Toon posts:

gedeelde telefoonlijn - internetconnectie via router?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Er loopt een telefoonlijn van de straat door gebouw A en dan door gebouw B (kangoeroewoning).
Momenteel is er een internetconnectie door een modem in A en een modem in B.
Indien in A internet wordt gestart kan in B geen internet connectie gemaakt worden.
Is dit op te lossen met een router of moet er een netwerkkabel worden getrokken?
Waarschijnlijk een nieuwe kabel trekken :|

• xelnaha
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-02 02:01
nou, als je een router gaat plaatsen, zul je toch ook een kabel moeten trekken :)

dus eigenlijk is het en router, en netwerk kabel, en misschien nog switch

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ok.
Ik had een 2de mening nodig, nu ben ik zeker.

Hartelijk dank voor het antwoord! :P

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

2 modems op 1 telefoonlijn? Wat voor internetverbinding hebben we het over?
En wat voor modems gebruik je?

[ Voor 17% gewijzigd door job op 23-02-2012 19:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over een ADSL verbinding met nog een modem van Versatel (A), en en een D-Link router (B).

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02 18:42
En waarom valt de verbinding dan weg? Het is onmogelijk om 2 ADSL verbindingen op één aderpaar te hebben.

• job

job

Kan je beschrijven hoe dat 'internet starten' er uit ziet?
Hoe is de boel aangesloten en ingesteld?

Want met een modem en een router heb je al alles in huis om internet te delen en hoeft er niets aangeschaft te worden. En zou je prima met z'n tweeën tegelijk het internet op kunnen.

[ Voor 57% gewijzigd door job op 23-02-2012 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
De telefoonlijn gaat naar een ADSL modem in gebouw A. Van de modem gaat de lijn naar de PC. Daar wordt geconecteerd door in het netwerkcentrum op de pc een login/pwd in te geven. Dan heeft die pc een internetconnectie.
In gebouw B is dezelfde telefoonlijn aangesloten op de router die dienst doet als modem. De router is geconecteerd op de pc aldaar. De connectie gebeurt automatisch als de pc opstart.

• Megamind
Stel de modem zo in dat deze de verbinding maakt ipv de clients, dan kan je met een router gewoon de PC's eraan hangen.

Inbellen met je PC ipv de modem is wel erg 2000 :P

• job

job

Dan lijkt het me handiger een modem aan te schaffen die dit inloggen overneemt. Dit modem is dan altijd online. Vanaf het modem 2 kabels trekken (1 utp naar pc in gebouw A, en 1 utp naar pc in gebouw B ).

edit: of het huidige modem instellen dat deze de verbinding (pptp??) maakt, zoals mijn bovenbuurman suggereert.

[ Voor 39% gewijzigd door job op 24-02-2012 17:56 ]

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

een standaard telefoon kabel heeft 4 aders, ofwel 2 ader paren. Voor adsl zijn er maar 2 nodig (correct me if i am wrong)

Daarom zou je op de lijn ook nog een 2e internet abbonnement kunnen afsluiten. Zo voorkom je het probleem, zonder extra kabels. Voorwaarde is dan wel de 4 aders + abbo.

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel genieten de inwoners van gebouw A en gebouw B van hetzelfde internet-abonnement.
Een 2de abo nemen zie ik niet zitten. Ik zal de router plaatsen in gebouw A en een netwerkkabel trekken naar B.
De router zal dan altijd online zijn.

Bedankt allemaal!

• Megamind
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:58:
Momenteel genieten de inwoners van gebouw A en gebouw B van hetzelfde internet-abonnement.
Een 2de abo nemen zie ik niet zitten. Ik zal de router plaatsen in gebouw A en een netwerkkabel trekken naar B.
De router zal dan altijd online zijn.

Bedankt allemaal!
De router zal dan altijd online zijn, maar die gaat niet voor jou kunnen inbellen. Je zal een modem moeten aanschaffen welke voor jou kan inbellen (of in de huidige modem moeten kijken of dit kan).

Verwijderd

Topicstarter
Ok, daar zal ik naar op zoek gaan. Merci.
Pagina: 1