Pol: Wie zou Peltier koeling op Athlon willen?

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
FF een pol hierover. Als er nl. genoeg tweakers zijn die dit willen dan kan ik eens gaan babbelen met die gast die de PC-10 peltier koelers heeft gemaakt voor de Intel CPU's.
Zie o.a. zijn site voor info: http://members.aol.com/pretestedcpus /

Ik had nl. al contact met hem hierover, net zoals met SharkyExtreme.

Zijn er genoeg geinteresseerden, dan kunnen we 'm hopelijk overhalen die dingen te gaan bouwen voor een leuke prijs.

specs | 3360wP met SE3000

Verwijderd

Lijkt mij een coel plan!

Ik vroeg ff terug al welke athlon ik moest hebben om met een beetje redelijk succes naar 1GHz te overklokken; nu kan ik die thread niet meer vinden!?
Wat raden jullie me aan?
Hoeveel MHz scheelt de peltier? 50? 100?

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Gerrad1,

Aantal Mhz hangt af van meer dingen dan alleen de peltier.
Ik kocht een 600Mhz althlon dat een 700 bleek te zijn. Met GoldenFinger heb ik 'm op 700 lopen. Met WCPUA2 en SoftFSB van H.Oda kreeg ik 'm op 770Mhz met 2/5e cache. Hoger lukte niet omdat de cache-chips 't waarschijnlijk niet konden trekken (warmte??)
Met peltier op CPU en cache-chips krijg ik 'm misschien wel boven de 770Mhz.
't kan ook zijn dat de CPU aan de rand van de wafel heeft gezeten en dat 770 't max. is dat ie kan (hoop natuurlijk van niet ;) )
Berekening van hoevel MHz je erbij kan krijgen kan je niet zomaar maken. De praktijk zal dit uit moeten wijzen.

En...vergeet niet dat als je je CPU ver wilt overklokken je dat meestal wel kan doen door je L2 cache terug te schroeven naar 1/3 of zo, maar dat houdt weer niet altijd in dat je CPU ook echt sneller is. benchmarking wijst dit uit, zoals SiSoftSandra's. Op 770Mhz kwam ik boven de 1GFlop's uit, maar op 1/3 bleef ik eronder. Zo zie je maar...snellere CPU kloksnelheid met langzame L2 maakt je systeem soms zelfs langzamer dan je denkt.

Verwijderd

Wat kan ik dan met Athlon 700 doen? Die zit echt helemaal aan de rand van de wafel, 750 heeft betere cache, maar ik ben geintereseerd, wil wel athlon800 of liefs 833 van maken. Van Athlon500 kun je ook simpel 766 maken, maar ik wlil dat risico niet nemen.

Ik pol voor !!! Vraag aan Femme ofzo of je hem als pol op de main-page van tweakers kwijt kan ofzo, hij is wel goed...

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Ik zal het inderdaad ff aan Femme vragen.
Dat de(lees mijn) 700 aan de rand van de wafel zit is alleen maar een idee. 't hoeft dus absoluut niet zo te zijn. Ik hoop 't dus ook niet.
Ik zal 't pas merken als de peltier koeling erop zit en ik met 2/5 L2 cache ver boven de 800Mhz kom.

Verwijderd

We praten hier wel over gestripte athlons.
Ik ga binnenkort effe pielen.
Heb een 700@800 met 2.9ns en œcache divider.
850@1/3 is redelijk instabiel.

Ik heb al een coldplate en een vette Heavy Metal Alpha. Moet nu iets bedenken voor de grootte van de peltier. Over de hele breedte van de PCB om ook het cache te koelen en etc.....

Verwijderd

wat doen jullie toch allemaal met dat soft fsb en die andere wpcua??????
gewoon powerboost device erop instellen en klaar

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
StonewayNL

Sorry..ben ff onder mijn rotsblok vandaar gekropen want ik hoorde iemand zeggen:
"powerboost" ??

Link ergens beschikbaar?

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
StonewayNL

Sorry..ben ff onder mijn rotsblok vandaan gekropen want ik hoorde iemand zeggen:
"powerboost" ??

Link ergens beschikbaar? Dat is toch ook zo'n GoldenFinger waarmee je je L2 kunt aanpassen? Leuk en aardig, maar ik heb al een GF (echter kan die geen L2 aanpassen)
Oda schijnt ook bezig te zijn met een proggie waarmee je 't een en ander in je BIOS kan wegschrijven over L2 dividers.

Pagina: 1