Synology mail station ontvangt wel, maar verzendt niets

Pagina: 1
Acties:

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
Ik heb een synology DS211j, recentelijk geupgrade naar DSM3.2. Omdat het me wel eens leuk leek om uit te proberen heb ik hierop ook Webstation 2 geïnstalleerd. Nu heb ik alles werkende (applaus), en ik heb dit account ook toegevoegd op mijn Blackberry. Ik kan nu WEL emails ontvangen op de PC, en op mijn Blackberry, en ik kan e-mails versturen via Blackberry. Ik kan alleen geen E-mails versturen vanaf de PC, waarom niet??

Verdere achtergrond info:
Zowel Outlook als Webmail geven aan dat de email verzonden is, alleen deze komt nooit aan.
Ik heb een domeinnaam bij mijndomein, welke doorverwijst naar een DynDNS account. Ik wil dus graag email versturen vanaf mijn domeinnaam.
Ik heb in de standaard Ziggo router poort 25(SMTP) en 143 (IMAP) geforward naar de server.
Ik heb bij de DNS van mijndomein een MX record toegevoegd, verwijzend naar mijn dyndns account
Ik heb als inkomende (IMAP) en uitgaande (SMTP) server mijn dyndns account ingevuld en ook hier de juiste poorten ingesteld.

Iemand een idee waarom het via de PC niet wil en via de BB wel? Ik had zelf al even wat research gedaan, en gezien het feit dat mijn email wel verstuurd wordt, maar niet aankomt lijkt het er op dat de email door de ontvanger wordt tegengehouden. Kan dit zijn doordat de 'reverse DNS' niet correct is? (doordat die verwijst naar een DYNDNS account ipv de echte domeinnaam van waar het emailadres claimt te zijn) Ik heb alleen geen idee hoe dit werkt.

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

In het algemeen (althans, in thuissituaties) is het aan te raden om je mail via een smarthost te versturen...de mailserver van je internet provider. Dan hoef je ook niets extra's te doen in het kader van reversDNS en SPF.

Heb je een smarthost ingesteld?
Is op de BB nog een ander mail account ingesteld?
Klopt het dat webmail (ik ga ervan uit dat die functionaliteit aangeboden wordt) ook niet aan komt?

Je geeft best wel veel info in je TS maar dat heeft met name te maken met het ontvangen van mail.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 15:46:
In het algemeen (althans, in thuissituaties) is het aan te raden om je mail via een smarthost te versturen...de mailserver van je internet provider. Dan hoef je ook niets extra's te doen in het kader van reversDNS en SPF.

Heb je een smarthost ingesteld?
Is op de BB nog een ander mail account ingesteld?
Klopt het dat webmail (ik ga ervan uit dat die functionaliteit aangeboden wordt) ook niet aan komt?

Je geeft best wel veel info in je TS maar dat heeft met name te maken met het ontvangen van mail.
Nee, geen smarthost denk ik, geen idee wat dat is? Ik heb als SMTP server nu mijn dyndns account ingesteld.

Op de BB heb ik verschillende emailadressen ingesteld (gehad), allemaal zonder problemen. Deze werkt ook prima op de BB.

Email komt inderdaad ook via webmail niet aan! Als je me kunt uitleggen hoe een smarthost werkt is dat een poging waard. Toch gek dat het via BB dan wel werkt!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-02 10:14
Bij ziggo kun je wel verkeer op poort 25 ontvangen maar niks versturen omdat ziggo dit blokkeert.

Je zult inderdaad een smarthost moeten instellen zoals al hierboven aangegeven is.

linkje: http://tweakers.net/nieuw...-servers-op-poort-25.html

Edit: best moeilijk typen, en linkje

[ Voor 32% gewijzigd door rvvliet op 24-02-2012 21:39 ]

• Gemineye

Gemineye

KEFalicious..

Topicstarter
heb nu smtp.ziggo.nl ingevuld als SMTP server en het werkt naar behoren.

dank!