Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[feat] Quote in Quickreply

Pagina: 1
Acties:

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Hallo.

Ik zou graag een feature aan willen vragen. We kennen allemaal de optie om alle berichten te laden bij een reply, maar ik zou graag een quote willen maken in de quickreply (Dat als je op Quote drukt het automatisch in de quickreply komt).

Zo kun je snel een hoop mensen quoten en erop reageren. Lijkt mij kwa ontwikkeling niet zo heel erg veel werk, maar zou mij (en ik denk een hoop anderen) een hoop plezier doen.

Nu moet je eerst reageren, dan de berichten doorzoeken voordat je ze kan quoten. Met mijn feauture kun je gewoon tijdens het lezen een aantal berichten quoten in de Quickreply waarop je wilt reageren.

Lijkt mij gänzgeil eerlijk gezegd :+

Geniale ideeën werden beloont met D3 Beta keys toch? :D

[ Voor 5% gewijzigd door RedHat op 23-02-2012 18:31 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hmmm klinkt wel goed inderdaad, komt mij bekend voor

+1 hierzo

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Had die JS oplossing van .oisyn niet al die "quick quote" feature voor in Chrome/Greasemonkey, er was iig al wel zoiets geknutseld?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• RedHat
offtopic:
Dan wil ik hem graag hebben iig!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Maar hoe ga ik dan een gewone quote doen? Of moet er dan een extra knopje voor komen?

Permanent wintericon!

• RedHat
Wokkels schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 08:07:
Maar hoe ga ik dan een gewone quote doen? Of moet er dan een extra knopje voor komen?
Extra knopje of sub-pref (Show Quickreply met als sub-pref Quote in quickreply?)

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je kunt ook een hover over de quote knop introduceren. Als je 1 seconde hovert klapt er een knopje uit die je een quote in een quick reply laat doen. Dan hoef je niks in te stellen, en maar 1 seconde extra te wachten voor functionaliteit die je wel wat meer tijd bespaart.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:58
Een extra quote-icoon of pref introduceren zie ik niet zitten. Evenals middels een hover de functie bereikbaar maken. Als we het op die manier zouden doen, dan kan niemand die functie vinden. Wie gaat er immers een seconde lang boven een quote knop hangen, als je niet weet dat de functie überhaupt bestaat?

Ik snap de case echter wel en een dergelijk iets zou een mooie functie zijn

• RedHat
Het probleem is er. En dat het ook écht functionaliteit toevoegt ben ik 100% van overtuigd. Ik denk dat dit veel mensen zal bedienen; mij iig wel en ik heb al een aantal reacties gehad dat men het een top idee vond.

Maar de implementatie zal wat lastiger zijn; ik ben zelf voor een switchable optie (Dus dat hover-ding vind ik geeneens gek!). Maar hoe ga je dat netjes verwerken? Ik ben benieuwd!

• RedHat
Ik weet dat ik zwaar in overtreding ben :P Maar is dit iets waar het devteam / T.net iets in ziet? Of helemaal niet :)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:05

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Een extra quote icon lijkt me persoonlijk ook niet tof. Wat me wel een handige lijkt en hieraan zijdelings gerelateerd is: de quote optie die Blizzard op hun fora gebruikt. Bij het selecteren van tekst een quote knopje boven die selectie tonen, waarbij alleen de geselecteerde tekst gequote wordt (naar de quickreply zou dan het handigste zijn).

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• DarkShadow16
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-08 20:57
Ik zou gewoon eens kijken bij Fok!. Als je daar quote dan krijg je een pop up met de quote waar je gelijk kan replyen en als je die weg klikt dan komt de quote ook nog in je quick reply vak terecht.

Sowieso werkt het ajax post systeem daar veel fijner, zodat je pagina niet elke keer ververst als je een reactie plaatst.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:04

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mijn chrome plugin voegt een extra knop toe. Ik ervaar dat niet als storend oid.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:50

TheNephilim

Wtfuzzle

.oisyn schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 11:42:
Mijn chrome plugin voegt een extra knop toe. Ik ervaar dat niet als storend oid.
Ik gebruik hem ook en dit is inderdaad niet storend. Met de beeldschermen van tegenwoordig is er best ruimte voor een extra icoontje van 24px breed.

