Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Angermanagement
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-01-2024
Goedendag,

Ik zit eraan te denken om een Samsung Galaxy S2 te nemen of een Nokia Lumia 800 (ook daar al een x aantal posts gemaakt/gekregen).

Graag zou ik van jullie een aantal dingen willen weten, het zijn nogal wat pagina's en ondanks het feit dat ik er al heel wat gelezen heb ben ik nog niet aan alles toegekomen. Mocht ik dus iets vragen wat al langs is geweest, please don't flame me.

Wat is voor jou het grootste gemis aan deze telefoon?
Waar loop je in het dagelijks gebruik het meeste tegenaan?
Support de S2, ook opladen via auto/usb?
Wordt de S2 geupdate naar android 4.0 iets met ijs? Dit is mij nog niet helemaal duidelijk, ik hoor tegenstrijdige berichten.
Heeft iemand van jullie wellicht ook een Nokia N8? Wat is je ervaring in vergelijking met dat toestel?
Heeft iemand een Lumia 800, die duidelijke verschillen kan opnoemen (appels met peren, I know maar toch).

Voor mij is het belangrijk, dat de telefoon gratis gesproken turn by turn navigatie heeft, die gebruikt kan worden samen met A-GPS alsmede offline. Zijn hier gratis apps voor? (onbekend met android market) of zit dit standaard geintegreerd?

(edit) Wanneer de batterij bijna leeg is, kan de telefoon dan nog wel gebruikt worden? Ooit in een donker verleden had ik een samsung D900.... dat was een baksteen wanneer de batterij bijna leeg was (/edit)

Wat bevalt je het meeste aan de telefoon?
Hoelang heb je de telefoon al in je bezit?
Hoe ervaar je de support van Samsung? (updates, klantenservice, reparatie service.. alle vormen van service waar je Samsung voor nodig had).

Iemand die hier op zou willen antwoorden, mijn dank is groot!

Ik neig zowel naar de Lumia als de Samsung, maar vanwege wat slechtere ervaringen de laatste tijd met Nokia, wil ik een goede afweging kunnen maken.

Daarom vraag ik jullie tweakers, aangezien jullie geen fanboys zijn maar eerlijke heren en mevrouwen.
Op deze manier heb ik namelijk heel makkelijk en overzichtelijk de belangrijkste punten voor mij aan een smartphone op een rij.

Thanks!

"I'ts time that people use their phones smart, instead of people using their smartphones"

[ Voor 5% gewijzigd door Angermanagement op 23-02-2012 15:41 ]

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Wat is voor jou het grootste gemis aan deze telefoon? Mijn grootste gemis aan deze telefoon is een fysiek toetsenbord. Iets wat de Desire Z wel heeft
Waar loop je in het dagelijks gebruik het meeste tegenaan? Toetsenbord, Vreemde crashes soms. (applicaties zijn niet altijd even stabiel
Support de S2, ook opladen via auto/usb? Jep, mijn autoaanstekergat ding heeft een stekker met USB erop, daar plug ik mn usb kabel in, andere kant in de S2 werkt. PC opladen werkt ook
Wordt de S2 geupdate naar android 4.0 iets met ijs? Dit is mij nog niet helemaal duidelijk, ik hoor tegenstrijdige berichten. Ja, zou 1 maart moeten gebeuren, maar aangezien het samsung is, neem dit met een kilo zout
Heeft iemand van jullie wellicht ook een Nokia N8? Wat is je ervaring in vergelijking met dat toestel? Leuk toestel, maar echte nokia kwaaltjes, het OS is het gewoon net niet, en alles kan gewoon net wat soepeler en beter
Heeft iemand een Lumia 800, die duidelijke verschillen kan opnoemen (appels met peren, I know maar toch).
Goed toestel, Windows OS is zeker goed te gebruiken ALS je er niet teveel van verwacht. Het is op dit moment gewoon nog veels te jong om competen met Android/iOs

