[Word] Blokkeren uitvoeren van exe files vanuit Word

Pagina: 1
Acties:

• arjanv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 16:00
Probleem waar ik tegen aanloop is dat je bv .exe bestanden kan openen d.m.v. het bestand naar een Word document te slepen en vervolgens kan je er op dubbelklikken en het bestand word geopend.

Situatie:
Windows 2008 server met XP clients.
Heb de client dicht getimmerd met policies.
oa. Software Restriction Policies. dit werkt ook, maar de bovengenoemde methode omzeild dit alles.

ik heb ge-googled bij het leven, maar niks gevonden.

iemand een idee?

Anoniem: 387149

Hoe komt de client aan de exe? Bij ons mogen ze bijvoorbeeld ook niet op de C-schijf bladeren

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Is de policy "run only allowed windows applications" gezet?

http://www.ipsure.com/blo...our-system-administrator/

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
Anoniem: 387149 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:15:
Hoe komt de client aan de exe? Bij ons mogen ze bijvoorbeeld ook niet op de C-schijf bladeren
die kan je via usb stick meenemen van thuis.
oa. executables en scripts kunnen niet via hun homefolder en usb stick gestart worden, dit wordt geblokkeerd door de policy, maar als je een bestand naar een leeg word document sleept kan je het alsnog uitvoeren.
test het maar eens. met bv dit leuke tooltje: www.explorerplusplus.com omzeild echt heel veel.
weet niet bij wat voor bedrijf u werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
dat is echt onbegonnen werk. ook qua beheer. en volgens mij als je een bestand wat niet gebruikt mag worden hernoemd naar een bestand dat wel in de lijst voorkomt, dan werkt het ook weer.

ik vind dit echt een serieus probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387149

USB sticks zijn bij ons ook verboden. Ben momenteel zelf bezig om onze totaal dichtgetimmerde XP omgeving te upgraden naar 7, vandaar mijn interesse in dit topic.

Aan de andere kant is er ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid van medewerkers en omgaan met bedrijfseigendommen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanv
Anoniem: 387149 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 11:18:
USB sticks zijn bij ons ook verboden. Ben momenteel zelf bezig om onze totaal dichtgetimmerde XP omgeving te upgraden naar 7, vandaar mijn interesse in dit topic.

Aan de andere kant is er ook zoiets als eigen verantwoordelijkheid van medewerkers en omgaan met bedrijfseigendommen.
ik ben ook bezig om over te gaan van XP maar tot die tijd is dit probleem niet gewenst.
In mijn geval gaat het om een school, en die vinden het leuk om op allerlei manieren de boel te saboteren.
Pagina: 1