Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElKlaaso
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Beste mensen,
Ik wil graag jullie mening over hoe reparatie van mijn (dure) 8540w laptop is verlopen, naar aanleiding dat er witte wolkachtige vlekken te zien waren op het scherm als het helemaal zwart was:

http://i767.photobucket.c.../LagginTimes/DSC_2057.jpg

HP heeft mij uiteindelijk aangeboden weer een reparateur langs te laten komen. Of dat een meer ervaren reparateur er na gaat kijken of vervanging van de laptop toegestaan is, hiervoor moet de laptop 5 dagen naar HP. Ik kan vanwege mijn werk echter mijn laptop absoluut niet 5 dagen kwijt (ik ben freelance programmeur).

Je kunt begrijpen dat ik hun normale reparatie service helemaal niet meer vertrouw, en dus niet weer een eerste lijns reparateur langs wil hebben. Ook omdat zij letterlijk hebben gezegd dat deze allemaal van vergelijkbare kwaliteit zijn.

Wat vinden jullie hiervan? Ik heb dus geen opties meer. Mijn laptop is in princiepe in normaal werkende staat, maar er zitten nu wel allerlei schoonheids foutjes aan, en dat vind ik onacceptabel voor een laptop van 2000+ euro.

==============================PROBLEEMBESCHRIJVING===============================

**Eerste reparatie

Scherm vervangen, nieuwe problemen deden zich voor:

-toetsenbord niet goed gemonteerd (clipjes zaten er niet goed in).
-toetsen zijn scheef gaan zitten door buigen, F12 toets kwam los.
-scherm zat niet recht (kan de reparateur niet zoveel aan doen)
-switch cover (lichtelijk) beschadigd (licht verbogen, een clip aan de
onderkant gebroken)

**Tweede reparatie

Nieuw toetsenbord verzonden door hp.

case 4637299417 (reparatie/reparateur 1): nieuw scherm+switchcover

-toetsenbord weer gebogen (schroef vergeten, hier stond ik bij), een
toets scheef, rest heel lichtelijk onregelmatig, op zich niet genoeg
dat jullie erover zou bellen.
-vergeten de toetsenbord schroeven vast te schroeven, die hingen los,
dit ontdekte ik een week later.
-nieuw scherm zat nog steeds scheef.

**Derde Reparatie/(reparateur 2): nieuw base enclose

-nieuwe base enclosure heeft ervoor gezorgt dat het scherm weer
normaal losklikt. Het scherm zit nog steeds ongeveer 1mm scheef.
-Het plastic onderaan de laptop waar de windows license in zit, is
door het met een aansteker op te warmen er weer aan gezet.
-De switch cover werd in een hoek van ongeveer 40 graden gebogen, er
bleek nog een schroef vast te zitten (nadat ik de reparateur daar op
attent had gemaakt)
hierdoor is de (eerder vervangen) switchcover toch weer onregelmatig,
het lijkt alsof het led lampje met het sleuteltje minder duidelijk is.
-Er zitten twee kegeltjes in de gaten waar het scherm in vast 'lockt'
die wat weerstand bieden als je het scherm dicht doet,
een van die kegeltjes zit scheef, en bied ook geen weerstand meer, die
zit dus niet meer goed.

Verder heb ik toen ik even om de hoek keek, niet gezien dat hij zijn
aarding omhad.

------over het scheve scherm:

Dat het scherm nog steeds niet helemaal recht zit, komt denk ik
doordat de laptop bij aankoop niet helemaal recht was.
Een pootje raakte de tafel net niet (getest op meerdere tafels).
Het frame heeft wel geholpen.

-----

Voor elk probleem dat er nu nog is, zou ik op zich niet contact
opnemen met hp support, vooral gezien mijn ervaring met de reperaties.
Maar zoveel kleine dingetjes en slordigheden bij elkaar, dat vind ik
niet kunnen voor zo'n dure laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als de reparatie niet naar believen verloopt moet je dat direct melden bij HP. Leg het hele verhaal uit, geef ze nog een kans, en eis daarna een nieuwe laptop.

Oh ja, heb je geen reserve computer? Wat zou je doen als deze laptop zou uitvallen?