Ik werk zelf voor een redelijk grote B2B provider, en heb hier dus alle genoemde toestellen liggen. Ik werk zeer veel met een S2 (privé toestel) en een HTC Radar (Draait op zelfde OS als de Lumia 800). En hoewel dat OS echt erg lekker werkt, is het het gewoon net niet. Het mist het gevoel dat je echt lekker bezig bent met dat OS.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Angermanagement
1.Heeft iemand van jullie wellicht ook een Nokia N8? Wat is je ervaring in vergelijking met dat toestel? Leuk toestel, maar echte nokia kwaaltjes, het OS is het gewoon net niet, en alles kan gewoon net wat soepeler en beter
2.Heeft iemand een Lumia 800, die duidelijke verschillen kan opnoemen (appels met peren, I know maar toch).
Goed toestel, Windows OS is zeker goed te gebruiken ALS je er niet teveel van verwacht. Het is op dit moment gewoon nog veels te jong om competen met Android/iOs

3.Ik werk zelf voor een redelijk grote B2B provider, en heb hier dus alle genoemde toestellen liggen. Ik werk zeer veel met een S2 (privé toestel) en een HTC Radar (Draait op zelfde OS als de Lumia 800). En hoewel dat OS echt erg lekker werkt, is het het gewoon net niet. Het mist het gevoel dat je echt lekker bezig bent met dat OS.
Bedankt voor je snelle Reactie, zou je nog iets willen toelichten?
1: De vraag is eigenlijk, hoe vergelijk je de N8 met de S2... Ik heb nu de N8 namelijk, ik wil de vooruitgang weten en dat dan weer in vergelijking met de Lumia

2. In welk opzicht bedoel je er niet teveel van verwacht? Ik ben een gemiddelde gebruiker denk ik, custom roms, het pimpen van je telefoon, ik heb daar allemaal de ballen verstand van. Paar apps, bellen smsen en whatsappen, af en toe internetten, en that's it. Spelen met homescreens doe ik niet echt.

3. Mooi dat je voor een grote provider werkt, geeft mij het vertrouwen dat je kennis van zaken hebt, in welk opzicht bedoel je het missen van lekker bezig zijn? Wat versta je onder bezig zijn met het OS?

Thanks, ik ben echt een leek in dit soort dingen.

[ Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 23-02-2012 15:55 ]

• corset
Korte beschrijving van wat ik lekker werken vind: Het draait soepel. Het moet niet allemaal haperend werken tussen het scrollen in schermen.

Voorbeeld: Bij de standaard browser op de S2 krijg je bij snel naar beneden scrollen in websites zwart/grijze blokken te zien. Erg leuk allemaal, maar je wil een site lezen, niet 10% inladen van de website constant. Hiervoor moet je dus weer een andere browser installeren.
Dat is voor mij gewoon een minpunt.

Windows en niet teveel verwachten komt meer vanwege het volgende: iOS (Iphone) Android, en Symbian (Nokia) zijn al enige tijd uit. Iedereen kan klagen wat ze willen, maar het zijn gewoon gevestigde namen in de mobiele wereld. Windows heeft al een paar keer geprobeerd hier tussen te komen, maar dit is nooit echt gelukt.
Nu hebben ze een goed OS draaiend gekregen, maar is het qua app market, en qua indeling te beperkend voor veel mensen. Ook de integratie met Xbox Live, Social media enz. hoeven voor mij allemaal niet.

de N8 is een geweldig toestel en Symbian werkt goed. Maar het is gewoon niet echt vergelijkbaar met iOS en Android. Android als iOS zijn bedoeld als Smartphone OS systemen, en hier zijn ze ook zeer goed in. Symbian is (in mijn ogen) met een te versplinterd doel uit gebracht. Er waren de Social media toestellen van Nokia, de muziek serie, zakelijke serie etc. Maar dat levert weer op dat dat OS dus ook al die dingen moet kunnen doen.

