• jeroenstaman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 19:31
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag aangaande mij panasonic plasma tv, een txp42U30E

bij het tv kijken ( ik kijk digitaal, upc Hd met recorder), zijn er bij alle kanalen (zowel sd als hd) vage verticale witte en soms donkere strepen in beeld.

Het zijn als het ware wazige strepen, vooral goed zichtbaar als een camera snel van links naar rechts beweegt.
Als er bijvoorbeeld een witte muur in beeld is, en de camera gaat er snel langs,dan lijkt het net of die muur in ene van allemaal wazige verticale latjes is gemaakt, om maar een beetje uit te leggen wat ik bedoel :p

Ik heb geen idee of dit een defect is van het toestel, ik heb hem net nieuw na omruiling mbt tot garantie. had hiervoor een txp42U20E en naar ik me kan herinneren had die daar geen last van.

Ik vind op internet wel e.e.a. maar dan vooral mensen die hele gekleurde banen hebben lopen en dat is dit duidelijk niet.

iemand een idee wat dit is en of er wat aan te doen is?

alvast bedankt!

jeroen

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:14
Fototje ervan zou handig zijn.

Het klinkt een beetje als judder, maar dat het je eingenlijk enkel met 24p-materiaal.
Of interlacing, maar dat het je normaal niet met beeld dat van je tv-provider komt.

Heb je het ook als je een andere bron aansluit? Laptop, htpc, videocamera of zoiets?

• jeroenstaman
foto nemen heb ik geprobeerd, maar je ziet het niet op een foto, omdat het maar weinig zichtbaar is.

zal nogmaals proberen een foto te nemen, en meteen even checken of ik het ook heb met bijv een blueray of men mac ofzo.

• jeroenstaman
ok ik heb even gekeken, en het lijkt inderdaad alleen voor te komen tijdens het normale tv kijken.

Echter de signaal sterkte enz is wel goed. heb destijds hier alle kabels nieuw getrokken, en heb overal hirschmann c12 liggen en alleen maar gekeurde versterker e.d.

ik zie trouwens dat die " strepen" niet bewegen. Het lijkt alsof ze als een soort film over het scherm vormen.
Ze zijn er in principe altijd, alleen je ziet ze het beste als ze over een egaal oppervlakte van links naar rechts gaan

morgen upc maar eens bellen of er iets bekend is, want het is dan denk ik iets van de laatste dagen, viel me pas afgelopen week op, nadat we vrijdag in almere een grote stroomstoring hebben gehad, wellicht dat t daar iets mee van doen heeft.

[ Voor 18% gewijzigd door jeroenstaman op 23-02-2012 22:35 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:30
Dat heb ik dus OOK met mijn vt30 maar dan gelukkig maar 1 'band'.

Volgens mij -maar correct me if I am wrong- noemen ze dat vertical banding en is panel afhankelijk. Met ander woorden: sommige panels hebben het erger dan andere en het is geluk hebben als je er geen last van hebt.

Ik heb nu een vervanger (tijdelijk) van E-care en die heeft het niet... maar wel weer een UPC-decoder logo al 2 weken vaagjes links bovenin.... lijkt wel ingebrand want het wordt echt niet minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenstaman
ik ben het nagegaan, en het is inderdaad vertical banding !

nu een afspraak gemaakt met ecare. dit wordt inmiddels de vierde panasonic plasma met een defect, heb de originele in 2010 gekocht, en tot nog toe drie nieuwe toestellen gehad.

Ik heb het echt helemaal gehad met dit merk, met mediamarkt afgesproken dat ik een nieuwe mag uitzoeken, dit wordt dus mooi een led tv ofzo.

plama mag dan het mooiste beeld geven, ik ben er echt klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
jeroenstaman schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 18:28:

Ik heb het echt helemaal gehad met dit merk, met mediamarkt afgesproken dat ik een nieuwe mag uitzoeken, dit wordt dus mooi een led tv ofzo.

plama mag dan het mooiste beeld geven, ik ben er echt klaar mee
+1
Wat anderen ook zeggen over dit toestel - dat het een super tv is en 'ze' nergens last van hebben- de vt30 is absoluut geen stabiel toestel. Of je een goede krijgt is echt een lotto en zelfs dan..

