Toon posts:

dynamisch dns voor mailserver die ik aan upc lijn heb hangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een UPC internet aansluiting. Nu had ik geverifieerd dat mijn mailserver zou kunnen blijven werken, ofwel dat verkeer via port 25 wordt toegestaan, maar niet bij stilgestaan dat mijn publieke ip adres om de haverklap zou wijzigen. Maar het vervelendst is dat een deel van mijn mail niet wordt bezorgd omdat de smtp server van de ontvanger de mail niet accepteert omdat deze van een dynamisch ip adres afkomstig is. Mijn belangrijkste vraag is of dit verholpen wordt wanneer ik me registreer bij een dynamic dns provider en zoja, wat voor soort account moet ik nemen (wat is wijsheid) e.g. by dyndns.com?

Alvast bedankt,

Ralph

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 14:27

RammY

Dát!

Je zou natuurlijk ook gewoon de SMTP server van je provider in kunnen stellen om je mail af te leveren.

Levert je a) geen gezeik op voor het versturen en b) je voorkomt zo dat je op een blacklist komt te staan.

Deze advertentieplaats is te huur!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:29:
Ik heb sinds kort een UPC internet aansluiting. Nu had ik geverifieerd dat mijn mailserver zou kunnen blijven werken, ofwel dat verkeer via port 25 wordt toegestaan, maar niet bij stilgestaan dat mijn publieke ip adres om de haverklap zou wijzigen.
Volgens mij valt dit wel mee.
Maar het vervelendst is dat een deel van mijn mail niet wordt bezorgd omdat de smtp server van de ontvanger de mail niet accepteert omdat deze van een dynamisch ip adres afkomstig is. Mijn belangrijkste vraag is of dit verholpen wordt wanneer ik me registreer bij een dynamic dns provider en zoja, wat voor soort account moet ik nemen (wat is wijsheid) e.g. by dyndns.com?
De dynamische DNS kan het best gezien worden als een up-to-date hostname/snelkoppeling naar jouw IP. Wanneer jij mail verzendt kijkt de ontvangende mailserver naar jouw IP en reverse hostname. Mogelijk dat je IP van de dynamische IP blacklist af gaat wanneer je een niet-dynamisch-uitziende reverse hostname krijgt toegewezen met een hoge TTL.

Dat kun je wel terugvinden op de websites van de betreffende blacklists, maar of UPC die instelling voor je wijzigt betwijfel ik.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:15
Koop een vast ip. (upc zakelijk?)
Of via een VPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je probleem is tweeledig

Ten eerste heb je een wisselend IP adres waardoor je a record naar mail.jedomainnaam.ext niet meer klopt.

Ten tweede verstuur je mail vanaf een IP adres waarvan veel mail servers vinden dat dit geen valide mailserver kan zijn. (door reverse lookup of wat dan ook)

Voor je eerste probleem zijn er wel mogelijkheden om via een dyndns oplossing je record automatisch aan te laten passen. Ik kan dit bij mijn domain register instellen in de DNS configuratie van mijn domain.
Voeg daar een optie aan toe in je router (of een client op je PC) die bij wijziging dit doorgeeft en je bent redenlijk snel up2date. Wat vroeger (14 jaar geleden) een dag tot 2 dagen kon duren is tegenwoordig veel sneller geregeld.

Voor je tweede probleem is er vrijwel geen andere oplossing dan je mail via een smarthost te laten versturen. Vrijwel alle mailservers kunnen de mail wel bij een andere host afdroppen. Gebruik hiervor de mailserver van je provider, en je loopt nooit meer tegen dit probleem aan.