Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste tablet liefhebbers,

Ikzelf ben al een tijdje de aanschaf van een tablet aan het overwegen maar geraak er helaas niet uit, vandaar deze post.

Ik zal beginnen met mede te delen waarom mijn keuze zo 'moeilijk' is...

Persoonlijk vind ik een tablet (van de bekende grote merken) nogal duur uitvallen voor wat het is (of voor wat ik deze hoofdzakelijk zou gebruiken)... +450 euro voor een toestel dat enkel dient om onproductief mee om te gaan (hiermee bedoel ik enkel content raadplegen, dus niet aanmaken) vind ik IMHO veel geld. Zeker als je bekijkt dat je voor dat budget ook al een ruime keuze laptops hebt die wel 'productief' kunnen zijn en wat betreft mogelijkheden/functionaliteit toch nog ver boven tablets uitkomen...

Nu om niet af te dwalen (een laptop heb ik immers al), ben ik dus op zoek naar een tablet om hoofdzakelijk te surfen en te emailen. Voor dergelijke 'basis' functionaliteit sta ik dan ook niet te springen om +450 euro uit te geven, vandaar mijn zoektocht naar goedkopere doch kwalitatieve tablets.

Over deze 'noname' tablets heb ik -als leek- echter een paar vragen... Indien jullie het niet erg vinden...

Ik ben op zoek naar de betere capacitive tablet dewelke 'out of the box' een leuke en zorgenvrije ervaring biedt. Hiermee bedoel ik dat de Android market werkt en dat je bijvoorbeeld niet nog Android versies moet liggen upgraden of rooten met bepaalde stabiele roms vooraleer er sprake is van een vloeiende tablet ervaring.

Op verschillende forums lees je 'horror' verhalen van o.a. merimobiles en andere direct2china shops ivm tablets die na weken eindelijk toekomen, maar dan bv last hebben van: losse schermen, dead pixels, krassen, allesbehalve stabiel draaien etc... Retour sturen is niet evident (kosten) plus dat je dan weer voor enkele weken vertrokken bent...

Mijn vraag is eigenlijk zeer eenvoudig... Is het aan te raden als complete leek om dergelijk 'avontuur' aan te gaan met een shop gevestigd in China? Of koop ik uiteindelijk toch maar beter 'the reald deal' zoals bijvoorbeeld een Samsung Tab of iets dergelijks?

Indien China toch niet zo 'erg' is als het lijkt op sommige forums, dan zou mijn keuze vallen op bijvoorbeeld deze:

http://www.chinistore.com/en/chinese-tablet-pc/355-buy-dvc-n10-nvidia-tegra2-android-32-tablet-pc-101-dual-core-1ghz-3g-dock.html

Deze heeft volgens mij alles... behalve gps...
Nog geen tablet tegen gekomen die werkelijk alles (8,9" of 10,1" ips scherm, 3g, gps, usb, bluetooth, usb) heeft.

Wat denken jullie? Als leek de sprong wagen en zien wat er van komt, Of toch maar gewoon in de winkel om de hoek gaan?

• -MB-
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-11 12:22
Hij is ook meteen 100 euro duurder dan de meeste "noname" brands die hier populair zijn.
Zie wel dat er volgens die link deze maand een opvolger van dit tablet zou uitkomen.
Misschien even wachten daarop?

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Ik heb zelf ervaring met de Intertoys Qware Pro2/3 Tablets - DEEL 1 tablet (de 7 inch). En die werkte zo bij de Intertoys vandaan voor onze doeleinden prima. Weinig op aan te merken. Destijds gekocht voor 90 euro en mijn vrouw gebruikt hem dagelijks.

Hail to the king baby!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-11 08:16
Ik zit zowat met hetzelfde probleem, behalve dat ik geen moeite heb met een custom rom te flashen.
Als je iets cheap wilt hebben dat toch uit Nederland komt kan de Yarvik TAB465 een idee zijn. Is wel maar single-core 1 ghz en ik heb er nog geen ervaring mee, aangezien hij 8 maart komt. Je hebt dan geen gezeik met garantie etc. Hij lijkt sterk op de Cube U9GT2 of Onda VI40. Er zit wel geen GPS/bluetooth op.
Probleem voor mij is dat hij single-core is.

