Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IT oplossing (mail) voor klein kantoor*

Pagina: 1
Acties:

• dzzls
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-12-2024
Hoi,

ik ben niet echt bekend met het dit onderwerp en ik vraag me ook af of ik in het goede topic aan het posten ben.

Ik heb het volgende. Ik heb een klein bedrijf (ik en compagnon). Wij werken veel via mail en agenda (boekingen en aanvragen). Op dit moment werken wij vanuit gmail (gratis). Hierop laten we onze accounts binnenkomen (domein mail van verschillende domeinen). We loggen altijd samen in op hetzelfde account en beheren samen de mailbox. Het begint allemaal uit z'n jasje te groeien en ik ben opzoek naar een mailoplossing die de volgende zaken kan:

- gedeelde mailbox met mappen etc.
- mobiel benaderbaar
- benaderbaar op verschillende computers (dus ook online benaderbaar, liefst incl. labels/mappen)
- geen vermogen kosten (we zijn een klein bedrijf)

Ik heb google apps for business getest. Dit biedt niet de oplossing die ik zoek. Hierbij kan ik geen mailboxen delen. Dit is vrij essentieel. Ik heb nu een account gemaakt bij Office 365 iemand hier ervaring mee, hier kan ik iig wel gedeelde mailboxen aanmaken, ik weet alleen niet of ik meerdere mailadressen aan 1 account kan koppelen maar daarom ben ik het aan het testen.

Ik vraag me af of ik misschien een oplossing over het hoofd zie..of dat iemand een goede mail/server oplossing heeft. Ik beschik over het volgende

- Synology NAS schijf (hier zit ook iets van mailhosting bij)
- microsoft outlook pakket (een computer windows andere mac)
- account bij webreus (plesk)

Wat zijn jullie ervaringen? Het komt allemaal redelijk gecompliceerd over op mij, als ik op het internet aan het zoeken ben naar een oplossing terwijl ik denk dat mijn wensen niet al te gecompliceerd zijn.

Verwijderd

Domein aanschaffen > exchange server > gedeelde email (gwoon met outlook)?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 16:33 ]

• dzzls
maar als ik een exchange server aanschaf (dan bedoel je outlook exchange) dan kan ik mijn mail alleen openen in outlook op een computer...en dat wil ik juist voorkomen.

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-11 14:45
dzzls schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:36:
maar als ik een exchange server aanschaf (dan bedoel je outlook exchange) dan kan ik mijn mail alleen openen in outlook op een computer...en dat wil ik juist voorkomen.
Webmail / koppelen aan telefoon ?

• 112fan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-08 18:11
Exchange ondersteund gewoon mobiel

• dzzls
ik zie het, ik zie ook dat een exchange licentie 700 euro kost bij Microsoft. Vind ik nogal veel geld...

Verwijderd

Kijk eens naar een opensource variant die ook mapi (exchange protocol voor outlook) ondersteund: Zowel Zimbra als Zarafa odnersteunen dit.

Bij Zarafa zitten er standaard 3 licenties bij dus met 2 personen kost dit geen licentie.

Als je een MKB server wilt die Zarafa ingebakken heeft, kijk dan eens naar Zentyal Dit is een volledige MKB server die alle mogelijkheden voor een ICT omgeving heeft, inclusief gebruikers beheer, dataopslag, Gateway met intrusion detection etc...

DM me maar als je meer wilt weten.

• nilisvw
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-11 09:14
Office 365 lijkt me ideaal voor jullie.
http://www.microsoft.com/...e_Brand_office%20365_Text

Verder geen kosten voor aanschaf hardware, onderhoud, backup enz.
Ook gewoon gratis te testen.

[ Voor 15% gewijzigd door nilisvw op 24-02-2012 17:38 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:15

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Kleine titelfix:

kantooroplossing -> IT oplossing (mail) voor klein kantoor*

:)

[ Voor 3% gewijzigd door Question Mark op 24-02-2012 20:58 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:52

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Exchange is voor 8 gebruikers imho veel te duur en te complex. Kijk eens naar MDaemon. Door velen beschouwd als een van de beste non-Microsoft mailservers en goed betaalbaar: $505 voor 12 gebruikers per jaar. Tevens eenvoudig te beheren, je hoeft er geen rocket scientist voor te zijn.
Er zit een keurige webclient bij (met de verassende naam Lookout), gedeelde mappen, en ook via Blackberry, Android, iPhone enz te gebruiken.
Verder optioneel uit te breiden met antivirus, antispam, fax integratie en meer mooi spul.

Afbeeldingslocatie: http://www.mdaemon-mail-server.com/images/screenshots/EN/EN_WorldClient-InboxFollowUpFlagsPreview.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Microkid op 24-02-2012 21:18 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik zou juist kijken naar een SaaS oplossing. Jullie gebruiken al gmail; ik zou daar de zakelijke versie van aanraden.

Of in ieder geval Google Apps (of Google Apps for business). Werkt op eigen domein en geen specifieke IT beheerder nodig.

Als je echt naar Exchange wilt in zo'n klein volume is volgens mij Hosted Exchange de juiste zoek term.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Microkid schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:12:
Exchange is voor 8 gebruikers imho veel te duur en te complex. Kijk eens naar MDaemon.
Een ander alternatief is 602LAN Suite. Ik heb dat zelf gebruikt een aantal jaar terug, tot ik zelf een Exchange server heb opgezet als hobby project (overkill, ik weet het).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Wat bedoel je precies met "mailboxen delen" als reden voor het af laten vallen van Google Apps? Staat hier niet bij wat je wilt?

