Toon posts:

easyBCD bootmenu uitbreiden met ISO's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een dual boot systeem (windows vista en ubuntu 10) dat goed werkt. Ik heb dit opgezet met easyBCD. Nu zou ik dit menu graag willen uitbreiden met bijvoorbeeld een ISO van Avira en een ISO van Clonzilla, zodat twee extra entry's worden in het bootmenu. Als ik rondkijk in het eayBCD menu dan zie ik in versie 2.0.2 dat ik onder het kopje add new entry ook een iso kan selecteren die ik ergens op mijn ddd heb staan.

Dit klinkt allemaal goed. Maar ik huiver een beetje om te gaan experimenteren met mijn systeem. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Werkt dit goed of juist niet goed? Kortom, ik ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen hiermee.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 22:42

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Zorg er voor dat je eerst een andere manier hebt om je systeem te booten, bv via een USB-key of een CD. Daarna kun je veilig gaan experimenteren.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:13
Als je wilt experimenteren met je systeem, waarom dan geen Virtual Machine gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb dit onderwerp toch weer opgepakt. Ben benieuwd of er mensen zijn die dit tot een succesvol eind hebben weten te brengen. Mij is het nog niet gelukt.

Wat ik hier boven schreef heeft naar mijn idee alleen betrekking op externe media. Het menu ziet er aantrekkelijk eenvoudig uit. Ik heb het ingevuld maar het werkt helaas niet. Het lukt niet om een Clonezilla.iso of een rescue ISO succesvol te booten.

Daarom eens verder gegoogeld op internet. Ik heb maar een enkele URL gevonden die er inhoudelijk op ingaat: http://www.reaper-x.com/2...rted-from-hdd-on-windows/. Ik heb het geprobeerd maar ben niet geslaagd. Als ik in het neogrub menu zit, dan kan de pc niet de eerste file vinden. Ik ben bang dat er iets niet goed staat in mijn menu.lst bestand. Helaas heb ik niet de kennis om dit op te lossen. Ook verder googelen bood mij niet echt een oplossing.

Zoals gezegd. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit succesvol toepassen. Misschien kunnen die mij wat verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien een vreemd idee, maar misschien kan je YUMI gebruiken om meerdere .iso's op een partitie te zetten? In je bootloader maak je dan gewoon een entry "ISO's", welke naar het menu gaat waarin je uit je .iso's kan kiezen. Ik heb zelf geen ervaring met YUMI maar kwam het een keer tegen toen ik een linux distributie op een USB stick maakte.

http://www.pendrivelinux.com/yumi-multiboot-usb-creator/

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Grub2 gebruiken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 10:43

Koenvh

Hier tekenen: ______

*O*

Dat is de beste oplossing, veel beter aanpasbaar...

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tip. Het blijft een beetje glad ijs voor mij zo. Ik heb gelezen dat ik in easyBCD met neoGRUB een extra bootloader installeer. Volgens de site van easyBCD (http://neosmart.net/wiki/display/EBCD/NeoGrub) kan deze bootloader op dezelfde manier worden gebruikt als een standaard GRUB bootloader. Blijft voor mij de vraag welke versie. Dan moet het script in de bootloader nog goed worden ingevuld. De commando's zeggen me niets.

Misschien is dit plan een beetje te hoog gegrepen voor mij ;(. Het leek in eerste instantie zo aantrekkelijk eenvoudig.
Pagina: 1