MSI GT680R met adapter probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Cor453
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-08 22:55
Hallo beste medetweakers,

Ik heb een heel vaag probleem met een MSI GT680R, van een vriend van mij.

Kort uitgelegd is het dit:
De laptop start niet op met adaper. Punt. Maar de batterij, die bijna nooit gebruikt is en dus nog redelijk vol, laat het systeem wel starten. Maar zodra ik de accu eruit haal, en alleen op de netstroom wil werken, geeft hij heel kort een blink op het hdd activitu lampje, daarna kapt hij er weer mee.

Ik heb al gedacht dat dit een adapter probleem was. Maar met een adapter van een gt683r doet hij het ook niet, terwijl deze identiek zijn.

Ook heb ik even eng gedaan met een multimeter, maar zie niks geks in geen van de aparte componenten. Omdat het systeem gewoon wel draait op accu is het volgens mij geen kernprobleem, en zijn de hdd en cpu/gpu gewoon goed.

En wat ik het allerraarst vind: hij komt niet voor in de pricewatch en niet specifiek op google. Verder zit er op de onderkant een sticker met "this notebook is an engineering sample".

Ik krijg dus waarschijnlijk geen garantie op dat ding, of wel? Weet een van jullie misschien wat het probleem is? En zijn er hier mensen die een GT680 R hebben?

Lang verhaal, als er iets niet duidelijk is: vraag maar.

Cornel

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Uhm, ik weet niet maar hier staat toch gewoon een GT680R: pricewatch: MSI GT680R-084NL en pricewatch: MSI GT680R-090NL en http://www.laptopshop.nl/...802/msi-gt680r-084nl.html ..

[ Voor 18% gewijzigd door J0ey op 23-02-2012 22:56 ]

Verwijderd

Waar heb je dat ding verkocht? Een engineering sample mag niet verkocht worden, dat is keiharde fraude..

• Cor453
Ehh, ik weet niet precies waar hij vandaan komt, maar z'n pa is manager bij een or ander IT- bedrijf. Ik weet dus ook niet wat er voor die tijd mee gebeurt is.

@j0ey: ik heb een 03SUI, met 16GB ram en 1 TB totale opslag.

Cornel

[ Voor 15% gewijzigd door Cor453 op 23-02-2012 23:08 . Reden: Vergeten joey te antwoorden ]

Verwijderd

In dat geval heb je hem waarschijnlijk gekregen. Je hebt geen garantie op dat ding, en als je er ook maar een cent voor hebt betaald zou ik meteen teruggaan om je geld terug te eisen.

Het heet niet voor niets een engineering sample. Die dingen zijn bedoeld als testbakken, grote kans dat er nog ergens in de laptop wat fouten zitten. Als MSI erachter komt waar die notebook vandaan komt dan hebben ze een vrij groot probleem. Even ter informatie.

• Cor453
Ok, raar. Ja, hij heeft m gekregen. Wat bedoel je met "dan hebben ze een vrij groot probleem?" wie heeft er dan een probleem?

Maar ik begrijp van jou dat ik hem dus niet echt kan LATEN fixen? Wat zou dan een optie kunnen zijn?

In ieder geval bedankt voor je reacties.

Verwijderd

Diegene die die laptop ooit heeft gekregen van MSI.

En je hebt geen garantie, dus je kan hem niet laten fixen. Hell, dat ding is niet eens officieel in jouw bezit :P Engineering samples worden uitsluitend in bruikleen gegeven.

• Cor453
Echt raar dan. Kijk het is niet mijn laptop, dus ik zal mijn handen er niet zo snel aan branden. Maar ok, wat raar dat hij dat ding heeft. Ik vond de manufacturing date ( overigens ergens halverwege 2010 oid) al zo vroeg vergeleken met de andere. Ik ga het wel even navragen bij hem.

• J0ey
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-08 23:11
Toch wel een leuk laptop qua specs, verder apart inderdaad.

• Cor453
Thanks voor jullie reacties. Ik ga het wel even navragen.
Pagina: 1