• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-01 21:48
Hallo,

Voor bij ons op kantoor zijn wij op zoek naar een camera om (slow motion) filmpjes mee te schieten.
De filmpjes worden gebruikt ter promotie op web-sites, op beurzen etc.

Het gaat om o.a. snelle bewegingen tijdens het spelen met speelgoed.
Wij hebben diverse camera's bekeken, maar om eerlijk te zijn heb ik er geen verstand van :)

Wij hebben bekeken:
Sony FX1000E > volgens google (op de sony site zelf is er niks over te vinden) kan deze slow motion tot 300 FPS (frames per second). Geen resoluties te vinden

Sony HXR NX70E (deze kan 50 frames per second) > niet voldoende qua vertraging.

In het kort; wij zijn opzoek naar een semi-prof camera (of een goede consumer) rond de 3000 euro, die de mogelijkheid heeft om beelden rond de 100 fps op te nemen.

Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:33
Op welke resolutie wil je deze slomo filmpjes hebben? Bijvoorbeeld de Nikon 1 kan op 400 fps en 1200 fps filmpjes opnemen, maar respectievelijk op 640*240 en 320*120, dus daar heb je niet zoveel aan als je Full HD wilt...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Felke
de slow-motion filmpjes het liefst bij 720p.
Wij hebben de filmpjes van 400 FPS en 1200 FPS bekeken.
400 FPS is voldoende bij 720p.

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

haal een gopro hero 2. 720p op 60FPS en 1080p op 30 fps.

anders kan je ook nog in VGA mode schieten in 120 fps. en dat voor 400 euro :)

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
Hou er wel rekening mee dat wil je een beetje kwaliteit krijgen je toch aardig wat licht nodig hebt op het onderwerp.

Verder, als dit incidenteel is zou het misschien verstandiger zijn om iemand in te huren om dit te schieten. Met alleen schieten kom je er niet bij video.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Komt dit type in de buurt van wat je zoekt? Casio EX-F1
Er zal vast ook een opvolger zijn omdat dit type alweer een tijdje op de markt is.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23-12-2025

Metten

ik hou het graag simpel

Voor het betere hi-speed werk heb je camera's van merken als Vision Research of IDT nodig. En de juiste belichting is cruciaal aangezien je met (zeer) korte sluitertijden moet werken.
Ik heb alleen geen idee wat die camera's kosten, misschien heb je wel een budgetmodelletje voor die 3000 euro. Anders kan je beter iemand inhuren inclusief apparatuur of zelf gewoon de apparatuur huren.

[ Voor 28% gewijzigd door Metten op 24-02-2012 14:12 ]

• Felke
wouter3 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:10:
Komt dit type in de buurt van wat je zoekt? Casio EX-F1
Er zal vast ook een opvolger zijn omdat dit type alweer een tijdje op de markt is.
Deze hadden wij zelf ook al gevonden.. maar ik vind nergens de specs!
Ook geen winkel waar ze hem verkopen...

Weet iemand of er een opvolger is en waar deze te koop is?

We filmen verder bij daglicht, dus geen probleem qua licht lijkt mij?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-01 14:35
Felke schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:43:
[...]

We filmen verder bij daglicht, dus geen probleem qua licht lijkt mij?
In Spanje over het algemeen niet, in Nederland kan dat heel anders liggen.

The devil is in the details.

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:36

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Veel DSLR camera's hebben tegenwoordig de mogelijkheid om 720P 60fps te schieten. Met wat nabewerking kan dit achteraf vertraagd worden tot 120fps of meer. Voordeel is dat er vast wel iemand is die zo'n camera al heeft, waardoor je daar niet in hoeft te investeren.
Felke schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:43:
[...]
Deze hadden wij zelf ook al gevonden.. maar ik vind nergens de specs!
Bij mij is het de tweede link in een Google zoekopdracht...
http://nl.exilim.eu/nl/exilimhighspeed/exf1/specifications/

1200fps @ 336 x 96
600fps @ 432 x 192
300fps @ 512 x 384

[ Voor 41% gewijzigd door antonboonstra op 24-02-2012 16:51 ]

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

• Felke
De Casio EX-F1 is interessant qua hi speed.
Ik kan alleen geen winkel vinden waar ze hem verkopen!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13

Sick Nick

Drop the top!

De resolutie is wel extreem bedroevend op de high speed standen zo te zien :X 192 pixels hoog kan je nog geen fatsoenlijke telefoon-achtergrond mee maken.

• Felke
bij 300 FPS is het nog redelijk....
Overigens hebben wij hier wel een EOS 550D.... die kan ook 60 fps opnemen!

[ Voor 52% gewijzigd door Felke op 24-02-2012 16:57 ]

• Bart.O
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-12-2025
gebruik de 550d in combinatie met twixtor, ff googelen.

