• floepie05
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-03 10:03
Sorry voor wat jullie een domme vraag mag lijken maar ik heb het over wat de 1-maand opzegtermijn precies is.

Mijn contract eindt op 16 Maart, dus ik mag nu (binnen 2 maanden) een nieuw abonnment met een andere provider bestellen *met* nummerbehoud. Mijn nummer is nog actief en ik heb mijn contract nog niet zelf opgezegd. Wat ik nog niet snap is of mijn contract automatische verlengd is tot 16 April omdat ik het nog niet opgezegd heb. Of is de bedoeling van een 1-maand opzegtermijn dat de contract precies 1 maand na het datum van opzeggen afloopt, dus slechts een maand later?

Als ik bij voorbeeld nu voor een abbo met een andere provider kiezen en bestellen, moet ik een datum van 16 April aangeven op het bestelformulier als ingaandatum voor het nieuw abonnment of moet ik een datum eenvoudig pas 30 dagen nadat de verkoper van de abonnment het contract opgezegd heeft aangeven om de eisen van de 1-maand opzegtermijn te volledigen?

Go easy on my Dutch. Still learning. Thanks in advance... ;)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als het goed is zou je nieuwe provider de opzegging/overname regelen met je huidige provider, die zal dan zelf wel piepen als die datum niet goed is. Je kan anders altijd je provider bellen welke datum je nu precies moet ingeven (al zijn ze niet blij dat je natuurlijk overstapt naar een andere provider).

Na afloop van je eerste periode (abbo) mag je maandelijks opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. Dit geval is dus 16 maart niet meer haalbaar, dus wordt het de eerst volgende maand, 16 april (je abbo is afgelopen dus mag je maandelijks opzeggen).

Die 2 maanden voor einde contract is enkel als je bij je huidige provider blijft, wil je overstappen geld gewoon 1 maand.

[ Voor 12% gewijzigd door SinergyX op 23-02-2012 15:43 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• floepie05
OK bedankt. Het klink dan als het (bijna) onmogelijk is om voor twee contracten tegelijkertijd te betalen. En als ik goed verstaan, moet een datum van 16 April aangeven op het bestelformulier want een 1-maand opzegtermijn bedoelt eigenlijk tussen 30 min en 60 max dagen, afhankelijk van de datum van opzeggen. Dus 23 Februrari --> 16 April en 23 Maart --> 16 Mei waarin het contract loopt alleen af op de zestiende van ieder maand in mijn geval. Klopt dat?

• Adimeuz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09 06:53
Ligt een beetje aan de voorwaarden van de provider.
Vodafone heeft na contractuele verplichting de mogelijkheid om een opzegging op elke gewenste dag te doen.

Stel je contract loopt tot 10 maart, maar je zegt op op 15 februari, dan wordt je nummer op 15 maart stopgezet.
Stel je contract loopt tot 10 maart, maar je zegt op 15 maart op, dan wordt je nummer op 15 april stopgezet.

• floepie05
Maar alle providers hebben hetzelfde een-maand opzegtermijn voor prive gebruikers en daar ben ik een beetje in de war. De voorwaarden zijn niet zo duidelijk volgens mij. Voor twee rekeningen betalen wil ik voorkomen.

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:09
Je nieuwe provider zoekt dat voor je uit, bij mij althans wel. Ik vul altijd de einddatum huidige contract in als gewenste startdatum in bij een aanvraag nieuw abonnement. Vervolgens ontvang ik van mijn oude provider een bevestiging van opzegging per datum X - meestal rond de einddatum en nieuwe provider stuurt later een brief wanneer abonnement ingaat en nummerportering plaatsvindt. Heb nog nooit dubbele kosten gehad.

Let er wel op dat sommige providers direct een simkaart leveren, maar dat je deze pas moet gebruiken als je abonnement ingaat, om hele hoge buiten-de-bundelkosten te voorkomen.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
driedees schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:54:
Je nieuwe provider zoekt dat voor je uit, bij mij althans wel. Ik vul altijd de einddatum huidige contract in als gewenste startdatum in bij een aanvraag nieuw abonnement.
Doe je dat zelfs als het eniddatum huidige contract minder dan 30 dagen vooruit is? En als het huidige contract al afgelopen is? Of betekent een aangegeven startdatum minder dan 30 dagen vooruit in de praktijk wel een volledige maand in de toekomst is om de eisen van de opzegtermijn te voldoen?
driedees schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 17:54:Let er wel op dat sommige providers direct een simkaart leveren, maar dat je deze pas moet gebruiken als je abonnement ingaat, om hele hoge buiten-de-bundelkosten te voorkomen.
Het schijnt als KPN/Hi dat wel doet waarin alle gebruik voordat het nieuwe contract ingaat buiten de bundel zit, maar Vodafone niet, ten minste door hun geleverd SIM is het gewoon niet bruikbaar, tenzij het nieuwe contract al begonnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:09
Ik geef meestal een datum een maand vooruit op als gewenste startdatum. Als je contract dan al verlopen is, zoeken je oude en nieuwe provider het meestal onderling uit om je nummer zonder overlap over te zetten. Op het moment dat je contract verlopen is, heb je gewoon die maand opzegtermijn.

Dat van die simkaart vooruit leveren verschilt inderdaad per provider.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floepie05
Bedankt allemaal voor het reageren. Ik heb net bevestigd dat als je je huidige contract bijvoorbeeld 2 weken voor het einddatum opzegt, dan ben je verplicht alleen 30 dagen na het opzeggen en niet een volle 30 dagen na het einddatum van het contract.
Pagina: 1