Mijn broer heeft er ook een en toen ik hem van mijn issues vertelde had hij ook nergens last van. Totdat ik bij hem op visite was en hem de linebleed, vertical banding en inbrand schaduwen liet zien... was-ie even stil.
Ik ben er 100% van overtuigd dat alle exemplaren in meer of mindere mate last hebben van bovenstaande issues aangevuld met de groene 'blob'.

Voor mij ook geen plasma meer.... (of iig. niet van Panasonic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zolang het fabrikanten toegelaten is niet te vermelden wat er precies in een geleverd toestel steekt: leverancier panel en modelnummer, werkelijke refresh rate, ... staat de klant in de kou en koopt deze een kat in een zak.
Dit geldt zowel voor plasma als LCD (CCFL/HCFL/LED) TV's. Elke fabrikant bezondigd zich hier aan.
Test model is van betere kwaliteit dan deze die aan klanten worden uitgeleverd. Model AAAAbbbb is niet gelijk aan AAAAbbbc, of de op maat gemaakte toestellen voor de grote ketens waar geld bespaard wordt om goedkoper te leveren dan de concurrent. Steken natuurlijk minder kwalitatieve componenten in. Sony, Samsung, Panasonic, ...
Industrie mag met alles knoeien als het maar taksen/dividenten opbrengt. Klant mag alleen betalen en zwijgen.
Dankzij de heren grootverdieners: Henk Bleker, Ivo Opstelten, Maxime Verhagen, Fred Teeven, Karel De Gucht, Olli Rehn, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LaFleche schreef op zondag 26 februari 2012 @ 09:15:
[...]

+1
Wat anderen ook zeggen over dit toestel - dat het een super tv is en 'ze' nergens last van hebben- de vt30 is absoluut geen stabiel toestel. Of je een goede krijgt is echt een lotto en zelfs dan..

Mijn broer heeft er ook een en toen ik hem van mijn issues vertelde had hij ook nergens last van. Totdat ik bij hem op visite was en hem de linebleed, vertical banding en inbrand schaduwen liet zien... was-ie even stil.
Ik ben er 100% van overtuigd dat alle exemplaren in meer of mindere mate last hebben van bovenstaande issues aangevuld met de groene 'blob'.

Voor mij ook geen plasma meer.... (of iig. niet van Panasonic)
plasma is prima,vind ik althans,echter de 30 serie heeft nogal problemen die eigenlijk niet zouden mogen deze prijzige tv's.Trillingen,green blobs,fan noise,ect.

Dat heeft met de techniek plasma niet te maken,maar meer met het model op zich.
Ik bedoel de pioneers b.v(de 8 en 9 serie kuro) waren echt geweldig en hadden deze probleempjes niet.Inbranden ect kwam ook niet voor,tenminste de schermen ware zeer resistent hier tegen.

En LED b.v heeft ook z'n eigen dingetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:39:
[...]

plasma is prima,vind ik althans,echter de 30 serie heeft nogal problemen die eigenlijk niet zouden mogen deze prijzige tv's.Trillingen,green blobs,fan noise,ect.

Dat heeft met de techniek plasma niet te maken,maar meer met het model op zich.
Ik bedoel de pioneers b.v(de 8 en 9 serie kuro) waren echt geweldig en hadden deze probleempjes niet.Inbranden ect kwam ook niet voor,tenminste de schermen ware zeer resistent hier tegen.

En LED b.v heeft ook z'n eigen dingetjes
Laten we maar hopen dat ze iets van de fouten geleerd hebben en dat de 50 series beter wordt.
De 50Hz bug is iig tussen de tv20 en vt30 ook niet 100% opgeost dus ik hou mijn adem niet in.

Persoonlijk vind ik plasma mooier dan LED maar dit gedoe met de vt30 heeft m'n plezier wel deels verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dessie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03-2024
Hier ook een paar verticale strepen in beeld, en bovenin ook nog witte vage stippen. 3e toestel inmiddels, overdag amper te zien maar 's avonds zie je het duidelijk. Maar WEER terug naar de winkel, waardeloos! |:(
Pagina: 1