Toon posts:

Snoeren-rommel-opruim-dock, ideeën?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al een poosje een trotse bezitter van een iMac. Ik stoor me alleen enorm aan het feit dat alle aansluitingen aan de achterkant zitten. Steeds als ik een USB of andere kabel/device wil aansluiten moet ik weer met mijn vieze tengels achter de iMac zitten.

Ik zit er aan te denken om zelf een soort uitgebreide dock te maken met USB hub, iPhone dock en 3,5 mm jack aansluiting. Er zijn echter ook wel leuke docks te koop. Kennen jullie dit probleem ook en hoe lossen jullie dit op?

Dit resulteert meteen in de volgende vraag. Ik luister mijn muziek en films graag door een koptelefoon of earplugs. Soms is het alleen fijner om de speakers van de iMac of een externe set speakers aan te hebben staan. Is er een mogelijkheid om dit te switchen zonder de 3,5 mm kabel te hoeven loshalen?

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Kleine tip wat je ook kan doen. Een 3,5mm adapter kopen die je in je iMac doet, waardoor je makkelijker de 3,5mm aansluiting kan vinden.

http://www.hdcabling.co.za/images/3.5mmSplitterAdapter.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:53
Voor het eerste probleem heeft Maccessity een oplossing in de vorm van de slimkey http://www.macessitywebst...ls.asp?ProductCode=SLIMV2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 21:17

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Tja de USB oplossing is vrij simpel op te lossen door gewoon een iPod dock te nemen welke vaak direct een extra USB aansluiting hebben. Griffin heeft wel een paar passende producten in het assortiment.

Voor je koptelefoon zal je toch iets moeten vinden via je externe speakers. Dus speakers met een control welke ook direct een aansluiting heeft voor je koptelefoon.
Ach en dan direct je probleem op te lossen.... de Teufel Concept B200 USB. Ik zat met exact hetzelfde probleem en heb uiteindelijk deze goede speakers met een eigen versterker gekocht om USB en de connector voor mijn koptelefoon op te lossen. Voordeel dat je dan direct waanzinnig goede speakers hebt.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-10 18:49
Dan is er nog een manier. Ik heb een 2e scherm aan m'n Mac hangen. Dat gaat dus over HDMI, en zoals wij allemaal weten gaat er naast beeld ook geluid over dat zelfde draadje. Zo blijft er nog een audio poort over in m'n Mac en kun je met applicaties als PTHVolume makkelijk switchen tussen audio in/uitvoer.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd