Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

You were not connected because a duplicate name op 2003 srv

Pagina: 1
Acties:

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:28
Een op het eerste gezicht gemakkelijk issue lijkt toch wat lastiger te zijn.

We werken binnen een 2008r2 domain met Cname records.
Het resolven van de cnames geeft binnen Windows 2008R2 servers geen probleem, maar bij Windows 2003 servers komt de volgende melding:

You were not connected because a duplicate name exists on network

Google geeft het volgende aan:

Connecting to SMB share on a Windows 2000-based computer or a Windows Server 2003-based computer may not work with an alias name

Registry Fix;
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters]
"DisableStrictNameChecking"=dword:00000001

Fix uitgevoerd en doorgevoerd op een 2003 server, reboot, maar helaas de melding blijft.
Ping %Cname% resulteert netjes in het resultaat wat ik verwacht (inhoud van het DNS record = servernaam)

Net view geeft op de 2003 server:
System error 52 has occurred.

You were not connected because a duplicate name exists on the ne
tem in Control Panel to change the computer name and try again.

De cname binnen DNS laten verwijzen naar bv een reportingserver ipv een fileserver resulteert wel in de mogelijkheid tot resolving (reports worden dan netjes getoont).

Moet ik het gaan zoeken in de oplossing die Microsoft aangeeft (en vergeet ik een klein simpel stapje), of moet het gezocht gaan worden in een eventueel conflicht met een van de shares (al heb ik wel getest met een Cname met mijn eigen naam waarvan ik zeker weet dat deze niet terugkomt in de file shares).

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
3. Pas de volgende registerwijzigingen toe op de bestandsserver waarop u de hotfix hebt geïnstalleerd. Ga hiervoor als volgt te werk.

Heb je de hotfix wel geinstalleerd? Je geeft aan de 'fix uitgevoerd' te hebben, maar verwijs je naar de hotfix of registry fix ?

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:28
TCP_IP schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:01:
3. Pas de volgende registerwijzigingen toe op de bestandsserver waarop u de hotfix hebt geïnstalleerd. Ga hiervoor als volgt te werk.

Heb je de hotfix wel geinstalleerd? Je geeft aan de 'fix uitgevoerd' te hebben, maar verwijs je naar de hotfix of registry fix ?
Zoals ik de KB update lees dient dit alleen te moeten gebeuren bij een win 2000 server. Bij een 2003 server is stap 3:
3.Start de computer opnieuw op.
Dank. Hier staan een aantal aanvullende zaken in dien zeker bruikbaar zijn. Het lijkt erop dat het idd alleen misgaan i.c.m. File Share aangezien Reportingservice wel naar behoren werkt.

[ Voor 30% gewijzigd door Henkje.doc op 27-02-2012 08:31 ]