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• systemworks
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-11 17:18
Zoals andere al aangegeven hebben "Hosted Exchange" je betaald per gebruiker iets van 5 / 6 euro p/m.
je hebt geen hardware kosten, en je kunt je eigen domein koppelen.

• Capi
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10 19:49
Wat "Herko_ter_Horst" ook al zegt, wat bedoel je precies met mailbox delen?

In Google Apps kan je je mailbox ook delen: https://support.google.co...er.py?hl=nl&answer=138350

Maar mogelijk is dit niet wat je bedoelt.

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Lotus notes / domino? Kun je ook nog eens je eigen apps bouwen ;)

Strava | AP | IP | AW

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-11 12:04

Sjod

Ik ben goed luisterend

Hosted Exchange zal ik alleen aanraden als:

1. Je perse wil dat je DATA in Nederland gehost wordt.
2. Echte backups wil (dus mail terug halen welke je vorige maand hebt weggegooid).

Is dit geen vereiste dan zou ik zeker voor Office 365 gaan. Verdiep je goed in de licentie vormen, die zijn er namelijk veel.

Voordelen Office 365.

1. Schaalbaarheid door de lictentie vormen. Goed in de toekomst uit te breiden met Lync Sharepoint etc.
2. Licenties waar Office bij inzit.
3. Goed en simpel te koppellen aan bijvoorbeeld een lokale AD en een goede integratie met Office.

Ik denk dat vooral voor MKB office 365 een hit gaat worden, Men kan namelijk per maand betalen ipv van hoge investeringskosten voor office/exchange

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik werk met Office365 en heb best bij wat klanten al ingezet. Ik heb nog wat vragen over de Office 365 die openstaan qua eisen maar dat is ook weer een kwestie van even googlen en in verdiepen en klaar. Geen gezeik met opslag want 25 Gb is redelijk wat. Wil je uitbreiden dan kan dat gewoon. Het is snel (ook met syncen) en met de Iphone is het een verademing. Ik kan eindelijk bij al mijn emails etc. Je hebt met sommige dingen wel even wat aandacht nodig maar dat is ook met een lokale server.

[ Voor 10% gewijzigd door itsalex op 24-02-2012 22:07 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• dzzls
Capi schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:51:
Wat "Herko_ter_Horst" ook al zegt, wat bedoel je precies met mailbox delen?

In Google Apps kan je je mailbox ook delen: https://support.google.co...er.py?hl=nl&answer=138350

Maar mogelijk is dit niet wat je bedoelt.
met mailboxen delen bedoel ik dat je een mailbox hebt die gezamenlijk toegankelijk is. Je kunt je voorstellen dat we ieders een account hebben naam@bedrijf.nl en dat je een mailbox info@bedrijf.nl hebt. Deze infomailbox moet gezamenlijk inzichtelijk zijn, inclusief labels/mappen etc.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:37
dzzls schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:23:
Ik heb google apps for business getest. Dit biedt niet de oplossing die ik zoek. Hierbij kan ik geen mailboxen delen.
Hoe bedoel je dat? Je hebt toch gewoon de mogelijkheid andere gebruikers toegang te geven?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• dzzls
een mailbox kun je volgens google niet delen, wel via een omslachtige manier:

Zoals ik u uitlegde hebt u om een gedeelde mailbox te verkrijgen twee opties:

1) Het gebruik van een discussie group als een gedeelde mailbox, meer informatie kan u hier http://support.google.com...er.py?hl=en&answer=167430 lezen.

2) Een extra gebruiker met als naam info@ aanmaken en deze in een 3de partij Email programma instellen als een extra mailbox via imap (niet door Google ondersteund) of u voegt de extra gebruiker toe als een de pop optie in uw Gmail inbox, u kan hier http://support.google.com...wer.py?hl=en&answer=21289 er meer over lezen. .

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:05

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik snap even niet waarom mensen aanraden een eigen mailserver te gaan beheren zoals Lotus notes, exchange of MDeamon.

Waarom gewoon niet een pakket nemen bij een hoster (antagonist bijv.), daar zit gewoon een mailserver bij en kost je een 30 euro per jaar. Je kan dan net zo veel mailaccounts maken als je wil en als je een mailbox wilt delen geef je gewoon het username en password aan die persoon die erbij moet kunnen.
Elke normale smartphone heeft wel een mailclient ingebakken, iPhone en Android telefoons sowieso. Op windows clients kan je dan simpelweg bijv.Thunderbird gebruiken voor je mail (en ook agenda e.d.).

Ohja, zorg dat je imap en geen pop gebruikt, dan kan je altijd en overal bij je mail.

Overigens is dit ook gewoon mogelijk met je gmail accounts.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-11 14:07
Helaas mis ik in alle antwoorden mijn voorkeur boven alle andere mailserver: Kerio!
Kerio werkt met alle devices, zowel mobiel als vaste (Mac, Linux, Windows) en ondersteunt alle gevraagde opties!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
dzzls schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:23:
- geen vermogen kosten (we zijn een klein bedrijf)
Mijn ervaring is dat klanten en beheerders meer tevreden zijn over Office 365 dan over Google Apps. Zelfs de support desk van Microsoft is voldoende goed. Office 365 is compatible met Active Directory. Als je in de toekomst een lokale fileserver zou willen dan kan dat betaalbaar met een SBS Essentials server.

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-11 17:38

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Staatslot schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 10:59:
Helaas mis ik in alle antwoorden mijn voorkeur boven alle andere mailserver: Kerio!
Kerio werkt met alle devices, zowel mobiel als vaste (Mac, Linux, Windows) en ondersteunt alle gevraagde opties!
QFT! Deze is dusdanig betaalbaar dat we dit pakket in een privé-omgeving gebruiken.
Pagina: 1