[ Voor 21% gewijzigd door Admiral Freebee op 24-02-2012 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-04 22:21
Of vraag om een "leentoestel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als het niet gaat om een zakelijke laptop met servicecontract o.i.d. maar gewoon om een consumentending, dan kun je niet van Dell eisen dat ze het binnen een dag oplossen. Daarvoor zul je dus toch een afweging moeten maken of je het gerepareerd wil hebben of niet.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

bwerg schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:32:
dan kun je niet van Dell eisen dat ze het binnen een dag oplossen.
Dell eisen een HP te repareren binnen een dag? Joh! :P

Dit hoort trouwens echt in SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Wat veel belangrijker is, of je een care pack hebt.
Zo ja, wat staat er in over de reperatie's ?
Deze link kan je wellicht helpen mbt meer info over je carepack
http://h20559.www2.hp.com...k=com.vignette.cachetoken

Ik weet uit mijn zakelijke ervaringen ook met HP dat ze als het even moeilijk wordt het apparaat op laten halen om in een "repair center" goed te repareren. Bijna altijd komt daar een factuur vanwege noem het maar op. Nu dimmen ze bij mij meestal wel in, als ze in het systeem kijken en zien dat wij een wereldwijde klant zijn, maar die invloed heb jij als freelancer niet.

Aan de hand van de voorwaarden van je carepack weet je dus of je in je recht staat als je het op locatie gerepareerd wilt hebben. Tijdens al die bezoekjes was je ook niet productief, dus wellicht toch handig om een leen laptop te regelen via andere kanalen, en te zorgen dat ze hem deze keer goed repareren.

Misschien dat huren anders nog een alternatief is.

Als laatste nog een tip, blijf er voortaan zelf vanaf.
Zie in je log dat je o.a. met een aansteker het plastic rond de COA van MS er weer goed op hebt gekregen.
Alles wat je zelf doet, kan voor HP een reden zijn om geen ondersteuning meer te leveren.

[ Voor 7% gewijzigd door Yippie op 24-02-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik kan vanwege mijn werk echter mijn laptop absoluut niet 5 dagen kwijt (ik ben freelance programmeur).
Afgezien van het reparatieverhaal zou ik je aanraden voor een backup te zorgen. Er zijn meerdere dingen te bedenken waardoor je enige tijd je laptop niet meer hebt. Als het echt zo belangrijk is zou ik voor een 2e machine zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-02 21:03

GS88

π raat

Ik heb ook een HP 8540W met 3j garantie (toen)..
Had HP gebeld en de volgende dag (moest ik helaas wel de hele dag thuis voor blijven) kwam er iemand langs om de laptop te repareren. Was binnen drie kwartier gedaan, laptop deed 't weer, (en nu nog steeds overigens) :p enige wat ik nog van HP kreeg was een mailtje met "Sluiting HP Serviceverzoek".

Heb je niet dan gewoon recht op een nieuwe laptop van HP?

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Even een aantal zaken verduidelijken:
-Waar heb je de laptop gekocht en voor welk bedrag (ik meen mij te herinneren dat dit type ook aan studenten is aangeboden voor ca 800 euro)?
-Heb je de pc zakelijk of prive gekocht (welke naam staat er op de bon)?
-Wat voor garantie uitbreiding heb je en welke rechten heb je volgens deze uitbreiding?
-Welke zaken zijn momenteel nog niet opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElKlaaso
Ik beantwoord jullie allemaal tegelijk:

- Ik heb nu weken gemailt met HP, maar je begrijpt dat ik geen 1e lijns reparateur meer langs wil hebben. Dus ik ben een beetje ten einde raad.

- Leentoestel is een idee ja.

- Het is een zakelijke laptop van HP .. niet van Dell!

- Ik heb een care pack, 3 jaar on-site. Hij is dus ook 3x on-site gerapareerd. Maar slordig dus.

- Nee joh! Ik heb niet met een aansteker het plastic vastgemaakt. Die log is alles wat de reparateur heeft gedaan. Het enige dat ik heb gedaan is een nieuw toetsenbord dat was opgestuurd naar me erin gezet, na bevestiging te vragen van HP of ik dit zelf mocht doen.

