Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:06
Simpel blaast de laatste tijd steeds hoger van de toren.

Ik heb hun site eens bekeken, en mij springt direct een ding in het oog: de minimale contractsduur is 2 jaar. Was dit niet per wet verboden? Volgens mij moest het minimaal 1 jaar zijn, en moest je na dat jaar per maand kunnen opzeggen?

Wie kan uitsluitsel geven?

PS: Als dit topic beter in Shopping o.i.d. past, graag een schopje!

[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 27-06-2012 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:17

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

2 jaar kan gewoon, de maand opzeg is pas van toepassing na afloop van de initiele termijn (van 1 of 2 jaar).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 07-05 10:21

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Twee jaar is volgens mij de maximumduur voor consumenten, maar wel gewoon toegestaan zolang de aanbieder ook 1 jaar abo's aanbiedt (dat laatste weet ik niet zeker). En daarna gaat de opzegtermijn van één maand in.

[ Voor 8% gewijzigd door Cloud op 24-02-2012 09:53 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 20:37
Mooi gevalletje klok > klepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je mag (gelukkig) een contract aangaan voor zolang als je wilt. Je mag ook altijd weer opzeggen, maar dit is niet persé gratis. Je mag bijvoorbeeld rustig een telecomabonnement voor 10 jaar aangaan. Je mag dan nog steeds per maand opzeggen, maar de aanbieder mag dan wel de resterende maandbedragen in rekening brengen.

Bij stilzwijgend verlengen van zo'n contract, mag de aanbieder (in het geval van telecomabonnementen) er uitsluitend een contract voor onbepaalde tijd van maken, waarbij een opzegtermijn geldt van 1 maand (zonder verdere kosten).

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan zouden alle telco's onwettelijk zijn als jouw statement klopt. Ze bieden allen tweejarige contracten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21

freddyathlon

McLaren Mercedes

Joseph schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 09:47:
Simpel blaast de laatste tijd steeds hoger van de toren.

Ik heb hun site eens bekeken, en mij springt direct een ding in het oog: de minimale contractsduur is 2 jaar. Was dit niet per wet verboden? Volgens mij moest het minimaal 1 jaar zijn, en moest je na dat jaar per maand kunnen opzeggen?

Wie kan uitsluitsel geven?

PS: Als dit topic beter in Shopping o.i.d. past, graag een schopje!
Zoals vermeld: 2 jaar is niks onwettelijks aan. Jij wilt gebruikmaken van hun voordeelopties, maar daarvoor moet je je 2 jaar minstens verbinden met Simpel. Daarna kun je per maand opzeggen als particulier zijnde. 3 maanden indien zakelijk.

Zelfde als wanneer je bij bijv. KPN een nieuw toestel krijgt met fikse korting of zelfs gratis; je verbind je dan (meestal) 2 jaar, daarna is het voor onbepaalde tijd.

Heb je de andere providers ook op internet bezocht of via Google gezocht naar je antwoord? Is namelijk vrij makkelijk te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 27-06-2012 15:30 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Pagina: 1