Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-11 12:16
Hallo Tweakers,

Onlangs is in Frankrijk een nieuwe wet van kracht geworden die het verbiedt om (digitale) informatie betreffende flitsers in het bezit te hebben. Navigatie software die flitsers kan weergeven is daarmee ook verboden. Het maakt niet eens uit of je de navigatie gebruikt of tijdens het rijden in de kofferbak hebt liggen, het bezit er van komt je op een boete van 1500 euro te staan...

Dit zorgt natuurlijk voor veel problemen voor mensen met een Smart-Phone, en wie heeft er tegenwoordig niet zo'n ding. Wij Tweakers hebben daar natuurlijk ook programma's op staan ten behoeve van Navigatie. TomTom en nog een paar andere aanbieders van Navigatie hebben op hun website aangekondigd hoe deze flitsinformatie in zijn geheel te kunnen verwijderen.

Hoe gaan jullie daar mee bezig? En is het misschien handig om hier een verzamel topic te maken hoe je de flitsinformatie het beste kunt verwijderen per navigatie aanbieder. Ik gebruik bijvoorbeeld zelf Sygic, en daar is nog niet mogelijk om deze informatie definitief te verwijderen.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:14

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Deze komt er ook aan trouwens:
Bovendien wordt in juli mogelijk een verkeersmaatregel van kracht die automobilisten (ook buitenlandse) verplicht een ademtester in de auto te hebben. De ademtester kan door de rijder gebruikt worden om zelf te testen of hij te veel alcohol op heeft.

De werking van de apparaatjes is echter omstreden. „Wij raden ze af, omdat ze erg onbetrouwbaar zijn en je er dus niks aan hebt”, zegt een woordvoerder van Veilig Verkeer Nederland.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• mir4dor
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Dit is wel een goeie, de vakantie komt eraan.

Dit geld overigens niet alleen voor Frankrijk, ook in België, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland bestaat er zo'n wet. Bron

Ik ga dit jaar met drie personen naar Kroatië, alle drie hebben we een smart-phone en als het een beetje wil sleep ik de tablet ook nog mee. Dan nog de Tomtom op het dashboard ... Dat wordt even flink inlezen !

Zelf gebruik ik trouwens geen flits apparatuur, ook niet in het buitenland.

Daily driver; MB R171 SLK280