• Dr.SVM
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
beste mede-tweakers,

Ik ben gevraagd om bij mijn tante een draadloos netwerk aan te leggen maar ben tegen 'n probleem aangelopen.

Router: Linksys E1200

De router zendt signaal uit en de laptop ontvangt het maar geeft aan dat er geen internet verbinding is. Maar af en toe kan ik net de startpagina laden en dan is er geen internet meer. waar kan dit aan liggen(zelf ben ik best wel een netwerk leak)?

Vriendelijke groeten!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

UTP kabel van je modem naar de WAN aansluiting op de Linksys brengen, ik gok dat deze nu op 1 vd switch poorten zit op de router.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:03

Fiber

Beaches are for storming.

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd?

Je kan nooit zomaar verbinding maken met een draadloze router, je moet eerst inloggen en de instellingen goedzetten. Dat gaat het best met een netwerkkabel ertussen, maar draadloos kan meestal ook wel.

Type in de adresbalk van je browser 192.168.1.1 en druk op enter. Die laatste 2 getallen kunnen ook anders zijn, bijvoorbeeld 0.1, 1.0 of 1.256. Staat vaak ook op een sticker onder op de router. Daar staat ook meestal de standaard username en password, vaak iets als admin, admin. Die moet je later wel veranderen, anders kan straks iedereen er mee rotzooien. Dan kom je in het setup scherm en is het het makkelijkste om een soort wizard te volgen die je helpt met de setup en de beveiliging. Sla die beveiliging niet over. Schrijf het wachtwoord dat daar gecreëerd wordt wel even op.

Dit had je natuurlijk ook allemaal in je manual of op het internet kunnen vinden, en groeten doen we hier niet aan.
https://content.etilize.com/User-Manual/1019511889.pdf

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Dr.SVM
  • Niet online
Ik heb gewoon de installatie cd gebruikt en de instructies gevolgd. maar hij zegt telkens pagina niet gevonden.(en dan ga ik gewoon naar google of andere pagina).

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:03

Fiber

Beaches are for storming.

Installatie cd's zijn bij routers etc. meestal overbodig en vaak zelfs erg onhandig. Een fatsoenlijke Windows of Linux installatie en een internet browser is genoeg. Zie mijn instructies hierboven.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Dr.SVM
  • Niet online
Bedankt voor jullie antwoorden! Maar het is opgelost er was een probleem met de frequentie met de foxcon.

Dit kan gesloten worden ;)
Pagina: 1