Ik kan het wat makkelijker maken:

Wil je veel openheid en veel kunnen aanpassen? Neem Android.
Ben je blij met gewoon basis functionaliteit en denk je ook dat je dit gewoon de komende jaren wil? de Lumia.

Ik ben zelf voor zeker gegaan, want ik zat zelf tussen de Radar en de S2 te kijken, en ben zelf voor de S2 gegaan omdat ik toch wat meer vrijheid wilde hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door corset op 23-02-2012 16:02 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Angermanagement
Denk je niet, dat Windows Phone juist door de nieuwe versies, een verbeterde positie zal innemen en dat de apps e.d. vanzelf ontwikkeld zullen worden?

Nou zal dit enigzins offtopic zijn, maar ik ben dus ook bang, dat ik voor een OS ga (wanneer de lumia kies) dat uiteindelijk weer uitgefaseerd gaat worden.

Net als Symbian, en de Nokia N8, nu hebben ze een nieuwe update uitgebracht.. waar ik een foutmelding op krijg (en dat ben ik scheitziek van Nokia.. al die workarounds, iets moet het gewoon doen klaar, en niet met allerlei foefjes, leefbaar gemaakt worden) die tevens wel een enorme verbetering schijnt te zijn, maar waar gewoon domweg niet naar omgekeken wordt door app developers, apps als wordfeud, en slechte ripoffs die op symbian komen, of bankapps die er gewoon domweg niet om uit gebracht worden.

Vandaar dat de keus dus o.a. op de S2 is gevallen, omdat Android, naar wat ik hoor en een beetje meemaak, wel gewoon een OS is, wat flink ondersteund wordt.

Komen er binnenkort, nog nieuwere versies uit? Ik wou de Galaxy nexus one, maar Hi/kpn levert deze niet, en overstappen voel ik ook weinig voor.

Heb jij inhoudelijk trouwens verstand van die nieuwe abonnementen? Zou je dat willen pm-en? Ik vraag me namelijk af of ik nog ff snel voor 12 maart moet verlengen of beter kan wachten.

Edit: Wat bedoel je eigenlijk met aanpassen, heb je een voorbeeld, zodat ik het kan visualiseren? Wat zou je kunnen aanpassen aan een standaard telefoon, wat bijv niet bij de Lumia kan of offtopic gezegd, wat wel bij de android en wat niet bij windows phone.

[ Voor 9% gewijzigd door Angermanagement op 23-02-2012 16:11 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:04

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Mijn ervaringen zijn vergelijkbaar met die van lanerios hierboven, behalve dat ik het toetsenbord niet mis. Ik typ geen hele verhalen, en voor sms en een facebook of whatsapp berichtje vind ik het swype-toetsenbord prima voldoen.

De gratis turn by turn navigatie is Google maps; daar heb je alleen wel een data-abonnement voor nodig. Er is ook nog een hele verzameling betaalde en gratis navigatiesoftwares. Daarvoor kan je in Android: Turn by Turn Navigation - Deel 2 kijken. Een goed alternatief voor google maps navigatie vind ik Waze, als betaalde offline navigatie vind ik Sygic erg fijn.

Als de batterij leeg is kan je hem gewoon weer opladen en de telefoon verder gebruiken.

Android 4.0 heeft als bijnaam Ice Cream Sandwich of ICS. Google maakt er gewoonte van nieuwe versies van Android namen te geven van lekkere dingen, waarbij de eerste letter oploopt (1.5/1.6=Donut, 2.2=Frozen Yoghurt, 2.3=Gingerbread, 3.x=Honeycomb). De update gaat zeker komen, de vraag is alleen wanneer. Er zijn nu al beta-roms gelekt waar je mee kan spelen als je dat wil.

