Dell XPS L702x probleem bij films

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Woesaka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-08 22:47
Goeiemiddag,

Ik heb nu ruim een maand mijn Dell XPS. Ik heb die voornamelijk gekocht om films te kunnen kijken op kot tijdens mijn studies. Ik heb dus gekozen voor de 17 inch model met Bluray & Full HD beelscherm etc.

Terwijl ik kijk, vertraagd het beeld & geluid soms, alsof de laptop de aflevering die ik bekijk het niet aankan.
Het werkt enorm op mijn zenuwen & aangezien ik de laptop daarvoor gekocht heb, vind ik het niet meer dan normaal dat dell er iets aan doet. Ik heb gebeld en daar vertelden ze dat het waarschijnlijk aan de software lig die ik gebruik.

Ik gebruikte een oude versie van VLC en heb recent upgedate naar de 2.0 versie, zonder enige hulp.

Specs van de laptop:

http://imageshack.us/photo/my-images/705/dellxps17.jpg/

Ik ben zelf geen tweaker, maar zit hier af en toe op voor de revieuws en dacht daarom om het hier ff te posten :)

Thx!

Woesaka

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je 't al eens met een andere player geprobeerd? Zoals bijv Mediaplayer Classic home cinema? Die speelt vaak dingen net wat soepeler dan VLC is mijn ervaring.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-09 18:42
Heb je dat met alle video's of alleen met die specifieke aflevering... of misschien zelfs afleveringen van dezelfde serie? Het zou kunnen zijn dat het een niet zo best gecodeerde video is oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesaka
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik gebruik nu Mediaplayer Classic home cinema zoals TERW_DAN vertelde en dit leverde tot nu toe geen problemen op.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesaka
Beste,

het is al tijdje geleden dat er nog gepost werd in dit topic maar het is ideaal omdat ik hier nog een foto heb van mijn specs van de laptop.

Het bovenstaand probleem is erger geworden de laatste tijd, de laptop speelt gewoon alles af aan 1/2 snelheid, maar ook echt alles. Ik dacht eerst dat het alleen bij films was, maar het gebeurt constant. Ik heb juist W7 opnieuw geinstalleerd, een clean install dus.

Het hapert in Word, Youtube, Traktor enz. Mijn laptop gaat als het ware ff in 1/2 snelheid, voor een 2-tal seconden. Er zit geen tijdspatroon in, ik kan een hele film checken of uren naar muziek luisteren zonder problemen & het 10 keer hebben in een uur. Ik heb gelet op wat ik deed, maar ik vind geen patroon.

Iemand een idee?