Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop (lcd/tft) scherm, als Stand Alone part I

Pagina: 1
Acties:
  • 208 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-11 18:34
Ik dacht laten we eens alle krachten bundelen over dit onderwerp en alles in 1 topic gaan posten vanaf nu :)

Hier wat interessante linkjes die ik gevonden heb:
www.junkware.com
www.eio.com
www.bp6.com/lcd/index.htm Deze laatste url hebben we eigenlijk niks aan, want het is dus gebleken dat dit eigenlijk een "gemodde stand alone TFT scherm" is...

Ik zelf heb nog geen los scherm maar ik kan via een kennis waarschijnelijk een kleuren TFT (12,5") van een kennis krijgen (uit een dode laptop) en verder ga ik waarschijnelijk een paar 9,5" NIEUWE laptop schermen kopen (ik kan ze heeeel goedkoop krijgen, klein oud partijtje) mocht er nog intresse in deze schermen zijn, post het hier dan ff... ik kan nog niks beloven!

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11 13:58

Petuhr

FreeBSD

Hmmm zo'n 9,5" schermpje ben ik wel in geintresseerd.

Verkoop je ze ook?

Grtz Petuhr

• Wild pigeon
ik kan er alleen 5 in 1 keer kopen.... dan wil ik er 2 zelf houden... dus als ik de andere 3 kan verkopen dan is het een deal!

• Wild pigeon
Nog een interessante link:
[url="http:// <a href="http://www.sageinc.com/s550.html"]http://www.sageinc.com/s550.html[/url] " target="_blank"> http://www.sageinc.com/s550.html </a> met deze controler schijnt het te moeten kunnen... maar ik weet niet wat hij kost en waar hij te koop is...

• Petuhr

Petuhr

FreeBSD

Weet je toevallig het serienummer enzo van die 9,5" schermpjes?

Dan kan ik alvast wat info over die dingen gaan verzamelen (en posten offcourse)..

Grtz Petuhr

Verwijderd

Misschien heb ik wel interesse, wil wel effe de prijs weten :P

Mail me anders effe op s.franke@hccnet.nl

• Wild pigeon
Hi,

Die persoon had er eerst 10 te koop:
----
nieuwe schermen meeste nog verzegeld, o,a. >>elite 9.5 kleuren scherm.6 maal. >>contura 3/25c color display. >>compaq 9.5 color display.3 maal
---
nu mailde hij mij dat hij er nu nog maar 5 heeft... maar hij zij niet welke hij over heeft... dus dat horen jullie nog!

Groeten,
Wild pigeon

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
Jongens. pas toch alsjeblieft op..
ik heb hier nu 3 lcd schermen liggen..
en het is en blijft moeilijk om ze aan de gang te krijgen.. (tot nu toe nog helemaal niet gelukt)..

Dus ik zou geen "dure" nieuwe schermen kopen..
tenzij je er duidelijke schema's en instructies bij hebt.. want ik ben bang dat het echt een naald in de hooiberg gaat worden..

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Confirmed, ik wil alleen schermpies wanneer de aansturing in orde is. :o

• Wild pigeon
Op zaterdag 24 maart 2001 17:52 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
Confirmed, ik wil alleen schermpies wanneer de aansturing in orde is. :o
Uiteraard!
Anders koop ik ze ook niet....

Ik heb trouwens een oplossing gevonden om een LCD scherm op je PC aan te sluiten! Je hebt daar een Sage 550 controler voor nodig!... (www.sageinc.com) maar het probleem is dat die dingen nergens te krijgen zijn (prijs weet ik ook niet :()

• Wild pigeon
Hmmm... Ik weet het nog niet zo met een LCD Scherm aansluiten op een pc... ten eerste heb je zo een Sage 550 (of vergelijkbare) kaart nodig... maar deze kan ik nergens vinden... verder heb je het schema van je lcd scherm nodig (dit is hoogst waarschijnelijk wel te vinden op het public forum van eio.com) en dan moet je een connector maken aan je lcd scherm (volgens dat schema) en dan connecten op je Sage550 of andere kaart... andere kaarten kosten zo een $200 bij Flat-panel.com maar dit vind ik zelf teveel.... PS: Dit alles is info die ik hier en daar heb op gepikt dus geen eigen ervaring/dont blame me als het niet werkt :)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43