Ik heb een paar keer vluchtig gespeeld met Windows Phone 7, maar dat kon me niet boeien. Voor de gemiddelde gebruiker voldoet het vast, maar ik wil graag een beetje meer controle over wat mijn telefoon wel en niet doet, en dan vind ik Android wat makkelijker.

Voor service ben ik naar een service punt geweest om mijn micro-usb aansluiting te laten vervangen. Dat ging lekker snel en onder garantie, dus daar ben ik erg tevreden over.

Ik heb de telefoon nu ruim een half jaar, en wat me het meest bevalt is de snelheid, het goede scherm en de mogelijkheid om heel veel dingen in te stellen/veranderen als je dat wil. Ik heb hiervoor een ouder en trager Android toestel gehad die een veel minder prettige gebruikservaring gaf, en daarvoor Windows mobile waar ik wel lekker mee kon klooien. De snelheid was toen minder van belang omdat ik het nog niet gewend was. Ik zou nu alleen voor geen goud meer terug willen naar WM6 of eerder.

edit: hmmm ik ben ineens de post kwijt waar ik op reageerde, en het antwoord van lanerios daarop ook?

Ik was aan het schuiven terwijl jij aan het posten was ;)

[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 23-02-2012 17:32 ]

• corset
Voorbeelden:

Afbeeldingslocatie: http://www.zdnet.co.uk/i/z5/illo/nw/story_graphics/11dec/ice-cream-sandwich/android-ics-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.smartkeitai.com/wp-content/uploads/2011/10/nexus-prime-android-ice-cream-sandwich.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-Gu2gkboI4Bs/T0ZZaup2cpI/AAAAAAAAADY/GMuEehRR6Xo/s800/23-02-12+-+1
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/-kboVUZZM2hw/TowhuJq1qGI/AAAAAAAAALQ/8ac-78f3ABE/s320/Samsung+Galaxy+S2+bell+canada+firmware.jpg

Zelfde OS maar compleet andere look. Dat bedoel ik met aanpassen. Er is gewoon zeer veel in te stellen.

de 1e en 2e zijn allebei van Android 4.0.

de 3e en 4e zijn allebei van android 2.3

Zoals je ziet is er ook qua menu bar etc heel veel aan te passen. Zodat je zelf gewoon een mooi werkend systeem hebt.

Over nieuw uitkomende toestellen mag ik echt niks zeggen, ik zou het graag doen. Maar helaas.
Zelfde qua abonementen. Sorry :(

En Windows ben ik inderdaad ook bang voor (het uitfaseren). Maar het kan ook omslaan en gewoon veel apps krijgen. Maar, ik geef ze dan liever een jaar de tijd voordat ik echt windows weer ga overwegen.

[ Voor 3% gewijzigd door janvanduschoten op 23-02-2012 16:40 ]