- Ik heb wel een oude reserve computer, maar zoals je wel zult snappen gaat dat mijn werk ook enorm vetragen aanzien ik die opnieuw moet instellen. Daarbij heb ik die on-site garantie niet voor niks.

- Ik heb deze laptop voor rond de 1900 to 2000 euro gekocht. Ik ben geen student meer. Het maakt ook nogal uit welke specifaties de 8540w heeft mbt de prijs ervan.

- Hij is zakelijk gekocht, op naam van mijn pay roller.

Lijst onopgeloste zaken:

- Scherm zit nog niet recht: 1mm scheef, daardoor net geen last meer met dichtdoen ervan. Het is wel verbeterd door de vervanging van het frame (base enclosure).

- Kegeltjes die weerstand bieden bij het sluiten van de laptop (in de gaatjes): een ervan zit scheef en geeft geen weerstand

- Aantal toetsen scheef.

- switchcover zeer licht beschadigd

- plastic waar license in zit, is door een REPARATEUR met een aansteker vastgemaakt.

Misschien onderhandel ik wat hard met HP, want ik vind dat na 3 reparaties en al dat gedoe, en dan nog steeds defecten hebben en werk tijd verloren te zijn, dat ik eigenlijk gewoon een nieuwe hoor te krijgen. Ook omdat ik een HP care pack heb. Ben het gewoon zat maar misschien ga ik wat te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElKlaaso
Het nieuwe scherm is ook 'foggy' trouwens als het scherm zwart is, maar ik leg me er bij neer. Ik wil gewoon dat hun reparatie fouten worden opgelost, het scherm weer recht zit (helemaal recht). En je begrijpt dat omdat de meeste huidige problemen door hun reparateurs zijn veroorzaakt, dat ik dus niet eenzelfde 1e lijns reparateur langs wil hebben. Vind hoe ze te werk gaan echt nergens over gaan.
Dat het scherm niet goed recht te krijgen is, komt omdat er een lichte kromming zat in de gehele laptop, er heeft dus voordat ik hem kocht flink wat kracht op de laptop gestaan waardoor die lichtelijk gebogen is geraakt. Dit lijkt mij niet repareerbaar. Het gaat wel om 1mm en ik heb er nu geen last meer van.

Daarnaast vraag ik me af wat er allemaal verkeerd zit IN de laptop, aangezien ze al zoveel fouten aan de buitenkant hebben gemaakt. Het is werkelijk waar om van de huilen hoe ik bevoorbeeld zag hoe de laatste reparateur het toetsenbord lost maakte, hij bleef haken omdat een schroef niet goed los was gemaakt, en toen die eenmaal loskwam scheurde er een draad van het toetsenbord los van het frame die daar met ee nsoort lijm aan vast zit, omdat hij zoveel kracht zette en het toetsenbord los schoot.. arggghh! En de laatste keer dat ik hem openmaakte (de laptop), zag ik dat er een bevestigings clipje van de switchcover was gebroken.. ongelofelijk. Ik ben zelf erg zuinig op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRReeL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-02 21:31
Ik zou een klacht neerleggen bij HP, mijn ervaring is dat ze dat iets voorzichtiger te werk gaan en meer moeite doen om het probleem te verhelpen.

ZFS: FreeBSD10+ZFSguru, ASRock C2550D4I , 16GB, Nexus Value 430w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElKlaaso
Hoe leg ik een klacht neer dan? Ik ben al in contact met Customer Services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElKlaaso
Ik heb trouwens een 3 jarige service pack met next business day on-site garantie EN accidental damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRReeL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-02 21:31
ElKlaaso schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:37:
Hoe leg ik een klacht neer dan? Ik ben al in contact met Customer Services.
Bij Customer Services specificeren dat je een klacht wil indienen over de gang van zaken omdat je heel erg ontevreden bent. Het moet toch mogelijk zijn als klant om een klacht in te dienen? Of is de Customer Services al de klachten afdeling?

ZFS: FreeBSD10+ZFSguru, ASRock C2550D4I , 16GB, Nexus Value 430w

Pagina: 1