Nicap

Tsssk....

als je dan ff een mailtje stuurt naar ieo met de vraag of zij zo'n sage controller hebben? Hebben ze ze niet dan weten ze vast wel waar die te koop is. Op ieo staat namelijk een project van iemand die ook een lcd scherm standalone heeft gemaakt, en dan gelijk een hele pc achter het scherm heeft gebouwd. En hij heeft dat in samenwerking met iemand van ieo gedaan.

• tbusquet
post die topic van die dude eens die hem omgebouwd heeft.. die kan ik nl. niet vinden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
en die controllers zijn gewoon te duur,...en dan ben je nog niet zeker dat het werkt..
bovendien zit je dan weer te klooien met D/A.. dan vind ik het helemaal duur.

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:43

Nicap

Tsssk....

De link die ik bedoelde kan ik nog ff niet vinden. Ik heb alvast wel deze gevonden:
http://home1.gte.net/bs/sharp.htm

en dan deze die ik eigenlijk bedoelde:
http://www.eio.com/sage.htm
Deze gebruikt ook een controller, alleen een ander merk dan jullie noemden.
En hij had hem volgens mij bij eio weg.
Je kan er bijna elk type LCD scherm mee aansturen.

En dit is helemaal tof:
http://www.eio.com/9moncpu.htm
Lijkt me ook wel wat. Dan nog ff een draadloze verbinding leggen met je server en ben je helemaal klaar. Kun je ook een laptop kopen natuurlijk, maar dit is toch iets goedkoper lijkt me.

• Wild pigeon
De link die ik bedoelde kan ik nog ff niet vinden. Ik heb alvast wel deze gevonden:
http://home1.gte.net/bs/sharp.htm
Die link is zeker boeiend! Maar een res van 640x480 is toch wat weinig :(

• tbusquet
Idd.. de link is ZEER interessant.. maar.. (altijd een maar :) )
dat scherm moet dan analoog zijn.. (een ingebouwde D/A converter hebben, want je neemt R, G, B, composite, en een sync signaal. behoorlijk analoog dus.. denk niet dat dat op mijn schermen gaat werken.

• tbusquet
Het is dus niet helemaal "eerlijk" wat er in dat artikeltje staat. nl.. Sharp 6" NTSC screen.. dus.. het is een LCD scherm wat een gewoon video signaal weer kan geven.. het enige wat deze dude gedaan heeft is..
het analoge signaal als RGB verstuurd.. wat een stabieler beeld oplevert dan composite.. duh !!!
:)

We blijven het gewoon proberen :)

• tbusquet
hier ik heb wat verder gezocht over het lcd schermpje dat ze allemaal gebruiken.. maar het is een kant en klaar ding.. en de specs:

Specs on Sharp LQ6NC02 Color TFT LCD
TFT Active Matrix-LCD Drive System
240(V)x720(H) (Total 172,800) Dots (Delta Configuration)
Slim, Lightweight and Compact: -Active Area/Outline Area:57%
Thickness: 23mm, Weight:320g
Built-in Video Interface Circuit (including chroma demodulator, picture tone, video, ACG circuit) and Control Circuit Responsive to Composite Video Signal
Also Responsive to Standard Analog RGB Video Signals
Further RGB Signals can be Superimposed on Composite Video Signal (in this case, RGB signals shall be digital input signal for eight colors display)
High-Quality, Full Color Rendition With Backlight Source Incorporated
Viewing Angle - 12 O'Clock Direction

Precies !!! hij heeft dus een ingebouwde A/D convertor.

En dat is nou juist wat WIJ niet hebben :'(

• tbusquet
Nou.. ik heb NEC zelf maar eens gebeld..
en ik word nog teruggebeld.. ik ga meteen maar eens vragen om de schema's.. hopelijk geven ze die.. al ben ik bang dat ze dat niet doen :(
Maar goed.. ff afwachten.. en kijken of ik ze krijg.. dat zou natuurlijk al een heleboel helpen.. I'll keep you posted !