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:24
Ik heb een S2, ben er erg blij mee, al lijkt die Nokia me ook wel mooi. Ik ben zeker geen fanboy, ik heb destijds bewust voor de S2 gekozen omdat dat het beste op de markt was, maar ik zou volgende keer zomaar weer een andere fabrikant kiezen als die een beter product heeft.
Angermanagement schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:34:
Wat is voor jou het grootste gemis aan deze telefoon?
Waar loop je in het dagelijks gebruik het meeste tegenaan?
Dat de batterij niet lang genoeg mee gaat. Hij kan voor zover ik weet alles wat je kan bedenken op een mobiel, ik zou niet weten wat je zou kunnen missen.
Wordt de S2 geupdate naar android 4.0 iets met ijs? Dit is mij nog niet helemaal duidelijk, ik hoor tegenstrijdige berichten.
Als het goed is vanaf 1 maart komt de update, maar ik snap echt niet wat mensen toch hebben met updates. Ik werk al een paar weken met (afgeleiden van) beta's van Icecream Sandwich, zeker nadat Samsung zn schil er overheen gedaan heeft merk je er niets van. Ik denk zelfs dat de beste rom van Samsung tot nu toe de originele of de eerste update was, net zoals ik merkte bij Apple zorgen updates vaak voor meer problemen dan wat ze verbeteren. If it aint broke dont fix it.
Voor mij is het belangrijk, dat de telefoon gratis gesproken turn by turn navigatie heeft, die gebruikt kan worden samen met A-GPS alsmede offline. Zijn hier gratis apps voor? (onbekend met android market) of zit dit standaard geintegreerd?
Google maps zit geïntegreerd, maar daar heb je internet voor nodig. Er loopt wel een beta waarin je maps vooruit kan laden, maar of en wanneer dat komt is nog niet bekend. Er zijn wel gratis alternatieven die offline zijn, maar die zijn nog niet perfect.
(edit) Wanneer de batterij bijna leeg is, kan de telefoon dan nog wel gebruikt worden? Ooit in een donker verleden had ik een samsung D900.... dat was een baksteen wanneer de batterij bijna leeg was (/edit)
Ik weet niet wat je hiermee bedoelt. De telefoon blijft bij mij volledig werken totdat de batterij een poosje 1% heeft weergegeven, dan sluit hij zichzelf af en start hij niet meer op.
Wat bevalt je het meeste aan de telefoon?
Hoelang heb je de telefoon al in je bezit?
Ik heb hem sinds de release. Ik had veel problemen met de 3GS die ik ervoor had, en hoewel ik sterk neigde naar weer een iPhone heb ik er geen seconden spijt van gehad. Ik hou van de vrijheid en de snelheid die de S2 biedt. Het grote en mooie scherm is ideaal. De bouwkwaliteit is ook super, hij stuitert hier regelmatig op de plavuizen en dat is geen enkel probleem.
Hoe ervaar je de support van Samsung? (updates, klantenservice, reparatie service.. alle vormen van service waar je Samsung voor nodig had).
Support krijg je hier in principe van de verkoper, niet van de fabrikant. Ik had een defecte camera, deze kon ik gratis opsturen naar een service center en was binnen een week weer terug. De updates van Samsung schijnen wat minder goed te zijn (ik draai custom roms), de originele firmware was uitstekend maar de laatste update schijnt voor wat probleempjes te zorgen, het duurt waarschijnlijk nog een paar weken voordat dat opgelost is. Dat is wel jammer als je per se de nieuwste updates wil draaien.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
ph4ge schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:41:
Google maps zit geïntegreerd, maar daar heb je internet voor nodig. Er loopt wel een beta waarin je maps vooruit kan laden, maar of en wanneer dat komt is nog niet bekend. Er zijn wel gratis alternatieven die offline zijn, maar die zijn nog niet perfect.
Deze 'beta' kun je gewoon aanzetten door in Google Maps het volgende te doen: menu>settings>labs en daar "Pre-cache map area". Daarna een punt op de kaart selecteren, selecteert het adres en kies "pre-cache map area", vervolgens wordt er een vierkant van 10*10 mijl om het geselecteerde adres laten zien. Dit gebied is (na even laden) gecached.

Offline adressen zoeken is niet mogelijk, daarvoor heb je echt internet nodig.

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

gwystyl schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:11:
edit: hmmm ik ben ineens de post kwijt waar ik op reageerde, en het antwoord van lanerios daarop ook?
Verkeerde topic? Deze moet je hebben denk ik Galaxy SII / Lumia 800 vergelijk

• Angermanagement

Ik weet niet wat je hiermee bedoelt. De telefoon blijft bij mij volledig werken totdat de batterij een poosje 1% heeft weergegeven, dan sluit hij zichzelf af en start hij niet meer op.
Met de D900 destijds, kon je alleen nog maar gebeld worden, je kon geen telefoontjes meer plegen op 112 na, je kon geen foto's meer maken, of elk ander ding waar een smartphone voor gemaakt is... erg frustrerend vond ik het, dat die telefoon "brickte"
Pagina: 1