Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 18:07
Voor de gein was ik eens aan het kijken wat nou precies de snelheid is van het mobiele internet op mijn HTC Desire. Dit deed ik ook met de gedachte om eventueel over te gaan stappen naar een andere (goedkopere, betere) provider.
Ik heb op mijn telefoon de app van Speedtest.net geinstalleerd, om hier eens wat snlheidstesten mee te doen.
Eigenlijk zijn de resultaten best schokkend:

24-2-2012 13.40u 0.35 Mbps down en 0.10Mbps up
24-2-2012 13.41u 0.34 Mbps down en 0.09Mbps up
24-2-2012 22.15u 0.35 Mbps down en 0.14Mbps up
25-2-2012 12.18u 0.20 Mbps down en 0.06Mbps up

Volgens mij zou ik zeker een minimale snelheid van 2Mbps moeten halen. Ik heb nog een oud Relax abbo als ik me niet vergis. Maar goed de snelheden hierboven zijn zeker niet goed.

Wat zijn jullie ervaringen met de mobiele internet snelhid van T-Mobile? Is de speedtest.net app betrouwbaar? Zijn er betere manieren om de snelheid eventueel te testen?

Over 2 maanden loopt mijn contract af bij T-Mobile, en zit er sterk over te denken om naar Simyo te gaan. Het KPN netwerk lijkt me wel betrouwbaarder als ik dat zo her en der lees.

Ik ben trouwens niet over mijn datalimiet heen gegaan. Dar krijg je volgens mij ook een melding van.

Ik ben zeer benieuwd naar jullie snelheden en ervaringen.

EDIT: Ik zie op mijn T-Mobile pagina dat ik Web & Walk Standard Vast heb. Dit heeft max een snelheid van 384kbps down. Dan klopt mijn snelheid toch wel bleikbaar.

Ik kan me alleen niet herinneren dat ik ooit voor zo'n snelheid ooit getekend heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Buffalo op 24-02-2012 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Een minimale snelheid kan eigenlijk geen enkele provider garanderen, je bent altijd afhankelijk van de drukte op het netwerk en de kwaliteit van je signaal.

De snelheiden die jij laat zien houden inderdaad niet over, maar misschien ter vergelijking, ik heb een Vodafone Smart Abo, zit op dit moment in een HSDPA+ omgeving en zou dus max 14,4 mbps moeten kunnen halen, speedtest (die overigens best betrouwbaar is), laat mij weten dat ik nu 1,2 mbps up and down krijg.

dus tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
dat heb ik ook gehad op mijn Android toestel, heb er weken last van gehad totdat ik het toestel simpelweg weer een keer heb gereboot... oftewel keertje aan en uit en toen deed ie het perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij volle bak 3G heb ik thuis (woon vlakbij Haarlem) 1,8 Mbps down met een abonnement dat een maximale snelheid heeft van 2 Mbps. Ik heb een keer het bereik van Vodafone gecontroleerd dat bij prepaid ook maximaal 2 Mbps haalt en ook hier had ik 1,8 down.