Externe HDD: 2 partities maken(Mac OS Uitgebreid & NTFS)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-03 14:43
Beste Tweakers,

Bij deze een vraag omtrend mijn externe HDD. Het betreft een 1TB Western Digital exemplaar.

Op dit moment is de schijf MAC OS Journaled geformatteerd, omdat ik deze gebruik voor Time Machine. Nu heb ik een Samsung LED-TV gekocht en wil hier graag deze harde schijf op aansluiten (films kijken etc.) Nu weet ik dat deze TV's alleen NTFS en FAT32 leest.

De vraag die hier dan ook uit voortvloeit is of ik op deze bestaande HDD en nieuwe partitie aan kan maken (dus een NTFS partitie) waarmee de aanwezige data niet verloren gaat. Bestaat hier een tooltje oid voor?

Graag jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
Niemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Probeer het uit? Maak de partitie en kijk of je TV deze kan aanspreken?

Ik kan me voorstellen dat je in Mac OSX zelf geen NTFS partitie kan aanmaken. Als dat zo is, kun je een andere utility gebruiken, zoals MagicParted of een Linux livecd.

Als Mac OSX GPT partities gebruikt, kan het zijn dat je TV deze niet ondersteunt. In dat geval is het niet makkelijk om OSX + TV te combineren op één hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Je moet je huidige partitie verkleinen en daarbij moet je dus zorgen dat je genoeg harde schijf ruimte vrij hebt. Dan kun je de schijf eenvoudig aan een windows pc hangen en de niet gepartitioneerde ruimte formatteren. Als het goed is moet je tv dan in staat zijn die NTFS partitie te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
Ik ga het proberen! Bedankt voor jullie reacties mannen! Ik laat weten of het lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntr0l
Helaas niet gelukt. Omdat de schijf een bootable was (ooit eens zo ingesteld) kon het niet. Resultaat: Even opschonen en backuppen voor zover mogelijk. Dit draadje mag dicht!
Pagina: 1