Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
Heb op internet nieuwe OEM batterijen voor de HTC desire gekocht. Echter heb ik mijn twijfels of de batterij nieuw is, er zitten krassen op connectors en er zat nog een kleine lading in de batterijen (2%).

Voor ik nu mensen van bedrog ga ga betichten had ik graag jullie mening hierover, is het mogelijk dat nieuwe batterijen al een lading hebben en krassen op de connectors of ben ik gewoon genept?

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/ncz98m.jpg

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11 20:56

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Lijken mij duidelijk gebruikssporen op te zitten, genept zou ik zeggen ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-10 19:52
Misschien heeft de winkel hem wel getest voor ze hem verstuurd hebben.
Bespaard ze weer een DOA

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-11 16:20

CoolGamer

What is it? Dragons?

Het is in veel fabrieken gebruikelijk om producten voordat ze ingepakt worden te testen. Misschien is dat ook hiermee gebeurd. Dat er een kleine lading inzit zegt dus niet zoveel.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
Ok dank voor de verduidelijking, ze kunnen dus gewoon nieuw zijn. Is er trouwens mischien een manier om in android ergens de charge cycles of staat van de batterij te achterhalen?

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-11 20:02
Batterijen worden door de fabrikant nooit apart geleverd, maar vervangende accu's zijn (bijna, op een uitzondering na) accu's uit RMA's met nieuw spul erin. Echter, ze worden wel altijd precharged geleverd. Dus 2% lijkt me onwaarschijnlijk...

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:07

painkill

Pain(k)(ill)

Als hij al een tijdje ligt dan is het logisch dat er lading uit is hoor..

Die krassen zijn niet door de fabriek gemaakt, maar misschien wel door een verkoper die het even wou testen?

Mijn SNES verzameling!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-10 19:52
-36- schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 20:59:
Ok dank voor de verduidelijking, ze kunnen dus gewoon nieuw zijn. Is er trouwens mischien een manier om in android ergens de charge cycles of staat van de batterij te achterhalen?
bij mij is het Menu->spare parts

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
verpakkings datum van de batterij is 23-12-11 dus lijkt me niet dat deze in 2 maandjes volledig leegloopt?

@magnat; spareparts had ik idd gevonden maar verder dan dat de accustaat " goed" is (wat ook bij de oude niet zo goede batterij aangegeven stond) en dat het voltage 3835mV is kom ik niet.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:06

SeatRider

Hips don't lie

Laat ik het anders stellen. Stel jij hebt een probleem met je telefoon. Je wilt uitsluiten dat het je accu is, dus je bestelt even een nieuwe accu. Na je test stuur je hem terug onder de wet Koop Op Afstand. Verwacht je nu dat die accu wordt vernietigd, of gewoon weer wordt verkocht?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
SeatRider schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:10:
Laat ik het anders stellen. Stel jij hebt een probleem met je telefoon. Je wilt uitsluiten dat het je accu is, dus je bestelt even een nieuwe accu. Na je test stuur je hem terug onder de wet Koop Op Afstand. Verwacht je nu dat die accu wordt vernietigd, of gewoon weer wordt verkocht?
Daar heb je een punt en bij de meeste artikelen maakt het me ook niet zoveel uit. Maar batterijen zou je kunnen zien als verbruiksartikel. Vanaf 1e moment van opladen gaat de kwaliteit onheroepelijk achteruit. Dus als ik dan bijna het dubbele betaal tov de refurbished en waarbij meerdere keren expliciet aangegeven staat dat deze 100% nieuw dan ga ik ervanuit ook echt nieuwe te ontvangen.

Is niet zozeer dat ze niet goed zouden zijn maar een stukje duidelijke communicatie naar de klant toe over het te verwachten produkt

[ Voor 9% gewijzigd door -36- op 23-02-2012 21:21 ]

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:06

SeatRider

Hips don't lie

-36- schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 21:17:
[...]
Daar heb je een punt en bij de meeste artikelen maakt het me ook niet zoveel uit. Maar batterijen zou je kunnen zien als verbruiksartikel. Vanaf 1e moment van opladen gaat de kwaliteit onheroepelijk achteruit. Dus als ik dan bijna het dubbele betaal tov de refurbished en waarbij meerdere keren expliciet aangegeven staat dat deze 100% nieuw dan ga ik ervanuit ook echt nieuwe te ontvangen.
Meh, ik denk dat een batterij die een paar dagen (of uur) is verbruikt zeker zo goed als nieuw verkocht kan worden. Laat ik het weer! anders stellen - wat zou je redelijk vinden, 50% korting op een batterij die 1 dag gebruikt is? 25? 5? 1?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Topicstarter
@Seatrider
Als gebruikt net zo goed als nieuw is en de garantie hetzelfde is kan ik me er niet erg druk over maken. Toch vind ik dan de term "brand new" geen juiste omschijving, ongeacht of de ondernemer dit zelf wel ooit als nieuw heeft ingekocht. De waarde (en dus korting tov nieuw) lijkt me afhankelijk van het feit of er door het eerdere gebruik verminderde functionaliteit is door bv slijtage, houdbaarheid, (in)compleetheid en of kortere garantie.
Pagina: 1