Als je de bouwkwaliteit geen probleem vindt (die Chinees die je daar linkt lijkt mij ook maar een plastic geval), kan je kijken naar de Archos G9 101. Vrij goede hardware (alleen de 512 MB RAM is wat spijtig) maar de processor is goed, zeker voor de prijs.

De Packard Bell Liberty Tab 16 gb (= Acer iconia a500 maar dan met een ander logo'tje) kostte maar 300 euro maar dat was maar even, spijtig genoeg.

Acer's nieuwe 'budget' tablet, de A200, is ook net uitgekomen. Spijtig genoeg is hij toch niet zo budget aangezien hij 380 euro kost en eigenlijk slechtere specs heeft als de A500, zo mist hij bv een HDMI poort.

Er zijn aankondigingen van een Asus Memo 7inch met Tegra 3 voor 250-300 euro. Spijtig dat ik (en jij ook) 9-10 inch wil.

Ik ga wachten tot volgende week, dan wordt de nieuwe generatie tablets aangekondigd op MWC en hopelijk zien de fabrikanten in dat er ook een markt is voor budget-tablets. Die tablets zullen wel pas in April beschikbaar zijn.

EDIT:
Het valt me trouwens wel op dat de prijzen van tablets gewoon niet/amper omlaag gaan. Wachten heeft dus niet veel nut.

En trouwens nog een optie vergeten: de Hannspree Hannspad is een Tegra 2 tablet voor 200 euro. Het grappige is dat hij in oktober maar 190 euro kostte. Ik ben dan ook nog altijd aan het wachten op zijn opvolger, die er precies niet wil komen.

[ Voor 12% gewijzigd door Thmz159 op 23-02-2012 21:54 ]

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kan je voor dat geld niet beter iets als een Asus Transformer kopen dan? Heb je met cashback (als die nog loopt) ook voor iets van 330 euro... Heb je tenminste een bekend merk. :)

• E-B
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:04

E-B

Satch schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:23:
Kan je voor dat geld niet beter iets als een Asus Transformer kopen dan? Heb je met cashback (als die nog loopt) ook voor iets van 330 euro... Heb je tenminste een bekend merk. :)
Oh? Waar precies loopt 'ie dan? De officiële cashback is pak 'm beet al een maandje afgelopen. (:'()

Overigens vraag ik mij nog steeds het zelfde af als krikke-. Ik durf eigenlijk niet zo goed een tablet te bestellen die uit het buitenland moet komen i.v.m. betaling, levering, bijkomende kosten (import) en garantie.Qua specs vind ik ze nog best interessant. Ik zou best een Cube U9GT 2 of Zenithink C91/C92 willen hebben maar ik durf dus niet zo goed.

[edit] Ik ben ergens wel blij dat ik niet de enige ben met dit dilemma. Op zich heb ik zoals ook in dit topic al even genoemd wel oren naar de goedkopere 7 inch A-merken (Asus MeMo of Samsung Galaxy Tab 2) máár ik wil eigenlijk ook iets wat groter is dan 9 inch.

[ Voor 14% gewijzigd door E-B op 24-02-2012 08:49 ]

• msnguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-01 11:25
Ik heb zelf de HANNspree HANNspad. Stock rom is weliswaar een drama, maar dankzij een actieve community kun je met een custom ROM (die zeer makkelijk te flashen is, zolang je CWM 2.5 gebruikt) de Tegra 2 functies optimaal benutten! Voor 200 euro, 10 inch, capacitief, weliswaar geen tril, camera en GPS maar dat neem je maar voor lief na een tijdje. Mocht je perse een goede Stock ROM willen, dan kom je toch op de A-merken uit want daar betaal je voor! (Samsung, Asus) Je moet dus compromis durven te sluiten: is software echt de voorkeur? En is flashen echt zo'n ramp? Maar vooral: heb je GPS, Camera etc. ook écht vaak nodig? Indien deze vragen allemaal een "nee" als antwoord krijgen, raad ik je dus de HANNspree HANNspad aan als je hem nog kunt vinden ergens!

Verwijderd

Topicstarter
Het enige alternatief dat alles heeft én via reguliere kanalen kan gekocht worden is de
http://www.tabletcenter.be/product/155514/huawei-mediapad-wifi-3g.html

Spijtig dat dit dus 'maar' een 7 inch tablet is...

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het moeilijk heeft met overseas te bestellen...
Als het goed verloopt dan doe je een zaak, maar is er ook maar sprake van 1 euvel, dan is het al meteen een duurkoop ivg de reguliere A merken...

