Ik ben bezig met een kleine calculator, deze calculator moet text omzetten naar getallen en een kleine berekening doen.
Zo gezegd zo gedaan zou je zeggen?
Allereerst post ik mijn code even, deze staat tijdelijk in de header van mijn html pagina.
In mijn body heb ik het volgende stukje staan:
Wat er gebeurd: ik krijg mooi een alert met daarin: "Hoi het javascript werkt? undefined".
Waarom komt er op deze plek geen 200 te staan zoals je zou verwachten. Dit is mijn eerste zelf gebrouwen javascript dus ik zal vast iets verkeerds doen. Ik krijg het NIET gevonden op google. Mis ik wat zoek woorden?
Ik zoek op: how to fix value input tag undefined en variaties daarop.
Zo gezegd zo gedaan zou je zeggen?
Allereerst post ik mijn code even, deze staat tijdelijk in de header van mijn html pagina.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
| function calc() { var testVar = ""; testVar = document.forms['inputBox'].elements['countLights'].value; //outputBox.newEnergy.innerHMTL = '200'; alert("Hoi het javascript werkt?" + testVar); } |
In mijn body heb ik het volgende stukje staan:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
| <div id="inputbox"> <form name="inputBox" action=""> <table width="850px"> <tr> <td>How many <b>streetlights</b> are you going to use?</td> <td><input type="text" id="countLights" name="countLights" value="200" size="5" align="right"/> pcs</td> <td style="border-left:solid 1px #cfcfcf;"></td> </tr> |
Wat er gebeurd: ik krijg mooi een alert met daarin: "Hoi het javascript werkt? undefined".
Waarom komt er op deze plek geen 200 te staan zoals je zou verwachten. Dit is mijn eerste zelf gebrouwen javascript dus ik zal vast iets verkeerds doen. Ik krijg het NIET gevonden op google. Mis ik wat zoek woorden?
Ik zoek op: how to fix value input tag undefined en variaties daarop.