• Misha
MueR schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:57:
Een extra quote icon lijkt me persoonlijk ook niet tof. Wat me wel een handige lijkt en hieraan zijdelings gerelateerd is: de quote optie die Blizzard op hun fora gebruikt. Bij het selecteren van tekst een quote knopje boven die selectie tonen, waarbij alleen de geselecteerde tekst gequote wordt (naar de quickreply zou dan het handigste zijn).
Dat lijkt me in principe wel een elegante oplossing. Maar eens wat meer naar kijken

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Wat nou als je iets selecteert zonder de intentie om te citeren? Er zijn mensen die dingen soms naar elders willen copy-pasten en er zijn mensen die "lezen met de muis" (denk hierbij aan een soort digitale versie van het lezen met een liniaaltje wat mensen met dyslexie nog wel eens willen doen). Het selecteren van iets en dan een popupje geven is een uiterst irritante feature (wordt voor ads, om definitie van dingen te achterhalen, om te citeren, etc.) voor een groot aantal mensen. Als je deze feature implementeert geef dan wel de optie om het uit te schakelen! Het zou een mooie aanwinst zijn bij deze nieuwe layout nu de quickreply een wat prominentere plek inneemt (optie om te verbergen is er niet meer).

[ Voor 11% gewijzigd door ppl op 28-10-2012 17:00 ]

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat nou als je iets selecteert zonder de intentie om te citeren?
Dan gewoon niet op dat knopje drukken? Ik zie het probleem niet.

Wel wil ik er bij zeggen dat het ook zonder selectie mogelijk moet zijn om een reactie te quoten in de quickreply. Het gaat natuurlijk nergens over dat je alles moet selecteren om een hele reactie te kunnen quoten :)

[ Voor 44% gewijzigd door .oisyn op 29-10-2012 11:59 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42
Kan Shift + quote knop niet gewoon de boel in de quickreply gooien?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• ppl
  • Niet online

ppl

.oisyn schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 11:58:
[...]

Dan gewoon niet op dat knopje drukken? Ik zie het probleem niet.
Welk knopje? ;) Kortom, lees eerst eens wat er staat voor je reageert. Het gaat hier niet om een knopje want, zoals je hebt kunnen lezen, is dat idee al afgeschoten. Het gaat hier om een popupje dat verschijnt zodra je een stuk tekst selecteert. Het is de popup in deze die irritant is. Je zou deze feature kunnen implementeren maar dan met de optie om die popup niet te doen. Van mij part maak je de keuze knop of popup, ook goed.
Wel wil ik er bij zeggen dat het ook zonder selectie mogelijk moet zijn om een reactie te quoten in de quickreply. Het gaat natuurlijk nergens over dat je alles moet selecteren om een hele reactie te kunnen quoten :)
De quickreply is bedoeld om snel een reactie te tikken. Korte citaten sluiten daar op aan. Als je een compleet bericht wil citeren ga je al snel naar een uitgebreidere reactie. Dan moet je je afvragen of de quickreply daar nog wel de functie voor is die je zou moeten benutten.
NitroX infinity schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 14:07:
Kan Shift + quote knop niet gewoon de boel in de quickreply gooien?
Lijkt mij dat dit eerder de nodige problemen met de applicatie (webbrowser) en het OS oplevert, misschien ook niet.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ppl schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:53:
[...]

Welk knopje? ;) Kortom, lees eerst eens wat er staat voor je reageert. Het gaat hier niet om een knopje want, zoals je hebt kunnen lezen, is dat idee al afgeschoten.
Misschien moet je zelf even lezen?
MueR schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:57:
Ik zie nergens dat dat idee is afgeschoten.
Het gaat hier om een popupje dat verschijnt zodra je een stuk tekst selecteert. Het is de popup in deze die irritant is.
Nee, het gaat dus om een knopje, en ik zie niet in hoe dat "irritant" is. Je kan nog steeds tekst selecteren en dat copy/pasten.
De quickreply is bedoeld om snel een reactie te tikken. Korte citaten sluiten daar op aan. Als je een compleet bericht wil citeren ga je al snel naar een uitgebreidere reactie. Dan moet je je afvragen of de quickreply daar nog wel de functie voor is die je zou moeten benutten.
Ik gebruik al vrij lang mijn eigen Chrome extension en ik vind het heerlijk om de héle reactie te quoten in de quickreply. Je theoretische geneuzel gaat dus direct in tegen mijn praktijkervaringen. :)

Maar veel interessanter is waarom Misha een extra knopje in hemelsnaam niet ziet zitten.

