Problemen met (goede) draadloze snelheden te bereiken.

Pagina: 1
Acties:

• Swoooon
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik heb problemen om me volledige download en upload snelheid te behalen. Ik heb zelf ook heel wat geprobeerd om het op te lossen maar eerst de situatie: Heb sinds paar dagen een 100/100mb glasvezel verbinding die binnenkomt op Vigor1000Vn(router/modem) daarop heb ik weer met draad aangesloten een Netgear WNR2000v2. Al zit ik met me laptop naast de Netgear als de Vigor krijg ik maar maximaal een snelheid van 2.5MBps door, terwij ik bedraad uit Vigor de 9.8MBps haal en Netgear 8MBps.
Zelf gebruik vooral me PC die 1 verdieping hoger staat ook daar haal ik maximaal rond de 2.5MBps met een TP-Link TL-WN822N Wifi dongle. Me Windows 7 geeft ook aan dat de snelheid 130Mbps is maar toch haal ik maar 2-2.5MB max.

Me vraag is dus nu hoe komt dat ik maar maximaal 2.5MBps haal zelfs als ik met me laptop naast de router zit, kan dit dus worden opgelost door een (betere) router zoals de WNDR3700 waar ik heb gelezen dat mensen WEL snelheden behalen van 10MBps. Alvast bedankt!

(De Vigor1000Vn werd pas geinstalleerd toen snelheid omhoog ging van 20 naar 100 vandaar dat ik al Netgear had gekocht destijds)

[ Voor 5% gewijzigd door Swoooon op 24-02-2012 11:54 ]

Fortnite Shop - fnitemshop.com | Apex Legends Store - apexitemstore.com | CoD MW Store- codmwstore.com

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:01

lier

MikroTik nerd

Heb je misschien een G-device verbonden met de router als je aan het testen bent?
Kan je hem op N-only instellen (in ieder geval even testen)?
Zitten er veel draadloze netwerken in de buurt (testen met inSSIDer)?
Welke security heb je ingesteld (AES)?
Is de WNR2000v2 ingesteld als router of als AccessPoint(HowTo)?

offtopic:
Het is trouwens "Mijn" in plaats van "Me" :9

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Swoooon
  • Niet online
Heb nog een keer de test gedaan, met als enige attached device me PC en het geeft dezelfde resultaten.
Ik heb gezocht of ik mijn router N-only kan instellen maar volgens mij kan dat niet ik heb alleen deze keuzes als het goed is:
  • Up to 54 Mbps. Legacy Mode, with a maximum speed of up to 54 Mbps for b/g networks.
  • Up to 145 Mbps. Neighbor-Friendly Mode, with a speed of up to 145 Mbps in the presence of neighboring wireless networks.
  • Up to 300 Mbps. Performance Mode, with a maximum Wireless-N speed of up to 300 Mbps.
Security heb ik inderdaad op "WPA2-PSK [AES]"
Heb even een testje gedaan met inSSIDer en die vond 14 andere draadloze netwerken: http://i43.tinypic.com/k0st4m.png
Me WNR2000v2 is gewoon ingesteld als router.

Bedankt voor de reactie en ik hoop hiermee voldoende informatie te hebben gegeven.

[ Voor 5% gewijzigd door Swoooon op 25-02-2012 13:11 ]

Fortnite Shop - fnitemshop.com | Apex Legends Store - apexitemstore.com | CoD MW Store- codmwstore.com

Verwijderd

Ga eens op een ander kanaal zitten dan 11.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36

Tazzios

..

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:14:
Ga eens op een ander kanaal zitten dan 11.
Inderdaad, 6 lijkt me het rustigst. Er zitten al 2 ander met N op rond 11 met een hoge signaal sterkte wat niet echt bevordelijk is voor jouw snelheid.

• Swoooon
  • Niet online
Vanaf me laptop naast me router haal ik op 6 inderdaad goede snelheden rond 2,7-2,8MBps maar op me PC op een verdieping hoger kom ik vooralsnog niet hoger dan 2MBps. Ook de andere kanalen geprobeerd maar daar haalde ik max 1,7MBps.

Ik weet niet of het relevant/goede testmethode is maar ik test het door de 1000mb bestand te downloaden via http://www.bbned.nl/speedtest/

[ Voor 36% gewijzigd door Swoooon op 25-02-2012 13:51 ]

Pagina: 1