Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop werkt niet meer zonder netvoeding (met nieuwe accu)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik heb een probleem:

Ik heb onlangs een nieuwe accu voor mijn laptop gekocht en deze deed het prima.
Nu heb ik laatst mijn laptop in de bus meegenomen (dom dom :F ) en hierna (althands, ik heb er in het begin niet echt op gelet dus misschien was het niet meteen daarna) valt mijn laptop uit zodra ik de stekker van de netvoeding eruit haal. Hij geeft nog wel aan de accu op te laden, maar het afgelopen half uur is dit van 24 naar 25% gegaan, dus ook hier is iets mis...

Wie kan me helpen?

Gegevens:
Acer Aspire 5740G met windows 7
Accu voor Acer Aspire 2930 / 4220 / 4230 / 4235 / 4240 / 4310 / 4315 / 4320 / 4330 / ... 4400mAh - zwart

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Belangrijk iets wat je niet erbij geschreven hebt is of het een originele accu van Acer zelf is of dat je een imitatie accu gekocht hebt. In het geval dat het een imitatie accu is kan het best zijn dat de accu niet deugt en misschien zelfs te zwaar is voor je netvoeding.

Wanneer het een originele accu is die bij je laptop hoort dan zou ik gebruik maken van garantie en de accu terugsturen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een accu die ik bij Subtel heb besteld (wel geschikt voor deze laptop), maar voordat ik mijn laptop een stukje op de fiets en een stuk in de bus heb vervoerd deed deze het gewoon zonder problemen.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Accu calibreren misschien?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zou ik dit moeten doen? (ik kan hem dus niet volledig leeg laten lopen want als ik hem van de stroom afhaal valt de laptop uit en kan ik hem niet meer zonder netvoeding opstarten..)

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:59

auto660

1991 240 GL Brick

Ik zou eerst maar eens proberen de accu opnieuw in de laptop te doen, misschien zit er een vuiltje tussen de connector waardoor er geen stroom meer kan worden geleid naar de accu.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:54
Bij mijn imitatie Dell accu moest ik het volgende doen:
1. Haal de accu eruit en stat de laptop met netspanning.
2. Sluit de laptop weer geheel af.
3. Netstroom los en plaats de accu, start deze nu weer op.
4. Sluit de laptop weer geheel af.
5. Start de laptop op en sluit dan de lader aan.

of

Je kan ook proberen met accu en zonder netstroom
1. opstarten tot einde BIOS post
2. daarna de power knop ingedrukt houden
3. de power knop in drukken totdat hij "aan" gaan en direct weer de knop ingedrukt houden tot hij uitgaat.
4. de laptop weer opstarten en dan pas netstroom aanbieden.

Aangezien imitatie accu's niet de juist ID chipjes hebben, vereist het de nodige handelingen om de accu werkend te krijgen. Want je laptop accepteert hem niet. of dit voor veiligheid of winst is weet ik niet
Let erop dat je alleen de netstroom aansluit als de laptop aan is, en voorbij de bios post.

Verwijderd

Topicstarter
Jeroen, bedankt voor je tips, het eerste heb ik geprobeerd, maar dit hielp niet.
En het tweede gaat niet omdat hij het niet doet zonder netstroom :(

Verwijderd

Topicstarter
Voor degene met de winnende oplossing heb ik nog 10€, het is niet veel, maar toch...

Verwijderd

Topicstarter
@auto660 dit heb ik ook al geprobeerd... :(

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11 14:06
Je zegt dat de accu het in eerste instantie prima deed. Maar hoe lang heeft hij het goed gedaan voordat je het probleem kreeg? Is dat dagen, weken of maanden?
Als we het hier over weken of maanden hebben is de oorzaak vrijwel altijd:
-Vieze contactpunten
-Niet goed sluitende contactpunten
-Een defect aan Accu, lader of laptop zelf

De vieze contactpunten kan je schoonmaken (zoals al eerder aangegeven). Niet sluitende contact is wat lastiger. Soms kan je een stuk plakband of karton gebruiken om de accu wat meer op zijn plaatst te krijgen. Een defecte accu, lader of laptop is vaak een kwestie van uitsluiten dmv het vervangen van hardware. Maarja dat is, zeker bij een laptop, lastig omdat je vaak niet de hardware dubbel hebt liggen.

En hoe zit het met de garantie? Kan de winkel niets voor je doen?

[ Voor 4% gewijzigd door ChojinZ op 23-02-2012 21:33 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het dus de stootschade is van die bus/fietsreis.
Hij deed het ongeveer een maand, en toen na die "tocht" ineens niet meer. Ik vrees dus dat het je derde punt betreft, maar ik zal morgen naar die andere 2 mogelijke oplossingen kijken en evt contact opnemen met de winkel...

Heel erg bedankt!

[meer suggesties zijn uiteraard welkom]
Pagina: 1