• Misha
Een extra "Quote+" naast de "Quote"-knop zie ik niet zitten, domweg omdat het onderscheid voor een novice gebruiker niet direct duidelijk zal zijn. We moeten dat dan op een wat andere wijze doen. Hoe en wat weet ik nog niet. Het selecteren van tekst en vervolgens daar contextuele functies bij plaatsen klinkt erg elegant, maar moet in de praktijk goed getest worden of het niet erg storend gaat worden.

Zoals .oisyn zegt: er is nog niks afgeschoten :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je kunt je ook afvragen waarom de Quote knop die verwijst naar de speciale post pagina überhaupt moet blijven bestaan. Zijn er stats over hoeveel mensen eigenlijk nog op de "reageer" knop klikken onderaan de pagina ipv gewoon een reactie te plaatsen in de quickreply?

[ Voor 38% gewijzigd door .oisyn op 30-10-2012 11:08 ]

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:50

Wish

ingwell

.oisyn schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 11:07:
Je kunt je ook afvragen waarom de Quote knop die verwijst naar de speciale post pagina überhaupt moet blijven bestaan. Zijn er stats over hoeveel mensen eigenlijk nog op de "reageer" knop klikken onderaan de pagina ipv gewoon een reactie te plaatsen in de quickreply?
Zeker als ik reageer in bijvoorbeeld fotografie, of andere plaatjes topics gebruik ik eigenlijk nooit de quickreply. Verder ben ik geen UBB kenner, dus gebruik ik altijd de "reageer" optie als ik wat met opmaak wil doen

No drama

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:05

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Omdat er schijnbaar wat onduidelijkheid is over de "oplossing" die ik lang geleden voorstelde heb ik maar even een screenshotje genomen van het StarCraft 2 forum.

Hier is een stuk tekst in een post:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oFXNUU9UqmrCoaFzQduSIo3J/full.png

En hier is diezelfde tekst, maar nu geselecteerd, waar ik een quote knop bij krijg:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/iUY7EAYgoBP9zbVmzK6ms0ZT/full.png

Als je dit naar de quickreply zou sturen (uiteraard met Pietje schreef toenentoen: headertje) zou het wmb heel prettig werken.

De implementatie op de Blizzard site is heel basaal eigenlijk, met wat nadelen. Als je van onder naar boven tekst selecteert, staat de button over je tekst heen, want de button wordt gepositioneerd op basis van je mouse pointer. Mogelijk dat de ruimte links van de post gebruikt kan worden om hem te fixeren, of een andere elegante oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door MueR op 30-10-2012 11:24 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• ppl
  • Niet online

ppl

.oisyn schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 01:25:
Misschien moet je zelf even lezen?
Ik dacht dat je het eerder genoemde extra knopje bedoelde. Hiervoor had men het namelijk daarover en de toevoeging van een extra knop werd toen afgeschoten.
Nee, het gaat dus om een knopje, en ik zie niet in hoe dat "irritant" is. Je kan nog steeds tekst selecteren en dat copy/pasten.
Dat is een kwestie van dingen op een bepaalde manier gebruiken en dat doe jij kennelijk niet. Aan je arrogante verwoorden hieronder leef je je ook niet in een ander in wat hier wel van belang is. Er zijn mensen die tekst selecteren en op die manier lezen; het is een soort vervanger van het leesliniaaltje. Die krijgen nu steeds een popupje die de focus pakt en je uit het leesritme haalt.
Ik gebruik al vrij lang mijn eigen Chrome extension en ik vind het heerlijk om de héle reactie te quoten in de quickreply. Je theoretische geneuzel gaat dus direct in tegen mijn praktijkervaringen. :)
Je had het niet arroganter kunnen verwoorden, die manier van discussiëren hoort hier niet thuis. Het gaat hier niet om dat iedereen maar jouw manier van werken erop na moet houden, iedereen mag lekker voor zichzelf beslissen hoe ze dat doen. Als je eens die oogkleppen af doet en bij diverse gebruikers gaat kijken hoe die met hun computer omgaan dan zie je gewoon dat er heel veel mensen zijn die lezen met de muis, ook de niet-dyslecten onder ons (het was voor ons op school reden om niets meer digitaal in te leveren maar alleen nog als hardcopy, er verdween continu stukken tekst door de docenten die aan het lezen gingen).