• Petuhr

Petuhr

FreeBSD

Zou wel beter zijn als ze de schema's geven :)

Verwijderd

Op maandag 26 maart 2001 11:41 schreef tbusquet het volgende:
Nou.. ik heb NEC zelf maar eens gebeld..
en ik word nog teruggebeld.. ik ga meteen maar eens vragen om de schema's.. hopelijk geven ze die.. al ben ik bang dat ze dat niet doen :(
Maar goed.. ff afwachten.. en kijken of ik ze krijg.. dat zou natuurlijk al een heleboel helpen.. I'll keep you posted !
Nog wat gehoord :?

• tbusquet
Nee, helaas niets meer gehoord.
:(

Ik zit nog steeds te hopen dat er iemand hier iets vindt.. ik kan het tot op heden nog niet vinden.

• Wild pigeon
:(

Ik heb verder niks meer kunnen vinden :( Iemand anders nog iets ?

Verwijderd

Ik heb geen oplossingen, ben er wel naar op zoek.. voor een 9" LCD scherm uit een Compaq Laptop (een 486Dx4/100), het scherm zelf is van Sanyo afkomstig. Het heeft een 30 pins interface..

Zou ik die met dat sage board kunnen aansturen?

Verwijderd

update: ja, ik kan hem met zo'n kaart aansturen, echter die kaart kost wel even $260, oftewel zo'n 671 gulden (ex versturen etc). Zal in totaal franco aan huis wel rond de 750 gulden gaan worden, dus echt interessant is het niet (immers, een LCD heb je inmiddels wel voor Fl. 1000, en dan heb je een nieuwe, kant-en-klare.

Verwijderd

hey luitjes ik kwam laatst op de radio buers in assen en daar stond een man met grafishe displays zo ver ik het kon zien had ie er een stuk of 5 en hadden ze achtergrond licht ik vroeg wat ie moest kosten (ze waren nieuw) FL85,- pst en dan krijg je er een hele documentatie bij ik bladerde dat eens door en echt alles stond er innou is mijn vraag kan je zoon ding ook op de seriale poort aan sluiten?? ps. meschien kan ik een e-mail adres van die ma krijgen kan ie hem naar jullie sturen 8-)

• kapser
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 12:44
Kun je niet een deel van het moederbord van de laptop gebruiken om het lcd scherm aan te sturen ? Via een netwerk-kaart bijvoorbeeld en één of ander stukje software ? Of gaat dat te langzaam ?

Digital Media Generalist. Maker van zwemindex.nl

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 21:55 schreef kapser het volgende:
Kun je niet een deel van het moederbord van de laptop gebruiken om het lcd scherm aan te sturen ? Via een netwerk-kaart bijvoorbeeld en één of ander stukje software ? Of gaat dat te langzaam ?
Bij de meeste zit de G-kaart op het m-board geintregreerd :( .

Zijn er geen grafishe kaarten die ze aankunnen, op heel veel zitten pin's die met laptop kaarten overeen komen.

• NuKeM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-11 04:53
Leuke topic :)
Ik was juist van plan ook zo'n topic te openen maar heb een search gedaan en het blijkt dat hij al bestaat... :)

Ik zit hier met een heel slecht werkende Toshiba 4000CDT met een heel mooi 12.1" TFT schermpje met 0 dode pixels...
Aangezien de notebook om één of andere duistere reden plots weigerde ook maar een OS hoger dan win98 te installeren (zelfs linux lukt niet meer) gebruik ik hem ook niet meer (win98 geeft constant blue screens... het zal wel een stukje hardware zijn dat stuk is zeker...).
In ieder geval zou ik dat mooie scherm willen hergebruiken en aansluiten op mijn PC... dat blijkt niet simpel te zijn... op internet vind je er amper iets over (ofwel zoek ik verkeerd).
Worden die labtop displays digitaal aangestuurd door de g-kaart in je labtop? (soort van DVI aansluiting? maar hier waarschijnlijk niet compatible of vergis ik mij?)
Als ze analoog aangestuurd worden in de labtop (maar ik denk het niet) dan kan het toch niet al te moeilijk zijn om ze ook op de pc aan te sluiten ?
Indien digitaal dan moet je beginnen met D/A convertors en daarvan weet ik nog niet teveel :(
+ je hebt inderdaad de schema's nodig ... anders kom je natuurlijk niet uit de dradenwirwar uit.

