Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Opstartprobleem: Sony Vaio Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb alweer een tijdje een Sony Vaio 18.4'' Laptop (VGN-AW21MH), echter wilt deze niet meer opstarten.
Zodra ik de power knop indruk gaat het lampje 1-2 seconden branden en dooft deze weer, alsmede het Num-Lock lichtje. Tevens staat er op de adapter gewoon stroom en geeft de laptop ook aan dat er stroom opstaat, te zien aan het lampje op de voorzijde.

Ik heb voor wat meer duidelijkheid een filmpje ervan gemaakt:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=qu4PkOzcISA]

Graag reacties wat er aan de hand is en hoe ik dit probleem zou kunnen verhelpen.

Alvast bedankt..!

Verwijderd

Dus zowel met als zonder adapter geen boot? Batterij er al uit geweest / nagekeken? Dan is lijkt mij toch je stroom circuit of mobo naar de klote! Je kan nog de ram bankjes enzo eff verwijderen (dit mag zonder garantie verlies d8 ik) maar verder kan je weinig doen. Helaas pindakaas hoop dat je nog binnen het eerste jaar zit of extra garantie hebt gekocht via Sony?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:54:
Dus zowel met als zonder adapter geen boot? Batterij er al uit geweest / nagekeken? Dan is lijkt mij toch je stroom circuit of mobo naar de klote! Je kan nog de ram bankjes enzo eff verwijderen (dit mag zonder garantie verlies d8 ik) maar verder kan je weinig doen. Helaas pindakaas hoop dat je nog binnen het eerste jaar zit of extra garantie hebt gekocht via Sony?
Bedankt voor je reactie.
Zonder adapter doet de laptop niets aangezien de accu naar de klote is (dit was al voor dit probleem).
Ik heb verder geen garantie meer op de laptop aangezien het alweer 3 jaar geleden is uit m'n hoofd; heb toen der tijd geen garantie bijgekocht via Sony, helaas..!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Lijkt erop alsof ie niet genoeg stroom krijgt, is het nog wel de originele adapter? Probeer het eens met adapter aangesloten maar zonder de kapotte accu erin, misschien dat het dan wel goed gaat.

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Dit heb ik ook altijd bij mijn F11, dan helpt het verwijderen van de batterij voor 5 minuten goed.
Dit doet een Vaio altijd als die onvoldoende stroom heeft, waarschijnlijk is stroom voorziening kapot van je laptop, is de F12 serie trouwens niet 3 jaar maar 2 jaar oud?

Mijn garantie van mijn F11 loopt tot maart dit jaar dus het lijkt mij sterk dat je geen garantie meer hebt.

^ Post is hierboven!

Verwijderd

Dit is de AW, de voorloper van de F1 (althans, dat was de FW, maar die was gelijktijdig op de markt met de rest van de *W-tjes). Die is al 3 jaar op de markt hoor.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,

Het is nog steeds de originele adapter die bij de laptop toen der tijd is geleverd, ik zal het binnenkort even proberen zonder accu.
Ik weet zeker dat de garantie van m'n laptop al verlopen is.. helaas..

Verwijderd

Sick Nick schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:38:
Lijkt erop alsof ie niet genoeg stroom krijgt, is het nog wel de originele adapter? Probeer het eens met adapter aangesloten maar zonder de kapotte accu erin, misschien dat het dan wel goed gaat.
Na het zien van het filmpje lijkt de laptop onvoldoende stroom te krijgen. Vorig jaar zat ik in hetzelfde schuitje ook mijn laptop toen 5 jaar oud ging meteen uit als ik hem aanzette, toen bleek dat mijn adapter doorgefikt was, als ik mijn oor tegen de adapter houd maakte hij een onaangename geratel terwijl die eerst heel zacht zoemde, je zou dit als een indicatie kunnen gebruiken. Nu weet ik niet of dit ook voor jou geldt, want in het filmpje zie ik nl wel een groen led-je op je adapter branden.

Misschien kan je even navragen of je buurman/vrienden een werkende universele adapter heeft om na te gaan of je adapter de oorzaak van het probleem is.

• TweakMaster
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-04 12:09
In mijn ervaring is er dan een condensator in de psu defect/lek.. als je in de buurt van amsterdam woont mag je wel ff langskomen om hem met mijn psu te testen.

Ryzen cloud9

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 20:00:
[...]

Na het zien van het filmpje lijkt de laptop onvoldoende stroom te krijgen. Vorig jaar zat ik in hetzelfde schuitje ook mijn laptop toen 5 jaar oud ging meteen uit als ik hem aanzette, toen bleek dat mijn adapter doorgefikt was, als ik mijn oor tegen de adapter houd maakte hij een onaangename geratel terwijl die eerst heel zacht zoemde, je zou dit als een indicatie kunnen gebruiken. Nu weet ik niet of dit ook voor jou geldt, want in het filmpje zie ik nl wel een groen led-je op je adapter branden.

Misschien kan je even navragen of je buurman/vrienden een werkende universele adapter heeft om na te gaan of je adapter de oorzaak van het probleem is.
Bedankt voor je berichtje en excuses voor de late reactie.

Ik heb zojuist geprobeerd de laptop op te starten zonder accu, dit werkte helaas ook niet. Hij doet precies hetzelfde zoals op het filmpje. Ik hoor niks in de adapter, ziet er ook niet apart of raar uit en lijkt gewoon prima te functioneren dus denk niet dat dit het probleem is.

Hoe kan het gebeuren dat ineens uit het niets de PSU lek/defect zou kunnen zijn dan? Ik woon in Den Haag dus Amsterdam is nogal ver.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Er naar luisteren zal je niet ver mee komen en je veel beter een multimeter kan pakken en eens meten hoeveel volt de adapter nog levert, en dit dan het aantal volt moet zijn wat er aan de onderkant op staat.

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 01:24:
Er naar luisteren zal je niet ver mee komen en je veel beter een multimeter kan pakken en eens meten hoeveel volt de adapter nog levert, en dit dan het aantal volt moet zijn wat er aan de onderkant op staat.
Zojuist doorgemeten met een multimeter, adapter is prima in orde..

Verwijderd

En ik mis iets, welke grafische kaart? Als het een nvidia kaart is, dan kan je hem openschroeven en in de oven gooien. Niet lachten, dat werkt echt. Een bekend probleem bij de GT8xxx serie. Of sony het fixt is een andere vraag..

Verder, schroef hem sowieso open en haal alles eraf. Dit wordt volgens mij meestal veroorzaakt door kortsluiting, als je opstart met minimaale hardware aangesloten dan is dat uit te sluiten.

Als dat niet werkt dan gok ik dat het moederbord helemaal stuk is.
Pagina: 1