Is er nergens een China -shop / dealer die effectief ook een shop heeft binnen de Benelux? (of de rondomliggende landen zoals Duitsland, Frankrijk)

• Thmz159
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:50:
Is er nergens een China -shop / dealer die effectief ook een shop heeft binnen de Benelux? (of de rondomliggende landen zoals Duitsland, Frankrijk)
Kijk dan naar Yarvik tabs. Deze zijn gewoon chinees, met een Yarvik logo erop. De Yarvik TAB 465 is vrij gelijkend op de 9.7" chinese tabs (dus 1.0-1.2 ghz single-core processor, goed IPS scherm, geen GPS,bluetooth)
of de TAB460 voor een tablet met slechter scherm & minder geheugen, maar ook goedkoper. Zie trouwens dat er een TAB464 is die gelijk is aan de 460 maar dan met ICS.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 13:50:
Het enige alternatief dat alles heeft én via reguliere kanalen kan gekocht worden is de
http://www.tabletcenter.be/product/155514/huawei-mediapad-wifi-3g.html

Spijtig dat dit dus 'maar' een 7 inch tablet is...

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die het moeilijk heeft met overseas te bestellen...
Als het goed verloopt dan doe je een zaak, maar is er ook maar sprake van 1 euvel, dan is het al meteen een duurkoop ivg de reguliere A merken...

Voor winkels moet je in Shopping Forum zijn :)

• bartvangils
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-11-2021
gadget-store.eu is een Belgische webwinkel die o.a. Chinese tables verkoopt: zij importeren ze en sturen ze u dan toe.

Anders kan je ook eens zien op www.samenkopen.net, daar loopt momenteel een actie voor Tablet-PC's. Da's ook iemand die de Tablets in China koopt en instaat voor het transport naar Europa.

PS. ikzelf ben ook op zoek naar een betaalbare 9 of 10" tablet.
'k ben aan 't twijfelen tussen een Onda Vi40, Uppo PO8003, Icoo D90W of Cube U9GT2 maar 'k vind niet genoeg review-info...alé 't is te zeggen betrouwbare want 'k denk de reviews die op 't net staan meestal van chinese webshops zelf zijn...

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:17
Als je de bouwkwaliteit geen probleem vindt (die Chinees die je daar linkt lijkt mij ook maar een plastic geval), kan je kijken naar de Archos G9 101. Vrij goede hardware (alleen de 512 MB RAM is wat spijtig) maar de processor is goed, zeker voor de prijs.
Het lijkt in nieuwe batches een stuk verbeterd te zijn. Om daar zeker van te zijn moet je een 8GB 1.5 Ghz versie nemen, of in de fysieke winkel uitpakken en meenemen. Versie met 1GB RAM zou volgend jaar moeten kopen.

• Thmz159
exelletor schreef op zondag 26 februari 2012 @ 01:09:
[Versie met 1GB RAM zou volgend jaar moeten kopen.
We zijn wel offtopic aan het gaan maar: Volgend jaar = 2013 of? Want dan zijn ze wel wat laat 8)7 Ik dacht eerder in April 2012?
En een 8GB 1.5 Ghz versie lijkt (nog) niet te bestaan, alleen 1.2 Ghz versie (Turbo)

Die nieuwe Samsung tablets die vandaag aangekondigd zijn zitten ook redelijk qua prijs. Niet high-end maar ook zeker niet budget. Hopelijk worden ze een beetje onder hun adviesprijs verkocht maar dat betwijfel ik. Ik dacht zelfs dat de Acer A200 16gb een adviesprijs van €350 had (not sure though) en die wordt voor 380 verkocht...

• exelletor
Thmz159 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:19:
[...]

We zijn wel offtopic aan het gaan maar: Volgend jaar = 2013 of? Want dan zijn ze wel wat laat 8)7 Ik dacht eerder in April 2012?
En een 8GB 1.5 Ghz versie lijkt (nog) niet te bestaan, alleen 1.2 Ghz versie (Turbo)

Die nieuwe Samsung tablets die vandaag aangekondigd zijn zitten ook redelijk qua prijs. Niet high-end maar ook zeker niet budget. Hopelijk worden ze een beetje onder hun adviesprijs verkocht maar dat betwijfel ik. Ik dacht zelfs dat de Acer A200 16gb een adviesprijs van €350 had (not sure though) en die wordt voor 380 verkocht...
Ja, sorry, bedoelde volgende maand. :)

Verwijderd

Topicstarter
Even nog is alles herbekeken en ik ga toch voor een merk gaan dat via de reguliere shops te krijgen is.
Mede dankzij de vermeldingen hier is mijn keuze gevallen op de Archos 80 G9.

