons!

[ Voor 4% gewijzigd door Joseph op 24-02-2012 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:55
zotac in pc1 = geen beeld
zotac in pc2= wel beeld
graka2 in pc 1 en 2 = wel beeld

probeer eens voeding pc2 in pc1

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
PSU Verwisselen gaat erg moeilijk, aangezien de andere PC heel veel gebruikt moet worden. De videokaart wisselen is minuten werk, maar dat gaat lastiger worden met de PSU vrees ik.

Ik kán de PC opstarten met de grafische kaart erin, als ik mijn VGA-Kabel aan het moederbord verbind. Wat erg frappant is, is dat de kaart integraal niet herkend word. In Windows komt er bij Device manager geen nieuwe kaart onder Graphics Adapters bij, terwijl Linux ook niet veel bijzonders vind op het PCIe-slot.

Nogmaals: de andere GraKa wordt direct herkend.

Voor de duidelijkheid: de PC opstarten mét GraKa geassembleerd terwijl ik mijn monitor aan de IGP heb, werkt dus.

[ Voor 9% gewijzigd door Joseph op 24-02-2012 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

350W is ook wel erg weinig denk ik. Ook zeg je dat je sinds de EFI update duidelijke piepjes hoort; heb je die al eens opgezocht in de manual of via het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
CptChaos schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:38:
350W is ook wel erg weinig denk ik. Ook zeg je dat je sinds de EFI update duidelijke piepjes hoort; heb je die al eens opgezocht in de manual of via het internet?
Als het een beetje een redelijke voeding is, is het anders ruim voldoende zijn PC zal nog niet eens aan de 100w komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 14:20

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wel alle stekkers in de graka zitten?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
Joseph schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 17:45:
(...) alle stroomstekkers op mijn Mobo zijn aangesloten, en op de kaart zelf hoeft geen additionele stroomstekker.
Lezen is ook een vak. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Om eea uit te sluiten zou je toch die voeding eens over moeten plaatsen. Wellicht vanavond doen, als iedereen slaapt, dan kun je rustig aan het werk :)
Pagina: 1