Ik ben 1 dag minder gaan werken en zit nu eens te kijken naar het onderhoudsschema van mijn auto. Ik heb namelijk het idee dat ik te vaak de auto naar de garage breng voor een kleine / grote beurt.
Ik heb een overzicht gemaakt van wat ik de afgelopen tijd gehad heb aan onderhoud:
112.000 km, grote beurt (7000 km na aanschaf)
135.000 km, kleine beurt (23000 km na grote beurt)
147.000 km, grote beurt (12000 km na kleine beurt)
157.000 km, kleine beurt (10000 km na grote beurt)
170.000 km, grote beurt (13000 km na kleine beurt)
Wat is nu de beste oplossing voor zowel de portemonnee als voor de auto zelf? Om de 15.000 km een kleine danwel grote beurt (dus afwisselend klein en groot)?
Aanvullende vraag: ik moet voor 1 april de apk keuring doen. Dan laat ik gelijk de zomerbanden erop zetten. Is het bij deze twee werkzaamheden aan te raden ook een kleine beurt te nemen, ik zit dan op 180.000 km schat ik in)? Of is dat prijstechnisch niet heel veel meer voordeliger dan het gescheiden houden (dus eerst alleen apk en bandenwissel en later kleine beurt)?
Edit: vergeet ik te melden dat ik niet zelf aan mijn auto wil sleutelen. Olie vervangen e.d. ga ik niet doen, ik weet dat ik dat niet leuk vind en ik ben er niet handig in, ik wil dus echt al het onderhoud wel door mijn garage laten uitvoeren.
Het betreft trouwens een opel agila uit 2003 (oude lullenbak
)
Ik heb een overzicht gemaakt van wat ik de afgelopen tijd gehad heb aan onderhoud:
112.000 km, grote beurt (7000 km na aanschaf)
135.000 km, kleine beurt (23000 km na grote beurt)
147.000 km, grote beurt (12000 km na kleine beurt)
157.000 km, kleine beurt (10000 km na grote beurt)
170.000 km, grote beurt (13000 km na kleine beurt)
Wat is nu de beste oplossing voor zowel de portemonnee als voor de auto zelf? Om de 15.000 km een kleine danwel grote beurt (dus afwisselend klein en groot)?
Aanvullende vraag: ik moet voor 1 april de apk keuring doen. Dan laat ik gelijk de zomerbanden erop zetten. Is het bij deze twee werkzaamheden aan te raden ook een kleine beurt te nemen, ik zit dan op 180.000 km schat ik in)? Of is dat prijstechnisch niet heel veel meer voordeliger dan het gescheiden houden (dus eerst alleen apk en bandenwissel en later kleine beurt)?
Edit: vergeet ik te melden dat ik niet zelf aan mijn auto wil sleutelen. Olie vervangen e.d. ga ik niet doen, ik weet dat ik dat niet leuk vind en ik ben er niet handig in, ik wil dus echt al het onderhoud wel door mijn garage laten uitvoeren.
Het betreft trouwens een opel agila uit 2003 (oude lullenbak
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2012 11:29 ]