[VISTA] Explorer fout na inloggen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:30
Hallo Tweakers,

Ik heb een collega met een vista laptop waarop het hardnekkige stukje virus "Internet security" was geïnstalleerd.

Nu heb ik via veilige modus die software verwijderd, maar nu krijg ik direct na het inloggen de melding:
explorer.exe - Toepassingsfout
De instructie op 0x00000000 verwijst naar geheugen op 0x00000000. Een lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt: read

Klik op OK als u het programma wil beëindigen.
Als ik op ok klik zie ik een zwart scherm.

Ook ctrl-alt-del geeft geen reactie.

Ik kan wel in de veilige modus komen.

Wat kan ik doen om dit op te lossen :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Het is niet lollig bedoelt.. serieus niet.. maar mijn ervaring is dat bij dit soort problemen, een complete reinstall van windows de enige nette oplossing is. En vaak ook een stuk sneller als blijven troubleshooten met een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, en al helemaal als explorer (of een ander belangrijk systeembestand) is aangetast.

Virusje in de temp files ofzo is wel te doen maar als het éénmaal de systeembestanden te pakken heeft gehad adviseer ik ook een reinstall/backup image terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 03:13

Urk

Heb je al een sfc /scannow gedaan?

En kijk of je zeker bent dat alle malware echt weg is, dus wellicht ook nog even scannen met Hitman Pro en Malwarebytes...

[ Voor 60% gewijzigd door Urk op 24-02-2012 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik zou het OS opnieuw installeren. Je weet nooit zeker of alles weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad sfc /scannow

En zou een explorer.exe van een andere Vista installatie en die overschrijven niet werken? (Als het niet in veilige modus kan misschien een live cd)
Pagina: 1