Anyway, het gaat er hier om dat er een aantal mensen zijn die iets met citaten bij de quickreply willen hebben en dat op een elegante manier willen doen. De naam "quickreply" laat al duidelijk zien waar het ding voor bedoeld is. Het moet om een snelle reactie gaan. Als je uitgebreidere reacties wilt doen dan ben je feitelijk bezig om gewoon een complete reply functie in te bouwen. Dan moet je dat anders verwoorden en gewoon zeggen dat je een volledige reply functie wil op de plek waar nu de quickreply staat. Iets wat je in een latere reactie ook al door laat schemeren. Dan kun je beter een nieuw topic aanmaken en daar verder gaan.
Misha schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 09:33:
Een extra "Quote+" naast de "Quote"-knop zie ik niet zitten, domweg omdat het onderscheid voor een novice gebruiker niet direct duidelijk zal zijn.

8<

Zoals .oisyn zegt: er is nog niks afgeschoten :)
Dan spreek je jezelf hier tegen. Zoals je het hier neerzet schiet je het idee af maar is het idee niet afgeschoten. Que? Wees dan wat duidelijker in wat je precies bedoeld want zoals het nu verwoord is komt het wel degelijk over als zijnde afgeschoten.

@MueR: er zijn zat mailclients die daarvoor de reply knop hergebruiken. Als je niks geselecteerd hebt dan citeert hij het gehele bericht, selecteer je wat tekst en druk je dan op reply levert je dat een citaat op van alleen datgene wat je geselecteerd had. Wellicht discutabel in hoeverre dat wenselijk is. Het levert in ieder geval iets vergelijkbaars op als de shift indrukken op de "quote"-knop klikken maar dan met iets minder stappen.

• Misha
@ppl; ik zal voortaan iets duidelijker maken wanneer iets op persoonlijke titel is en wanneer iets is vanuit mijn rol als product manager :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

@ppl: excuseer mijn geïrriteerde houding, maar dan moet je me er ook niet van betichten iets niet goed te lezen terwijl je zelf de context van de discussie niet in de gaten houdt.

En ik vind echt niet dat het per se op mij manier moet, ik deed slechts eenduit in de zak. Maar je deed net alsof jij voor mij ging bepalen hoe ik het moest gebruiken, terwijl ik uit de praktijk weet dat het extra knopje gewoon heerlijk werkt. Het is ook de meest gewilde feature van anderen in m'n extension. Áls ik het op een specifieke manier wil zien dan implementeer ik het zelf wel, dus in feite kan het me niet eens zoveel schelen waartoe t.net uiteindelijk besluit ;).

Met betrekkin tot de "quickreply", eigenlijk is het volstrekt irrelevant waar het ding voor bedoeld is en wat voor naampje eraan hangt. Waar het om gaat is waarvoor en hoe het in de praktijk gebruikt wordt en wat mensen de handigste manier vinden om te reageren en quoten.

Er werd eerder door iemand gesteld dat hij de reageerknop gebruikt omdat hij blijkbaar waarde hecht aan de opmaakicoontjes. Je kunt je afvragen of het dan niet zinnig is om die ook gewoon bij de "quickreply" (ik hou die naam maar even aan) te tonen. De meeste moderne forumsystemen hébben niet eens meer een apart reageerpagina. Toevoegingen en wijzigingen worden direct in de topic zelf gedaan. Ik vind dat een welkome evolutie.

[ Voor 96% gewijzigd door .oisyn op 30-10-2012 22:28 ]

Pagina: 1