Verwijderd

Felke schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 10:35:
de slow-motion filmpjes het liefst bij 720p.
Wij hebben de filmpjes van 400 FPS en 1200 FPS bekeken.
400 FPS is voldoende bij 720p.
Trek je buidel maar open, dat zijn camera's van tussen de $10.000 en heeel veeel meer $ (je kunt er een huis voor kopen)
Felke schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 16:56:
...
Overigens hebben wij hier wel een EOS 550D.... die kan ook 60 fps opnemen!
Ja wat wil je nu :?

• RoyBijster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-01 15:49

RoyBijster

Rocket Scientist

Ik denk dat als je echt 300 fps en 720p wilt je inderdaad beter een professional met de juiste spullen kan inhuren dan dat je het zelf gaat kopen. Gok dat er via internet wel een paar bedrijven te vinden zijn die dat aanbieden. Als je ze zelf niet kunt vinden, kan je altijd contact opnemen met een reclame/productiebedrijf. Die hebben wellicht wel van die contacten.

Voordelen:
  1. Je krijgt de resolutie en snelheid die je wilt (more or less).
  2. Je hoeft niet de kloten met het licht. Dat doen zij voor je.
  3. Van een professional in die business mag je wel verwachten dat ie kwaliteit aflevert. Het is immers niet een business waar je zomaar instapt.
Tenzij je je kan neerleggen bij de heel lage resoluties van bijvoorbeeld de Fuji die eerder voorbij kwam, zie ik geen andere oplossing. Of je moet zoals hierboven aangegeven je budget flink willen verhogen. Maar dan moet je je afvragen in wat voor industrie je zit en het dat waard is.

I make things.

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:47
Ik denk dat je een beetje aan deze camera moet denken RED Epic. Deze kost 58000 dollar zonder lenzen en alles. Maar je krijgt wel 2K 300 FPS per seconden.

Je hebt een hele bak licht nodig om het goed in beeld te krijgen ook als je in de buitenlucht filmt.

Reken met licht en alles erop en eraan ongeveer 3000 euro excl. BTW per dag. Dan heb je dus operator, licht en de camera even grof weg geschat.

Stuur me even een DM als je meer informatie wil.

• photofreak
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-11-2025
joke_name schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:37:
Ik denk dat je een beetje aan deze camera moet denken RED Epic. Deze kost 58000 dollar zonder lenzen en alles. Maar je krijgt wel 2K 300 FPS per seconden.

Je hebt een hele bak licht nodig om het goed in beeld te krijgen ook als je in de buitenlucht filmt.

Reken met licht en alles erop en eraan ongeveer 3000 euro excl. BTW per dag. Dan heb je dus operator, licht en de camera even grof weg geschat.

die 58000 dollar is voor de EPIC-M package, de EPIC-X gaat weg vanaf 34500 dollar, nog steeds te veel voor 99.999% van de mensen hier, maar goed.

Als voorbeeld: Op B&H staan wat highspeed camera's, maar 40000 dollar is denk ik iets boven je budget.
link

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Wijnands schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:42:
Hou er wel rekening mee dat wil je een beetje kwaliteit krijgen je toch aardig wat licht nodig hebt op het onderwerp.

Verder, als dit incidenteel is zou het misschien verstandiger zijn om iemand in te huren om dit te schieten. Met alleen schieten kom je er niet bij video.
Ben ik helemaal mee eens. Mocht je toch intern video's willen schieten met je eigen skills en kennis op kantoor raadt ik eventueel aan om camera's te huren. Je spreekt van video's voor websites en beurzen, dus ik neem aan dat het geen primaire taak is waarvoor je 24/7 moet beschikken over dit soort camera's.

Huren van professionals of gear kan een bijkomend voordeel hebben. De investering van de aankoop van gear gaat niet goedkoop worden, dus mocht je vanuit een business perspectief kijken is de aankoop van dure camera's voor alleen 'slow motion' minder winstgevend dan voor die aantal keren per jaar een RED camera of iets dergelijks te huren.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-01 17:39
joke_name schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 13:37:

Helebak licht? hoe doe ze het dat bij voetbal wedstrijden? daar zie je vaak genoeg supeslowmo beelden.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:05
Daar staat uiteraard een hele bak licht op het dak.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-01 17:39
jip_86 schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:53:
Daar staat uiteraard een hele bak licht op het dak.
Ja ok maar niet zoveel als zegmaar daglicht, nu gebruiken ze dan wel hele dure camera's die vast wel wat meer kan denk ik zo.

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:39
Die zag ik ook al, maar zijn niet echt handige links die achter de modellen zitten. En al helemaal geen prijzen. Maar verder wel een mooi overzicht.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Phantom camera line from $50,000 to $150,000 depending on specific model and features.
-O-

@UC: alles gaat op aanvraag. Dat geeft vaak al een aardig beeld van de geschatte kosten ;) Ik wilde het overzichtje toch even gepost hebben voor future reference ;)
Pagina: 1