3Com switch houd NAS uit zijn slaap

Pagina: 1
Acties:

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11-2025
Heb een 3c167800a 3Com switch, 8 poortjes 1GB switch.

Ik zie dat hij telkens alle netwerkkaarten aanspreekt, het ledje op de switch flikkert even. Dit heeft tot gevolg dat m'n NAS telkens wordt aangeproken waardoor hij niet meer in sleepmode gaat na 20 minuten.

Ik heb alle bekabeling los gehaald en enkel de NAS aan de switch gehangen. Nu gebeurt het nog steeds. Even een andere switch eraan gehangen en het probleem is weg.

Volgens mij is het een unmanaged switch, dus er valt niets aan in te stellen. Heeft er iemand enig idee hoe dit kan?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:01

lier

MikroTik nerd

Weet je zeker dat het typenummer juist is? Ik kan deze namelijk praktisch niet terug vinden met Google. Heb je misschien een linkje? Overigens doet een unmanaged switch (bij mijn weten) niet spontaan pakketjes versturen, kan me voor stellen dat een managed switch wel functionaliteit heeft.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Weet je zeker dat het geen hub is? Je zegt dat hij telkens alle poorten aanspreekt. Dit is het typische gedrag van een hub :)

Carpe Diem

Verwijderd

Ander merk nemen.

Een Cisco 1 Gb switch (5 poorts) kost 35 euro.

Bv. mijn 3Com hub wou dus pertinent NIET werken met mijn FritzBox modem / router. De oude Zyxel werkte gewoon perfect (de 3Com ga na 30 minuten werken de brei aan, en er werkte helemaal niets meer).
Een HP Procurve erin gezet, probleem weg.

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11-2025
Sorry, er moet nog een 0 tussen. Het is echt een switch: 3c1670800a