Heeft alles wat ik zoek en biedt voor een leek als mezelf voldoende support via de officiële website van Archos zelf. Het enige minpunt is het ontbreken van 3G, maar dit kan nadien perfect opgelost worden door het aanschaffen van de optionele 3G dongle.

Ook de prijzen zitten op hetzelfde niveau als de chinese noname tablets, dus waarom dan het 'avontuur' aangaan als je deze gewoon in verschillende winkels kan kopen redeneer ik dan...

Nu is alleen de vraag of ik voor de 16gb turbo zou gaan of voor het SSD 250gb model.
In prijs is er 20 euro verschil maar van wat ik er van begrijp is de 16gb turbo dus sneller als de 250gb versie?

Langs de andere kant denk ik dat ik met 16gb meer dan genoeg zal hebben, en indien nodig kan er een kaartje in tot 32gb.

http://www.komplett.be/Komplett/product/tablets/80003807/archos_8_80_g9_turbo_16gb/details.aspx

In de loop van volgende week bestellen en hopelijk voldoet ie aan mijn verwachtingen! :)

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zelf heb ik de tablet van de Blokker voor 199 Tomtec Ultimate10 Tablet Excellent met Android 2.3 of 4.0 Heeft wel bluetooth, host-usb etc, IPS-scherm, capacitive scherm. Alleen geen GPS.

Out-of-the-box werkt het goed. Wel heb ik er ICS op gezet, dus uiteindelijke wel mee lopen "prutsen" iets wat jij niet wil.

Volgens mij ontkom je daar dan ook niet aan, óf je geeft meer uit en haalt een merk-tablet of je geeft minder uit (100-200 euro) en je hebt een tablet die iets minder kan.

Afgelopen maandag hadden ze bij Radar een test met Android budget tablets van onder de 200 euro.

edit:
ah, een Belg :> Weet niet in hoeverre bij onze zuiderburen de tablets verkrijgbaar zijn en of Blokker.nl wel of niet in België levert.

[ Voor 10% gewijzigd door bartbh op 26-02-2012 17:09 ]

• exelletor
Nu is alleen de vraag of ik voor de 16gb turbo zou gaan of voor het SSD 250gb model.
250GB SSD in een tablet, dat zou pas mooi zijn! Helaas is het maar een doodnormale twee jaar(?) oude Seagate HDD met een 2/4GB Flash aan vastgeschroefd. In principe is er niet al te veel snelheids- en batterijduurverschil, maar 8/16GB Turbo is beter... Als je die 250GB niet nodig hebt, zou ik gewoon voor 16GB Turbo gaan. Wel moet je rekening houden met het feit dat je mogelijk een tablet krijgt met kringen in het scherm(hebben echt niet allemaal), of dat je een oude versie met 1.2Ghz krijgt...

Verwijderd

Topicstarter
bartbh schreef op zondag 26 februari 2012 @ 17:06:

edit:
ah, een Belg :> Weet niet in hoeverre bij onze zuiderburen de tablets verkrijgbaar zijn en of Blokker.nl wel of niet in België levert.
Ik denk dat in Belgie deze tablet wordt aangeboden bij Bart Smit.

Verwijderd

Topicstarter
exelletor schreef op zondag 26 februari 2012 @ 19:14:
[...]

250GB SSD in een tablet, dat zou pas mooi zijn! Helaas is het maar een doodnormale twee jaar(?) oude Seagate HDD met een 2/4GB Flash aan vastgeschroefd. In principe is er niet al te veel snelheids- en batterijduurverschil, maar 8/16GB Turbo is beter... Als je die 250GB niet nodig hebt, zou ik gewoon voor 16GB Turbo gaan. Wel moet je rekening houden met het feit dat je mogelijk een tablet krijgt met kringen in het scherm(hebben echt niet allemaal), of dat je een oude versie met 1.2Ghz krijgt...
'oude'?
Alle 'turbo' versies die ik tegen kom zijn 1,2Ghz...

Is er dan reeds al een 1,5Ghz versie uit?
Pagina: 1