:) hopelijk vindt er iemand nog enkele handige links (want sommige van de bovenstaande werken gewoon niet meer blijkbaar)

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
als er nog mensen zijn die weten hoe het werkt en hoe aan te sluiten,
ik wil graag info over dit soort zaken
heb zelf een werkend scherm liggen, en het enige dat ik er zo over kon vinden staat hiet onder

Sanyo LCM-5331-22NTK DSTN lcd 640x480

http://www.zdsftp.com/pub/itemnr/ZDSDOCS00180100/ZLITE_1.HTM
Top assembly with STN color LCD, Sanyo LCM-5331-22NTK fru part number 239-2365-00

http://www.zdsparts.com/z-lite.htm
Top assembly with STN color LCD, Sanyo LCM-5331-22NTK 239-2365-00

• Wild pigeon
Cool, dit is echt een heel oud topic van mij... Maar ik heb het zoeken gestaakt want ik kwam echt niet verder (tenminste op een goedkope manier)

• OliverBB
Op zaterdag 20 april 2002 19:32 schreef Wild pigeon het volgende:
Cool, dit is echt een heel oud topic van mij... Maar ik heb het zoeken gestaakt want ik kwam echt niet verder (tenminste op een goedkope manier)
is het dan echt zo'n dure bedoeling?

• Wild pigeon
de enige manieren die ik heb gevonden was een speciale kaart kopen a 400 dollar of iets dergelijks... (ik weet het niet meer precies, het is al zowat een jaar geleden dat ik voor het laatst gezocht heb)

• OliverBB
mmmm das minder,....
het leek me zo leuk, een modje te maken met lcd scherm

maar werken de tft schermen op een desktop dan anders??
daar moeten dan toch ook van die kaarten in verwerkt zijn??

• Robert Pape
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-11 20:22
Hmm... heb hier ook nog een stuk of 3 b-w lcdtjes liggen uit een paaroude 386-laptops... Sharp LM64P70 o.i.d. geloof ik...
Ik ben er een keer mee bezig geweest.. maar toen kon ik ook alleen maar die dure kaart vinden.. Zou er echt geen home-brew oplossing zijn voor die dingen? ;(

• OliverBB
Op zondag 21 april 2002 15:53 schreef Robert_Pape het volgende:
Zou er echt geen home-brew oplossing zijn voor die dingen? ;(
schop!

ik hoop dat er iemand langskomt die een leuke en goedkope oplossing heeft :-)

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Kick...

Ik ben ook al aan het zoeken geweest,
en niks gevonden, wil namelijk me Sanyo LM-CD53-22NTK 10.4" STN kleuren lcd,
als monitor voor server gebruiken, heb hem uit een oude laptop (acer, 486er)
leek me wel vet om die lcd op de want van me kastje te zetten, toetsenbord zit al boven op kast....

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
De volgende linkjes bevatten allemaal geschikten controllers,
http://www.earthlcd.com/controllers.htm
http://www.digitalview.com/display/products.php
http://www.genesis-microchip.com/products/lcd.html
SageInc is inmiddels overgenomen........

Is er nou echt geen tweaker die zo'n kaartje heeft,
want 200 dollar is veel geld.....

Voor mensen die meer info willen zie http://www.eio.com/public/lcd/

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 18:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Het schijnt dat de nieuwere type laptop allemaal TFT's hebben met een "gewone" DVI aansluiting. Vraag me niet welke laptop welke type scherm heeft :?

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1